Stonestreetfarms
Rachel Alexandra, Horse of the Year 2009, heeft op 22 januari een veulen gekregen van Curlin (Horse of the Year 2007 & 2008).
De voskleurige hengst is geboren om 14.40, op de Stonestreet Farm in Kentucky. Anderhalf uur later zette hij zijn eerste stapjes.
Met zijn grote witte kol vertoond het hengstje een grote gelijkenis met zijn moeder. Gary Megibben, manager van Stonestreet heeft laten weten dat de merrie en veulen het goed maken en dat Rachel een goede moeder is, ze accepteerde het veulen onmiddelijk.
Eigenaresse Barbara Banke: 'Ik ben blij met het goede nieuws van de geboorte van Rachels veulen, en zijn goede gezondheid. Voor mij en mijn kinderen representeert dit hengstenveulen de droom van Jess (Eigenaar van Stonestreet Farm) - 'to raise and race the best'. Hal McCormick (Mede-eigenaar) en ik kijken er naar uit om dit veulen te zien ontwikkelen, en hem in de voetsporen van zijn ouders te zien treden.
Dit jaar zal Rachel Alexandra gedekt worden door Bernardini.
Foto's van Rachel Alexandra en haar veulen zijn te vinden op de site van Stonestreet Farm.