In bloedvorm verkerende Ninja La Silla wint in Leipzig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

In bloedvorm verkerende Ninja La Silla wint in Leipzig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 07:47

http://www.bokt.nl

Afbeelding
Rolf Goran Bengtsson en Ninja La Silla.
foto: http://www.sjoert.com

De zwaarste springrubriek van Leipzig werd gisteren gewonnen door Rolf-Goran Bengtsson met de momenteel in geweldige vorm verkerende Ninja La Silla. De strijd was spannend en het parcours over hindernissen van 1.50m was technisch erg ingewikkeld.

Lange tijd leek het erop dat Angelica Augustsson en Mic Mac du Tillard (Cruising x Galoubet A) er met de eerste prijs vandoor zouden gaan. De combinatie wist een knappe foutloze ronde met een snelle tijd neer te zetten. Deze prestatie werd echter door Katrin Eckermann en Carlson (Casco 4 x Sable Rose) verbeterd.

Maar ook de ronde van Eckermann bleek niet snel genoeg voor de overwinning. Billy Twomey nam de leiding over met Tinka's Serenade (Tinka's Boy x African Drum) en het publiek barstte uit in een luid gejuich. De tijd stond nu zo scherp dat het onmogelijk leek om dit nog te kunnen evenaren.

Maar al snel werd duidelijk dat Rolf-Goran Bentsson en zijn zeventien jaar oude Ninja La Silla (Guidam x Lys de Darmen) niet voor niets de beste springcombinatie ter wereld is. Bengtsson wist de ronde een seconde sneller te volbrengen. De ervaren Ninja vloog over de hindernissen alsof het niets was en na afloop was de springruiter uit Zweden dan ook een gelukkig man.

"Ninja heeft gisteren niet gesprongen, maar toch had ik vanmorgen al een goed gevoel over hem. Hij was in een uitstekend humeur. Ninja is niet altijd de snelste, maar vandaag had hij de extra versnelling erop zitten. Ik kon overal kort draaien en hoefde nieteens het onderste uit de kan te halen. Ninja is een geweldig paard. Hij zal je nooit in de steek laten. Mijn droom is om hem nog eenmaal te laten vlammen op de Olympische Spelen in Londen. Hopelijk kunnen we deze vorm vasthouden."