"Hoe moet het nu verder met de 28-jarige Berry?"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

"Hoe moet het nu verder met de 28-jarige Berry?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:51

www.bndestem.nl

"Hoe het verder moet met Berry, is een hele lastige. Als hij echt niet mee kan, dan probeer ik hier iemand te vinden die goed voor hem kan zorgen.

En die verzorging zal ik dan ook betalen. Maar hij staat me nu al op te wachten als ik even niet geweest ben. Ik ben bang dat hij dan wel lang gaat staan wachten." Heleen Felius uit Bergen op Zoom viel 15 jaar geleden als een blok voor de hengst die inmiddels 28 jaar oud is. "Er was gewoon meteen een klik tussen ons. Net zoals je dat soms hebt bij mensen die je nog nooit ontmoet hebt, maar van wie je het gevoel hebt dat je ze al een hele tijd kent. Toen ik de kans kreeg om hem te kopen, heb ik daar ook geen nacht over hoeven slapen."

Dat Heleen, haar man Eddie en hun dochter Yara naar Australië gaan, is de vervulling van een lang gekoesterde wens. Zij hebben een verblijfsvergunning van drie jaar voor het westen van het land. Dat hebben ze te danken aan het feit dat daar veel behoefte is aan wellfare workers. "Ik werk hier al vijftien jaar met mensen met een niet aangeboren hersenletsel. Als ik daar in drie jaar tijd minimaal een jaar lang in die sector werk, dan krijgen we normaal gesproken een permanente verblijfsvergunning."

Alles staat dus op groen voor een vertrek naar down under later dit jaar. Ze gaan in de buurt van Perth wonen. De verkoop van het huis in de wijk Meilust is volgens Heleen geen probleem. De toekomst van Berry wel. Om hem in Australië te krijgen is 15.000 euro nodig. En dat geld heeft het gezin Felius niet. "We krijgen natuurlijk wel de opbrengst van de verkoop van ons huis. Maar dat geld moeten we van de overheid in Australië achter de hand houden als appeltje voor de dorst. En ik heb op internet gezocht of hier een oplossing voor is. Maar ik heb niets kunnen vinden."

NienSCHaap

Re: "Hoe moet het nu verder met de 28-jarige Berry?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:28

Hmm dat is flink balen zowel voor Heleen als voor Berry, ben benieuwd wat voor oplossing er komt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:31

dat is de keuze die hun maken... kan hij niet na een pension/ opvang / rusthuis.. en hun betalen dan gewoon elke maand.. stalgeld .. of iets..

er zijn zo veel meer "berry's" ook van jongere leeftijd.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:47

Wat toevallig. Ik ken Heleen en Berry. Ik weet nog goed dat ze hem kocht (het was toen al geen hengst meer hoor, wel grappig dat dat er staat)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:05

Als ze het stalgeld kan missen is er vast eengoed rusthuis in de EU te vinden lijkt me, niet zo bijster ingewikkeld toch?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:11

Poeh, lijkt me een hele lastige situatie. Je wilt en kan je droom verwezenlijken, maar ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om m'n paard achter te moeten laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:21

Kost het transport van een paard naar australië 15.000 euro???? Enkele reis?? :wow:

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:45

Anoniem schreef:
Kost het transport van een paard naar australië 15.000 euro???? Enkele reis?? :wow:

Mijn vriend zei dat het best zo´n hoog bedrag kon zijn hoor. even gekeken op (http://www.horseservice.nl/NL/home.php).
Er komt nog best een hoop bij kijken om een paard per vliegtuig te vervoeren.
Maar volgens mij is Amerika maar iets van 3500 (als ik me niet vergis) dat is dan alsnog een verschil.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:19

moet je dat zon dier nog "aandoen" op zijn 28 e..

ik hoop dat ze een oplossing vind.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:24

Nou, Berry vindt vast wel een fijn huis!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:37

Ze zou hem ook bij een particulier kunnen neerzetten voor een mooi bedrag aan stalgeld. Ik snap echt niet waarom hier een topic op gemaakt wordt. Dit is een gevalletje wat dagelijks in NL (en daarbuiten) voorkomt. Wat is hier zo zielig/sneu/problematisch aan?