Gerco Schröder tweede in Grote Prijs van Jumping Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gerco Schröder tweede in Grote Prijs van Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:18

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Schroder & Eurocommerce California
Foto: http://www.sjoert.com
De Stoeterij Sterrehof Grote Prijs van Jumping Amsterdam werd in de barrage beslist op minuscule onderdelen van een seconde. Op de eindstreep kwam Gerco Schröder met de schimmelmerrie Eurocommerce California (v. Corland) drie honderdste van een seconde te kort om de Ierse Jessica Kürten met de ruin Vincente (v. Oklund) van de overwinning af te houden. De Zwitser Steve Guerdat eindigde als derde, met minder dan twee tiende seconde achterstand op Kürten.

Negen combinaties hadden zich weten te plaatsen voor de barrage van deze Grote Prijs en parcoursbouwer Rob Jansen had de obstakels zo neergezet dat op bijna alle hindernissen fouten werden gemaakt. De negen barrageruiters kwamen uit acht landen en alleen Nederland had twee ruiters in de strijd, naast Schröder ook Jeroen Dubbeldam met BMC Utascha SFN. Dubbeldam kreeg in de barrage een foutje op de insprong van de dubbel en schakelde daarop direct in snelheid terug. Hij eindigde uiteindelijk als achtste.

"Eurocommerce California is een tienjarige merrie en mist nog even de ervaring op deze wedstrijden. Toch was ik dik tevreden over de wijze waarop de merrie het basisparcours verwerkte. In de barrage heb ik echt geprobeerd te winnen, maar ik kreeg op weg naar de laatste hindernis geen echt mooie afstand. Ik moest even terug en dat kostte me de overwinning. Op voorhand had ik er voor getekend hier tweede te worden", aldus Schröder.

Jessica Kürten vertelde de keus te hebben gehad tussen Leipzig en Amsterdam, maar dat zij voor Amsterdam had gekozen vanwege de altijd menselijke sfeer. "Dit paard Vincente is eigendom van de gehele familie Poels uit Swolgen. Ik kreeg Vinvente ter beschikking omdat deze familie dacht dat dit paard goed bij mij zou passen. Dat we nu een combinatie zijn heeft echt even geduurd, want de klik tussen Vincente en mij was er niet direct. Ook hebben we nog niet zoveel ervaring op dit niveau en eigenlijk hebben we tot nu toe maar één wedstrijd op dit niveau gereden, de wereldbeker wedstrijd in Mechelen, waar we met één balk aan de benen uit de piste kwamen. Voor mij is dit paard een potentiële ster, maar aan de andere kant weet ik ook dat ze ooit eens verkocht zal worden. Dat is het lot van professionele springruiters nu eenmaal", aldus Kürten, die met haar zege 24.750 euro verdiende.

Veel aandacht ging er ook uit naar Jeroen Dubbeldam met BMC Utascha SFN. "Ik heb pas op zaterdagavond besloten om met Utascha in de Grote Prijs van start te gaan. In die wedstrijd was er plotsklaps het goede gevoel waar ik naar op zoek was. Met deze foutloze rit in het basisparcours lijken we de goede weg te hebben gevonden", aldus Dubbeldam.

Meer info zie: http://www.jumpingamsterdam.nl

Uitslag Grote Prijs (1.60m) (zo):

1) Jessica Kürten (Ier) - Vincente (Oklund x Ufarno) - 0 / 0 - 34.76
2) Gerco Schröder (Tubbergen) - Eurocommerce California (Corland x Ramiro) - 0 / 0 - 34.79
3) Steve Guerdat (Zwi) - Jalisca Solier (Alligator Fontaine x Jalisco B) - 0 / 0 - 34.92
8) Jeroen Dubbeldam (Weerselo) - BMC Utascha SFN (Lux x Indoctro) - 0 / 4 - 38.33
10) Nathalie van der Mei (Makkinga) - Eurocommerce Vingion (Voltaire x Cassini) - 1
14) Tim Hendrix (Baarlo) - Varanka SFN (Gran Corrado x hamlet) - 4
15) Patrick van der Schans (Nijkerk) - Tum-tum (Haarlem x Contango) - 4
16) Wout-Jan van der Schans (Nijkerk) - Eurocommerce Seoul (Thunder van de Zuuthoeve x Lancer II) - 4

