ICNN blijft aankomende drie jaar in Drachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

ICNN blijft aankomende drie jaar in Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:19

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Het bestuur van het Internationaal Concours Noord Nederland besloot na afloop van de eerste editie in Drachten om in elk geval voor de komende drie jaar in het Fries Congres Centrum in Drachten te blijven. Daarmee is Zwolle International, het concours dat door hetzelfde bestuur werd georganiseerd, definitief ter ziele.

“Nu het concours ten einde is en we zo ontzettend veel goede reacties van de deelnemers hebben ontvangen, hebben we besloten om hier in het noorden te blijven”, aldus Chris van Dam van organisatiebureau EQ International. “Het aantal bezoekers was op zaterdag en zondag goed, maar we hebben wel de ambitie om nog meer mensen te trekken. We gaan het programma optimaliseren en rekening houden met de hengstenkeuring van het Friese Paardenstamboek.”

Hygge

Re: ICNN blijft aankomende drie jaar in Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:52

Was idd zeer mooi concours, mag nog wel groter!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:16

Vind het alsnog jammer dat het naar Drachten is verhuisd :roll:
Had veel beter in de omgeving van zwolle kunnen blijven :j

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 17-01-12 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:31

Jammer, jammer. Was er eens iets in de buurt..

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:00

Bij ons is het 'Jeehj, een groot concours bij ons in de buurt!'
Dus superleuk dat het iig de komende 3 jaar in Drachten blijft!
Wel jammer idd als je in de buurt van Zwolle woont..

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:04

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:06

essy87 schreef:

Ja zwolle is nog vrij centraal :j dus mensen van alle kanten gingen vaak wel heen.
Nu ligt het helemaal boven in drachten :') maar wel goed weer een groot concour in de noordelijke provincie's

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:07

Maar als je de ijselhallen in zwolle niet mee werkt kan het daar ook niet blijven natuurlijk :+
Vind het een mooi concours en heb nu al weer zin in volgend jaar.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:09

Nee dat is zo en mijn schuur is niet groot genoeg :Y)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:54

NienSCHaap schreef:
essy87 schreef:

Ja zwolle is nog vrij centraal :j dus mensen van alle kanten gingen vaak wel heen.
Nu ligt het helemaal boven in drachten :') maar wel goed weer een groot concour in de noordelijke provincie's

Als je de deelnemerslijsten bekijkt heeft Drachten absoluut geen last gehad van het feit dat het iets minder centraal ligt als Zwolle. Ik denk dat deelnemers ook met liefde iets verder rijden voor een super conours!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:57

horseyfries schreef:
Als je de deelnemerslijsten bekijkt heeft Drachten absoluut geen last gehad van het feit dat het iets minder centraal ligt als Zwolle. Ik denk dat deelnemers ook met liefde iets verder rijden voor een super conours!

Ik had het niet alleen over de Deelnemers, Maar over het Feit, ik zeg ook absoluut niet dat het in drachten minder deelnemers trekt.
Maar goed dat is ook geen discussie punt (althans voor mij)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:04

Goed nieuws! Goed georganiseerd! Zeker een bezoek waard volgend jaar!!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:57

Harstikke leuk. Ik ben vrijwilliger geweest en vond het heel leuk om te doen!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:45

Vind het ook fijn dat er een groot concours in het noorden (Drachten) is.
Het is een mooie locatie en vooral het feit dat de dressuur ruiters het een top locatie vonden geeft je toch het idee dat je als organisatie goed werk leverd.
Vond de woorden die E. Gal uitsprak hierover erg mooi. Heb van de spring ruiters niet het commentaar vernomen.
Nu maar hopen dat de bezoekersaantallen volgendjaar omhoog gaan en dat er ook een passepartout voor het parkeren komt, 5 euro per dag is me wel wat hoor. is nog duurder dan de passepartout entré kaarten.

Ik heb genoten van de afgelopen 2 weken en de aankomende 3 jaar ben ik van het bezoekers partij.

Heb me werkelijk waar bijna alle nagels er afgebeten bij de Six Barr... Brrr wat hoog!!

Hoop alleen dat ze de planning wat beter doen aankomend jaar wat betreft de dressuur rubrieken. Springen was dik in orde!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:54

Ben er geweest! Mooie locatie! Ik denk dat er genoeg toeschouwers zijn die dat stuk extra reizen er wel voor over hebben

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:56

newt schreef:
Vind het ook fijn dat er een groot concours in het noorden (Drachten) is.
Het is een mooie locatie en vooral het feit dat de dressuur ruiters het een top locatie vonden geeft je toch het idee dat je als organisatie goed werk leverd.
Vond de woorden die E. Gal uitsprak hierover erg mooi. Heb van de spring ruiters niet het commentaar vernomen.
Nu maar hopen dat de bezoekersaantallen volgendjaar omhoog gaan en dat er ook een passepartout voor het parkeren komt, 5 euro per dag is me wel wat hoor. is nog duurder dan de passepartout entré kaarten.

