Verwaarloosde pony uit Winterswijk overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verwaarloosde pony uit Winterswijk overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 16:01

http://www.bokt.nl

In Winterwijk hebben bewoners vanochtend de dierenpolitie gewaarschuwd nadat er in een weiland aan de Acacialaan een dode pony werd aangetroffen. De politie zou de afgelopen weken al enkele keren op locatie zijn geweest wegens de verwaarlozing van twee shetlanders. Er werd toen ook geconstateerd dat de pony's wormen hadden.

Het is onduidelijk wie de eigenaar is van de twee dieren. Er ligt af en toe wel hooi ter plaatse, maar verder is niemand gezien. De pony's staan in een modderig weiland zonder mogelijkheid om te schuilen.

Klik hier voor een foto van het weiland.

Mieke_Cunna

Re: Verwaarloosde pony uit Winterswijk overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:02

Ah gosh arme dieren, ik hoop dat er voor de pony's snel een goede thuis gevonden word.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:03

Beetje jammer dat de Politie wel gaat kijken maar niet probeerd te voorkomen dat het dier is dood gegaan.
Laatst bijgewerkt door Barendshoeve op 20-01-12 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:04

als ik de politie was zal ik ze per direct inbeslag nemen!
de eigenaar mag zich wel komen melden met een goede reden!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:06

Vele weilanden zien er zo uit op dit moment. Geen schuilmogelijkheid is natuurlijk wel kwalijk, alhoewel hier wel mogelijkheid genoeg lijkt te zijn om goed uit de wind te staan.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:09

Wat erg dit.. En de politie is dus al meerdere malen geweest en toch laten ze het beestje nog zo lang staan dat het komt te overlijden... daar heb je dus ook niets aan!

Ik snap niet dat de huizen die je op de foto aan de zijkanten staan zich hier niet (fanatieker) mee bemoeien.. natuurlijk zijn die paardjes niet hun zorg maar dit verkrijg je toch ook niet over je hart?
Bovendien is dit inderdaad geen velt voor paardjes om 24/7 op te lopen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:09

Dat is hier niet zo ver vandaan! :o
Wat sneu..

lotje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:10

jammer dat ze er niet eerder wat aan gedaan hebben

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:12

Zonde....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:12

Das geen weiland, das een zwembad. Ze zijn igg niet omgekomen van de dorst.

Ook niet zo erg als er ergens een droog plekje is of stalletje maar dat is vanaf deze foto natuurlijk niet te beoordelen.
Vreemd ook dat de eigenaar niet te achterhalen is, weiland lijkt omzoomd door bebouwing, is er dan geen enkele 'buur' die wat weet, of die de eigenaar even kan aanschieten als deze langskomt? Of politie die een briefje aan de poort van het weiland hangt?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:13

Volgens mij kunnen ze wel schuilen onder de overhangende bomen rechts achter in.
Ze kunnen droog staan en schuilen en hebben (plassen) water + (af en toe) hooi, dus doen ze er niks aan. Dit soort dingen vaak genoeg mee gemaakt. Bij pony's die veel dunner waren dan deze op de foto. En er beroerder bij stonden.
Wat was de leeftijd van de overleden pony?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:19

Huh wat vreemd, heb nooit geweten dat daar pony's stonden!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:23

Nou sorry hoor. Ieder paard heeft worden. Er is schuilmogelijkheid tegen wind en er is genoeg water en potverdomme voer!

Hoe kun je meteen iemand beschuldigen van verwaarlozing! Misschien is het dier aan een gescheurde aorta overleden of door een hersenbloeding.

Kortzichtige politie -:(-

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:24

My_Chimanga schreef:
Wat erg dit.. En de politie is dus al meerdere malen geweest en toch laten ze het beestje nog zo lang staan dat het komt te overlijden... daar heb je dus ook niets aan!

Ik snap niet dat de huizen die je op de foto aan de zijkanten staan zich hier niet (fanatieker) mee bemoeien.. natuurlijk zijn die paardjes niet hun zorg maar dit verkrijg je toch ook niet over je hart?
Bovendien is dit inderdaad geen velt voor paardjes om 24/7 op te lopen.

