"Nachtmerries om dekhengst Bataaf"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Nachtmerries om dekhengst Bataaf"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:14

www.hardenberg.nu

'Hermus slaapt er soms nachten niet van', zegt Mina Ekkelkamp. Ze doelt op haar echtgenoot, die slapeloze nachten heeft vanwege problemen met buurman Jasper Lubbers. Deze wil nu naar eigen zeggen, via zijn advocaat, beslag laten leggen op bezittingen van de familie Ekkelkamp als genoegdoening voor gederfde inkomsten als gevolg van foutief handelen door Ekkelkamp. Volgens Ekkelkamp treft haar echter geen enkele schuld en liegt Lubbers al sinds jaar en dag alles aan elkaar vast
'We zitten er heel erg mee en hopen op een goede oplossing, maar met de man valt niet te praten,' zegt Ekkelkamp. Lubbers beaamt dat hij niet meer praten wil. Hij is zijn hengst kwijt en wil daarvoor schadeloos gesteld worden. Het zou gaan om een bedrag van rond de 18.000 euro.

Lubbers is naar eigen zeggen in het bezit van de op één na laatste rasechte Groninger hengst. 'De dekhengst Bataaf zorgde jarenlang voor goed nageslacht, maar sinds oktober 2011 maakt hij geen aanstalten meer tot dekking'. Aanleiding zou klappen van een merrie zijn geweest, die Bataaf wilde bestijgen terwijl deze niet hengstig was. De hengst is hierdoor dusdanig beschadigd dat hij nooit meer dekt,' meent Lubbers. Hij verwijt het zijn buren, die de hengst willens en wetens bij de merrie in het land zouden hebben gelaten. 'Moedwillig om mij een loer te draaien,' veronderstelt Lubbers. Ekkelkamp verwijst de beschuldiging naar het land der fabelen. 'Het enige wat wij hebben gedaan is de mensen, die de hengst kwamen brengen, over ons erf hebben laten lopen om het dier bij Lubbers, die niet thuis was, op stal te zetten. Meer weten we niet,' zegt Mina Ekkelkamp over de kwestie.
Terschelling

Lubbers had de Groninger hengst jarenlang ter dekking gestald bij een fokker op Terschelling. Toen daar in 2009 problemen ontstonden, leidde een rechtszaak ertoe dat de hengst terug moest naar Balkbrug. Volgens Lubbers had hij duidelijk aangegeven dat hij medio oktober 2011 een aantal dagen niet thuis was. Hij had zijn erf om die reden hermetisch afgesloten. Juist op dat moment werd de hengst echter toch teruggebracht met alle gevolgen van dien. Over dat wat er toen gebeurd is, lopen de meningen nu uiteen. Lubbers vindt dat zijn buren geen enkel recht hadden om zich met de terugkeer van de hengst te bemoeien. Zij hadden de mannen, die met Bataaf kwamen, onverrichter zake naar huis moeten laten gaan en zeker geen toegang moeten verschaffen tot mijn erf,'vindt Lubbers.
Ekkelkamp vindt dat zij niets verkeerds heeft gedaan door het bezoek uit Terschelling over haar erf te laten lopen om de hengst bij Lubbers op stal te zetten. Zij weet niets over het plaatsen van de hengst bij een merrie in het land en gelooft dit verhaal dan ook niet. Ondertussen gaat het met de Groninger hengst volgens Lubbers steeds verder bergafwaarts. 'Een enorme aderlating voor mij, maar ook voor de zuivere rasvoering. Bataaf had nog zeker vijf jaar voor nakomelingen kunnen zorgen, maar presteert nu niets meer en zal uiteindelijk bij de slager eindigden. Heel triest.

NienSCHaap

Re: "Nachtmerries om dekhengst Bataaf"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:27

Ik zie nu echt twee "boeren" lekker koppig tegen over elkaar staan en maar "wel!" "Niet!" "wel!" niet schreeuwen.

Wel appart is dat Lubbers aangegeven had medio oktober 2011 een paar dagen niet thuis te zijn en ze vervolgens wel het paard komen brengen.
Wat ik dan gelijk denk, zijn er geen afsprakenen gemaakt? hebben ze dat paard zo daar maar op de gok heen gebracht? Enzovoort enzovoort.

Wel erg eigenlijks dat het allemaal zo gebeurd en dat mensen er niet van kunnen slapen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:35

Hoe het ook gegaan is, als de buren echt alleen het paard over hun erf hebben gelaten, deze zelf niet in de hand hebben gehad, is het toch ook NOOIT hun schuld?
die boer was zelf niet thuis, heeft dit aangegeven, als de mensen die hem toen terug kwamen brengen hier dan niks mee doen, is het toch hun schuld. (of die van de boer zelf, had hij het maar goed moeten regelen)
Dat de buren vervolgens het paard toelaten op hun erf om het paard naar de eindbestemming te brengen, maakt hun toch niet verandwoordelijk?

Ik vind het anders als de hengst in een wei stond en hun BEWUST de merrie erbij hebben gezet of andersom (met oog op bijv. gratis dekking).... anders vind ik dat de buren niet schuldig zijn.

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:39

Inderdaad, er staat dat Lubbers het duidelijk aan zou hebben gegeven dat hij medio oktober een aantal dagen niet huis zou zijn. Als ik dit zo lees lijkt het bijna express zo gegaan te zijn, om zo Lubbers lekker dwars te zitten.

