Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:... hij kan ook een ernstig infectierisico met zich meebrengen. ...”
Wat is dat nou weer voor een opmerking? Infectie van wat? Er zijn weinig paard-> mens overdraagbare ziekten, en die worden niet overgedragen door middel van mest op straat. Worminfecties misschien? Ik ben het wel met ze eens dat je geen mest op (kinder)speelplaatsen moet achterlaten, maar dat lijkt me een kwestie van fatsoen ...
Blanket schreef:Ik vind het best dat het moet worden opgeruimd maar het gaat best moeilijk zo'n poepschep meenemen op buitenrit en in een doggy poop bag passen de uitwerpselen ook niet. Is gewoon is de berm schuiven/trappen/enzovoorts niet gewoon oké?

mylittlejoy schreef:Ik las net het artikel op de Telegraaf. Vooral het stukje dat paardenpoep gevaarlijker zou zijn dan hondenpoep verbaasde me. Als ik dan bovenstaand stukje lees, is dat veel gematigder en vind ik het eigenlijk nog wel logisch. Ik bedoel, wie laat er nou mest liggen op een kinderspeelplaats/zandbak?

Blanket schreef:mylittlejoy schreef:Ik las net het artikel op de Telegraaf. Vooral het stukje dat paardenpoep gevaarlijker zou zijn dan hondenpoep verbaasde me. Als ik dan bovenstaand stukje lees, is dat veel gematigder en vind ik het eigenlijk nog wel logisch. Ik bedoel, wie laat er nou mest liggen op een kinderspeelplaats/zandbak?
Wie rijd er nou met zijn paard in een speeltuin?
Dat ook niet inderdaad, haha!
mylittlejoy schreef:Ik las net het artikel op de Telegraaf. Vooral het stukje dat paardenpoep gevaarlijker zou zijn dan hondenpoep verbaasde me. Als ik dan bovenstaand stukje lees, is dat veel gematigder en vind ik het eigenlijk nog wel logisch. Ik bedoel, wie laat er nou mest liggen op een kinderspeelplaats/zandbak?
Citaat:@eiber: Er staat in de OP dat de mest buiten de bebouwde kom in de berm wel mag blijven liggen.. dan neem ik aan dat ze in de bebouwde kom m helemaal weg willen hebben.. Dan gaat je schepje je ook niks helpen
eiber schreef:Nee, weg is het niet, maar wel : uit de weg, dwz. niet op de rijbaan en ook niet op het fietspad. Onder de struiken is het gewoon heel goed op zijn plek: lekkere mest, en in de goot spoelt het weg bij de eerste de beste regenbui en kan niemand er in gaan staan of uitglijden.
Geen enkele reden om het dan maar gewoon te laten liggen dus................