Startmogelijkheden op Belgische eventingwedstrijden beperkt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Startmogelijkheden op Belgische eventingwedstrijden beperkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:53

www.knhs.nl

In een gesprek met de KNHS heeft de Belgische Federatie (KBRSF) laten weten dat de Nederlandse eventingruiters aan maximaal drie Belgische nationale wedstrijden per jaar mogen deelnemen. De deelnemer mag zelf deze drie wedstrijden uitkiezen en er zijn dan geen extra beperkingen aan het aantal paarden die op deze wedstrijd gestart mogen worden.

Deze regel is tot stand gekomen doordat wedstrijdorganisaties de toestroom van de Nederlandse ruiters niet kunnen verwerken zonder een wachtlijst aan te leggen. De beperking van maximaal drie wedstrijden per jaar geldt alleen voor de nationale wedstrijden. De wedstrijden die worden georganiseerd door de LRV vallen niet onder deze regeling.

Anders dan in Nederland hanteert is in Belgie niet de volgorde van inschrijving bepalend is of je kunt deelnemen of op een wachtlijst komt. Voor iedereen die voor de sluitingsdatum inschrijft is er in principe een startplaats. Afgelopen jaar hebben enkele wedstrijden rubrieken moeten schrappen omdat het aantal aanmeldingen te groot was. Met deze maatregel hoop de Belgische federatie dat het probleem van te veel inschrijvingen wordt opgelost.

Coberlina

Re: Startmogelijkheden op Belgische eventingwedstrijden beperkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:03

Bij de wedstrijden van LRV zijn er ook heel wat ruiters geweigerd afgelopen jaar, wegens teveel inschrijvingen. Reeksen werden verplaatst naar zaterdag en soms werden reeksen ook niet gereden. Ruiters uit andere provincies werden ook geweigerd. Waardoor sommigen helemaal niet aan de start konden komen.
Hopelijk dit jaar beterschap!

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:15

Het nadeel in Belgie vind ik dat je 2 organisatie's hebt die eventingwedstrijden organiseren. De LRV organiseert in het voorjaar en in het najaar de LRV- crossen, die worden gereden op 1 dag, ofwel de zaterdag of de zondag. Bij de VLP zijn er ook hele mooie crossen, maar dan in de zomer. Deze wedstrijden zijn worden dan vereden op 2 of 3 dagen. Nu was het tot vorig jaar altijd mogelijk om je als VLP lid in te schrijven in de LRV wedstrijden, en als LRV-lid in de VLP-wedstrijden. Helaas is er nu de regel dat de LRV'ers maar 3 wedstrijden in het jaar van VLP mogen meedoen. Ik versta dat er een overbevolking is, maar vind dit een spijtige beslissing..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:00

wees blij als je nog hebt kunnen starten!
Ik had een licentie van LRV en VLP. Maar heb in het najaar geen enkele wedstrijd kunnen starten. Alles werd verlegd naar zaterdag (dan werk ik), of grotendeels mochten enkel mensen uit de organiserende provincie (vnl Antwerpen en Limburg) starten.
Nuja, ga er geen last meer van hebben, want ik ga niet meer crossen. :)

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:15

Coberlina schreef:
wees blij als je nog hebt kunnen starten!
Ik had een licentie van LRV en VLP. Maar heb in het najaar geen enkele wedstrijd kunnen starten. Alles werd verlegd naar zaterdag (dan werk ik), of grotendeels mochten enkel mensen uit de organiserende provincie (vnl Antwerpen en Limburg) starten.
Nuja, ga er geen last meer van hebben, want ik ga niet meer crossen. :)

Ik had tot vorig jaar een VLP licentie, maar vond ze te duur voor de weinige crossen die ik deed. En dit jaar nam ik een LRV licentie en kon ik 2 crossen niet starten door dat idd enkel de organiserende provincie mochten deelnemen 8)7
Ik weet nog niet wat ik dit jaar ga doen, want als LRV lid mag je nu ook maar 3 vlp wedstrijden rijden..
Het is best wel ingewikkeld :P