Erg vervelend allemaal ...

AnnaLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:49

Helaas ken ik de eigenaar van Bataaf, en ook zijn buren. Dit zijn oude mensen van in de 80 jaar.

De eigenaar van Bataaf is een agressieve man die regelmatig rechtszaken aanspant tegen anderen, en die vooral mensen bedreigt die hij aan kan. V.w.b. Bataaf, dit paard gaat naar de slacht toe, en niet omdat hij niet meer kan dekken, maar omdat hij maar zeer weinig merries krijgt (1 geregistreerd veulen in 2010). Er valt dus geen winst aan te behalen. Hij staat al geruime tijd in een zeer nat en modderig weiland:(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:54

Raar verhaal om je hengst terug te laten komen terwijl je een aantal dagen weg bent...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:33

Jammer voor de hengst in kwestie, zo'n eigenaar.. dier ziet er op de foto niet meer uit, ruggegraat ligt erop, "dakje" op z'n kont.. (foto op Hardenberg.nu, als dit het dier in kwestie is)

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:38

ik heb de foto van die hengst gezien. Wat een zielig dier . Volgens mij kan hij niet meer dekken omdat hij daar de kracht niet voor heeft. Zo slecht ziet hij eruit.
Die boer heeft meer vet op z'n lijf ,dan z'n paard.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:07

Vreemd... Ik herken niets in de reacties op hardenberg.nu. Ik heb ooit een paard aan dhr. Lubbers verkocht, hij gaf een nette prijs (veel andere geïnteresseerden boden niet zo'n nette prijs en wilden telefonisch zaken doen) en alles is correct verlopen. Ik ga eens per jaar op bezoek bij dhr. Lubbers om het paard weer eens te zien.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:11

Als ik het zo lees hebben die buren nooit kwaad in de zin gehad.
Vind het maar een naar verhaal.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:12

En dan zeggen dat hij niet meer kan dekken omdat hij bij een merrie heeft gelopen met verkeerde bedoelingen ha ha.
Hoe deden ze dat vroeger dan O:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:14

Nou ik heb er net even op gegoogelt, maar overal staan dezelfde ervaringen als die van Black_Pine.
Alleen maar verliezers in dit verhaal. :n
Om nou beslag te willen leggen op de spulletjes van een 87 jarige man. :n

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:20

gootje12 schreef:
ik heb de foto van die hengst gezien. Wat een zielig dier . Volgens mij kan hij niet meer dekken omdat hij daar de kracht niet voor heeft. Zo slecht ziet hij eruit.
Die boer heeft meer vet op z'n lijf ,dan z'n paard.

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:21

Vind t wel meevallen. Vooral weinig bespiering.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:28

....zo eruit zien en dan in wintervacht? mwah.. heb inderdaad wel eens erger gezien maar dit is toch ook niet echt goed naar mijn mening. Hoe dan ook, op deze manier toont niets dat er sprake is van een door de eigenaar gewaardeerde dekhengst.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:51

Pff...meneer durft een best bedrag te vragen terwijl het om een oudere hengst gaat die niet zo denderend gepresteerd heeft...
Buren dachten waarschijnlijk een goede dienst te leveren om de Terschellingers via hun erf het paard in meneer zijn stal/ wei te laten zetten. Vind de fout ook echt bij Lubbers en de Terschellingers liggen. Hoe moeten de buren nu weten wat wel en niet is afgesproken? En hengst dekt niet meer omdat hij 1 x een blauwtje heeft gelopen??? Wat een watje :')

Ben je mooi klaar mee, zo'n buurman...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:25

Mwah... ik weet dan toevallig dat de Terschellingers afspraken hadden gemaakt om de hengst terug te brengen maar dat de heer Lubbers dan telkens niet kon of er niet was. Op een gegeven moment wilden de Terschellingers toch wel graag eens een keer deze hengst terug brengen naar de eigenaar..dat moet toch eens een keer.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:19

femskie schreef:
Mwah... ik weet dan toevallig dat de Terschellingers afspraken hadden gemaakt om de hengst terug te brengen maar dat de heer Lubbers dan telkens niet kon of er niet was. Op een gegeven moment wilden de Terschellingers toch wel graag eens een keer deze hengst terug brengen naar de eigenaar..dat moet toch eens een keer.

Verbaast me niets <<)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:26

dhr lubbers komt in dit verhaal niet zo fraai uit de bus.... schandelijk vind ik zoiets...over de rug van je paard en een ander toch nog aan geld willen komen...

Wees een vent en neem je verlies.....en verhaal dat niet op een ander....

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:32

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:40

Een van de laatste zuivere Groningers??? En de vader van de moeder dan?

Maar goed. Raar verhaal. Paard ziet er nu inderdaad niet uit als ik die foto mag geloven.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:42

dat is nog al een verschil met de foto eerder geplaatst,
het is een vreemd verhaal maar om nu dit op een ouder echtpaar te verhalen vind ik nog al wat

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:21

mevrjanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:41

vergeten jullie niet dat hij van 1994 is!!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:01

mevrjanssen schreef:
vergeten jullie niet dat hij van 1994 is!!

Wat bedoel je daarmee jufr janssen?