Ik heb genoten van de afgelopen 2 weken en de aankomende 3 jaar ben ik van het bezoekers partij.

Heb me werkelijk waar bijna alle nagels er afgebeten bij de Six Barr... Brrr wat hoog!!

Hoop alleen dat ze de planning wat beter doen aankomend jaar wat betreft de dressuur rubrieken. Springen was dik in orde!

5euro parkeren is toch redelijk 'goedkoop' als het voor een hele dag is, mag ik wel zeggen denk ik.. In Amsterdam betaal je in het centrum 5 euro per uur, om het maar even te vergelijken. Ik begrijp dat het wel weer een extra koste is op het bedrag van het kaartje, maar opzich valt het, lijkt mij, reuze mee, of zie ik dit verkeerd?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:59

Ik denk dat het vooral is dat het nieuw was en niet bekend...
voor mij is het een kwartiertje/10 min fietsen en ik wist niet eens dat het was.
vroeg me al af waarom er zoveel grote dure trailervrachtwagens reden :P

Ben later nog wel wezen kijken. Vond het best leuk! Vooral het springen dan.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:48

Ik vind het indd wel beetje ver, maar ik kom uit de veluwe en ben om half 6 toch met gemak de auto ingestapt om zondag de hele dag te helpen op stal :D Volgend jaar zeker weer komen helpen! Heel leuk concours :)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:50

Vind het wel positief dat het in Drachten blijft de komende jaren. Het is voor mij ook een eind rijden (idd ook verder dan Zwolle), maar dat is het wel waard voor een mooi concours!

Locatie is super bevallen dit jaar, deelnemers waren er ook erg over te spreken, ook erg belangrijk voor een concours!!

Jasmin8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:02

Ben wel blij dat het in drachten is want is er eindelijk een mooi concour dicht bij huis :P
maar ben het wel mee eens dat zwolle beter was qua locatie want dat ligt het centraler....
en vind het idd slim om rekening te houden met de hengste keuring want daar had ik ook graag bij willen zijn maar dan moet je wel prioriteiten stellen en als dat niet zo was geweest had ik mooi naar beide gekunt en weet zeker dat er afgelopen donderdag vrijdag en zaterdag ook meer mensen waren gekomen... (:

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:04

MilleniumK schreef:
5euro parkeren is toch redelijk 'goedkoop' als het voor een hele dag is, mag ik wel zeggen denk ik.. In Amsterdam betaal je in het centrum 5 euro per uur, om het maar even te vergelijken. Ik begrijp dat het wel weer een extra koste is op het bedrag van het kaartje, maar opzich valt het, lijkt mij, reuze mee, of zie ik dit verkeerd?

Ja oke dat is ook wel weer zo, maar als je dat dan niet gewend bent, tja dan mopper je wel haha maar zal niet meer mopperen :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:57

Ik ben zondag geweest en vond het erg mooi! Zou ook naar Zwolle gegaan zijn, want qua afstand maakt het voor mij niet zoveel uit. Soms is verandering ook iets positiefs en er zijn genoeg concoursen in andere delen van het land voor mensen die Drachten zoveel bezwaarlijker vinden dan Zwolle. Ik denk dat er ook genoeg publiek is wat niet naar Zwolle zou zijn gereden, maar Drachten wel weer weet te vinden :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:44

Mooi dat ze rekening gaan houden met de friese hengstenkeuring. Maar ik denk dat er ook veel meer publiek komt als het niet tegelijk met Zuidbroek is. Het zijn toch twee grote concoursen relatief dicht bijelkaar in de buurt. Als je net naar het ene bent geweest ga je niet de volgende dag naar het andere. Het jaar is lang genoeg om andere data's te vinden lijkt mij. En ik miste woensdag toch de tuigpaardhensten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:48

pillow schreef:
Mooi dat ze rekening gaan houden met de friese hengstenkeuring. Maar ik denk dat er ook veel meer publiek komt als het niet tegelijk met Zuidbroek is. Het zijn toch twee grote concoursen relatief dicht bijelkaar in de buurt. Als je net naar het ene bent geweest ga je niet de volgende dag naar het andere. Het jaar is lang genoeg om andere data's te vinden lijkt mij. En ik miste woensdag toch de tuigpaardhensten.

De hengstenkeuring & tuigpaardenavondis dit jaar in Hardenberg.
http://www.tuigpaarden.net/agenda_detail.php?item=613

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:13

Het is mij bekend dat de hengsten in Hardenberg zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik ze woensdag mistte. Het was niet echt een tuigpaard avond meer. Werd ook menavond genoemd, en dat was het.