Equestricons Day of Diva onder het zadel bij Anastasia Huet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Equestricons Day of Diva onder het zadel bij Anastasia Huet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 07:44

http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

Afbeelding
Equestricons Day of Diva.
foto: http://www.sjoert.com

De Zwitserse FEI ponyamazone Anastasia Huet zal de komende twee jaar de palomino pony Equestricons Day of Diva uitbrengen.
Eigenaar Joachim Arl heeft de merrie aan de familie Huet verleasd.

Joachim's dochter Lavinia Arl had Day of Diva voorheen, maar de veertienjarige amazone wil zich voorlopig op haar nieuwe pony Equestricons Epiascer gaan focussen na een geweldige start van het wedstrijdseizoen in Drachten. Joachim maakte daarom de beslissing om de pony te laten verhuizen naar Zwitserland.

Heidi Bemelmans, de Zwitserse dressuurcoach voor ponycombinaties, heeft de afgelopen jaren veel tijd in de ponysport gestoken waardoor het land in 2011 voor de eerste keer een compleet team naar de Europese Kampioenschappen kom sturen.

De in Geneve wonende Anastasia Huet was een lid van het EK team met Bovey Good Life, die eveneens afkomstig is van Arl. Huet hoopt zich met Day of Diva in de Europese top te kunnen rijden. De negenjarige Day of Diva (FS Don't Worry x Capri Moon) heeft al een succesvol carriere achter de rug. De merrie was van de partij tijdens het Bundeschampionat van 2006 voor driejarigen en werd een jaar later verkocht aan de Amerikaanse Carol Cohen. De pony keerde in eigendom van Arl drie jaar later terug naar Europa. Tijdens de Europese Kampioenschappen voor pony's in 2011 won de merrie onder de Nederlandse amazone Dana van Lierop individueel goud tijdens de kur op muziek.

Dana van Lierop en Day of Diva tijdens het EK van 2011.

esje01

Re: Equestricons Day of Diva onder het zadel bij Anastasia Huet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 07:49

Jammer dat ze dat niet eerder hebben bedacht, dan had ze fijn bij Dana kunnen blijven, die presteerde super met deze pony.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:10

esje01 schreef:
Jammer dat ze dat niet eerder hebben bedacht, dan had ze fijn bij Dana kunnen blijven, die presteerde super met deze pony.

Het is wel een logische beslissing om haar niet bij Dana te laten. Afgelopen EK was Dana's laatste EK dit jaar wordt ze 17 en daarom mag ze niet meer deelnemen aan het ponyEK. Dan snap ik dat je de keuze maakt om haar naar een andere jongere amazone te doen die nog wel de mogelijkheid heeft om een EK te mogen rijden.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:57

Vind het ook erg sneu voor Dana, is een vriendin van me en ik weet dat ze er kapot van is.
Het is opzich wel een logische keus maar dan hadden ze dat inderdaad beter eerder kunnen bedenken. :)

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:02

cherum, sterkte voor dana..
echt sneu

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:30

Dit was Dana d'r lievelings pony,eerlijk is eerlijk ze is er ook véél té groot voor.
Met dit niveau past dat niet meer.
Hopen dat Diva het daar net zo goed gaat doen als bij Dana!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:46

Op het filmpje van afgelopen zomer vind ik het qua lengte nog best meevallen.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:38

Ben benieuwd hoe Diva het zal gaan doen. Het was ook zo'n prachtige combi Dana en Diva. En qua lengte vind ik het ook nog best meevallen, ze is wel wat aan de lange kant maar dat compenseert Dana weer doordat ze zo ongelooflijk netjes en stil zit :)

danatjee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:50

Hee dankjulliewel voor jullie suport erg fijn. Ik mis haar ontzettend veel.. En idd ik was niet veel te groot hoor:p diva oa een geweldige pony ik ik wil het aller beste voor dr. Wat een top pony. Ze is en zal altijd de hele wereld voor me betekenen

Dankjewel diva voor alle fijne herinneringen!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:18

Fijn dat ze nu weer vollop de internationale sport in gaat met een nieuwe ruiter.

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:36

Echt een super mooie pony, jammer dat ze nu weg is.. Was echt een super mooie combinatie! :)
Nu maar hopen dat het net zo goed gaat met haar nieuwe amazone!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:13

Ze lopen allemaal onder het NL-kontje vandaan...