Uitslag Provincie Noord-Holland Prijs (1.45m) (zo):

1) Pénélope Leprevost (Fra) - Modena (Dollar du Murier x Galoubet A) - 0 / 0 - 35.23
2) Gert-Jan Bruggink - Andra (Marome MW x Voltaire) - 0 / 0 - 35.27
3) Björn Nagel (Ukr) - Uno (Fuego du Prelet x Power) - 0 / 0 - 35.62

Uitslag Anto Ebben Memorial Prize (1.50m) (za):

1) Julien Epaillard (Fra) - Mister Davier (Quiniou x Leprince de Thurin) - 0 / 0 - 42.85
2) Katharina Offel (Ukr) - Charlie (Cornet Obolensky x Potsdam) - 0 / 0 - 43.67
3) Jur Vrieling - VDL Bubalu (Baloubet du Rouet x Nimmerdor) - 0 / 0 - 44.16

Uitslag Six Bar Challenge (za):

1) Marc Houtzager - Sterrehof's Opium (Polydor x Bormio xx) - 0 / 0 / 0 / 4
1) Karim El Zoghby (Egy) - Dunoair Uleika (Atlantic x Ahorn) - 0 / 0 / 0 / 4
1) Maurice van Roosbroeck (Bel) - Shabils van de Zwartwaterhoeve ET (Kashmir van Schuttershof x Grannus) - 0 / 0 / 0 / 4
1) Vladimir Tuganov (Rus) - Carvin (Concorde x Calando I) - 0 / 0 / 0 / 4

Uitslag springen 1.50m (vr):

1) Gregory Wathelet (Bel) - Kronos d'Ouilly (Uzelien x Graphit) - 0 / 0 - 41.33
2) Henk van de Pol (Oost West Middelbeers) - Warrant (Numero Uno x Nimmerdor) - 0 / 0 - 42.82
3) Maurice van Roosbroeck (Bel) - Dylano (Cento Lano x Athlet Z) - 0 / 0 - 44.51

_xManadisx_

Re: Gerco Schröder tweede in Grote Prijs van Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:22

Super van Jessica! Ze komt er wel weer!
De resultaten worden steeds weer beter!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:24

Was echt zonde, schroder heeft echt goed gereden.. :D

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:04

Heel goed paard, die schimmel!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:06

Ik heb het gezien op tv :)
Wauw wat een mooi rondje van gerco! En wat scheelde het weinig!!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:01

Ik heb het gezien in het echt. Zo ongelofelijk jammer! hij had het verdiend! het scheelde 3 honderdste van een seconde!

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:01

Cayenne schreef:
Voor mij is dit paard een potentiële ster, maar aan de andere kant weet ik ook dat ze ooit eens verkocht zal worden. Dat is het lot van professionele springruiters nu eenmaal", aldus Kürten, die met haar zege 24.750 euro verdiende.

Kom op Jessica nog een paar keer zo'n wedstrijd winnen dan koop je toch zelf een leuk paard?

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:01

Gerco reed echt goed. Heb het gister gezien op tv ik dacht die gaat winnen :), 3 honderdste van een seconde te langzaam echt jammer.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:30

Werd in de barrage goed gereden, ook jammer voor van der Mei dat ze net niet snel genoeg ging.

Word alleen moe van al het gejubel over Dubbeldam en zijn zelfgeschreven misselijkmakende stukje dat ik ergens in de mail las. Ik blijf vinden dat hij niet op dit paard hoort te zitten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:05

Dan moet je Utascha kopen en haar ergens anders onder brengen Daniella :)

Ik vond het een spannende barrage! En Warrant maakte ook een prima debuut in het 1.60 na een top rondje in het 1.50 een dag eerder. :j

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:49

SUPER van Jessica, heb dr gemist!!! :)

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:24

Gerco reed echt super. Was er bij en je voelde gewoon de spanning toen hij naar de laatste hindernis toe ging.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:39

Ik was er ook bij, het was inderdaad heel spannend. Jammer dat hij het net niet haalde, maar tweede is ook super :D