Het is veld. Met een D!

Jammer dat je meteen roept dat het door slechte verzorging komt.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:29

Volgensmij stonden die pony's er inderdaad pas net, heb er nog nooit wat zien staan en kom er regelmatig langs! Desalniettemin erg triest natuurlijk voor de beesten!

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:31

eenitraM schreef:
Nou sorry hoor. Ieder paard heeft worden. Er is schuilmogelijkheid tegen wind en er is genoeg water en potverdomme voer!

Hoe kun je meteen iemand beschuldigen van verwaarlozing! Misschien is het dier aan een gescheurde aorta overleden of door een hersenbloeding.

Kortzichtige politie -:(-

Ik ben het omeerlijk te zijn met je eens.^^

Ik vind de situatie er op de foto niet echt dramatisch uit zien. Elk weiland ziet er zo uit. En ze kunnen prima onder die bomen schuilen. En het enig wat nodig zou zijn is een beetje bijvoeren, maar verwaarlozing?? Sorry vind ik te overdreven hoor.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:55

Ben wel benieuwd waar de pony aan dood is gegaan..Ik ken de situatie niet,maar heb op het moment het idee dat ze van de dierenpolitie niet eens weten hoe een echt verwaarloosd paard eruit ziet..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:00

Ik zou me eerder zorgen maken over de erfafscheiding links en rechts. Ik weet niet of die planten giftig zijn of niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:04

Op de foto zijn anders schuilmogelijkheden genoeg zichtbaar...

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:11

Gewoon laten dood gaan!!!!!!!!!!! Politie wel wezen kijken!!!!!!!!!!!!!!
In wat voor wereld leven we tegenwoordig. Als je een mens dood laat gaan is het moord, krijg je een lange straf voor en een dier???????????
Ja, het is maar een dier, die we opsluiten in een modder stukje land, zonder schuil mogelijkheden en ze dan gewoon vergeten. Totdat iemand melding maakt van een dood dier. Goh wat erg, roept dan half Nederland. Soms moet je je schamen om mens te zijn.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:35

Wij wonen in winterswijk en wij vonden hem dood aan....
Mijn moeder heeft een vrouw aangesproken uit de buurt en zij heeft de dierenbescherming gebeld.
hoe de dode shet erbij lag wat gewoon in en in zielig.. werd er emotioneel van.. :S
x. sven16 en yfke-lover

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:36

wat was het toch 144 ofzo.. Werkt dus ook niet...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:41

tsja,
2 van onze 3 paddocks zien er ook zo uit, en wij mogen van de gemeente bij twee paddocks toch echt geen schuilstal plaatsen!
Mijn eigen paarden hebben er wel een maar de pony's van mijn vriend moeten het doen moet bomen helaas.
Dit neemt niet weg dat dit een reden is om de pony's daar niet te verzorgen en te verwaarlozen!
Onze pony's komen namelijk wel iedere avond op stal en worden drie keer per dag gevoerd.
Maar idd zielig dat de politie er niet echt iets aan (kan) doen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:47

willie57 schreef:
Gewoon laten dood gaan!!!!!!!!!!! Politie wel wezen kijken!!!!!!!!!!!!!!
In wat voor wereld leven we tegenwoordig. Als je een mens dood laat gaan is het moord, krijg je een lange straf voor en een dier???????????
Ja, het is maar een dier, die we opsluiten in een modder stukje land, zonder schuil mogelijkheden en ze dan gewoon vergeten. Totdat iemand melding maakt van een dood dier. Goh wat erg, roept dan half Nederland. Soms moet je je schamen om mens te zijn.

Overdreven reactie zeg. Krijg er de rillingen van. Wie ben jij om te zeggen dat ze zijn vergeten. En vertel mij maar eens, waar in hemelsnaam er een droog stukje land over is momenteel.

144 is gewoon té brrr.. Onzinnig!
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 20-01-12 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:51

hallotjes..
eentriaM je had hem eens moeten liggen dood in een plas water..
ik fiets er elke dag lang omdat ik dan naar school moet
en er stond eerst ook altijd een c pony en die is nou ook weg.
144 is slim en niet brr en onzinnig.. |(