Opnieuw paard mogelijk slachtoffer van Britse paardenbeul

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Opnieuw paard mogelijk slachtoffer van Britse paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:24

www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

In het Britse Devon is opnieuw een ernstig mishandelde hengst aangetroffen. De Welsh-Arabische pony Sammy werd op 14 januari dood in zijn weiland gevonden. Hij was zeer ernstig toegetakeld. De hengst mistte zijn rechteroog, linkerooglid en tong en zijn geslachtsdelen waren weggesneden. Sammy werd slechts drie jaar oud.

Eigenaresse Tanya Ingram is ervan overtuigd dat het dier gemarteld is voordat hij overleed, maar een woordvoerder van de politie sprak over een natuurlijke dood: "Er lijkt geen kwaad in het spel en de verwondingen zijn pas na overlijden toegebracht. De pony is gewoon een natuurlijke dood gestorven."

"Dit lijkt me absoluut geen natuurlijke dood," aldus de eigenaresse. "Hij was kerngezond en de wonden zijn zo toebracht dat het wel door een mens moet zijn gedaan. We zijn in shock en snappen niet hoe iemand zoiets kan doen."

Tanya heeft nog twaalf andere pony's in de wei lopen. Sammy was de enige hengst die er tussen liep en geen enkele andere pony liep verwondingen op.

Afgelopen week werd de tweejarige hengst Erik dood aangetroffen in Cornwall, terwijl op 5 januari de zeven jaar oude hengst Barney werd dood gevonden in Carmartenshire. Allebei de pony's leken ernstig mishandeld . De politie van Carmartenshire heeft de zaak inmiddels gesloten, maar de eigenaren van de Barney zijn er eveneens van overtuigd dat de wonden door een mens zijn toegebracht.

Verwant artikel:

[VN] Klopjacht op paardenbeul in het Britse Cornwall

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:27

Gatverdamme je zou dit soort gasten toch aan de hoogste boom ophangen en ook even bewerken

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:29

ardech schreef:
Gatverdamme je zou dit soort gasten toch aan de hoogste boom ophangen en ook even bewerken

Inderdaad!

Belachelijk van de politie!
''Ach het zijn maar dieren he! '' -:(-

ufo91

Re: Opnieuw paard mogelijk slachtoffer van Britse paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:32

natuurlijke dood?? ammehoela :S 't wordt tijd dat ze die gast oppakken, als je het mij vraagt vallen er anders nog meer slachtoffers.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:33

Ballen vallen er vanzelf af? En wat zou volgens hun de natuurlijke dood zijn geweest? Dood door bloedverlies ofso? Ik lees nergens dat er sectie is verricht, dus hoe kunnen ze zo stellig beweren dat het dier een natuurlijke dood is gestorven? Ik hoop dat de daders snel gepakt worden!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:34

ardech schreef:

Inderdaad, maar wel 'toevallig' allemaal hengsten...

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:44

Wat mankeren deze mensen!? En dan nog leuk verkondigen dat het een natuurlijke dood is, wat zullen die eigenaren woest zijn...

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:56

Ja, lichaamsdelen vallen er natuurlijk ook zomaar af, echt een natuurlijke dood. 8)7
In en in triest dit, arm beestje. |(
Je moet wel heel ziek in je hoofd zijn als je zoiets kan bedenken. :r

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:57

Bah wat een misselijke mensen :( wordt het je niet goed van!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:01

Gadver, wat een walgelijk persoon zit hierachter.. :r
Hopelijk wordt diegene die dit gedaan heeft snel gepakt, zodat niet nog meer paarden en/of pony's slachtoffer worden van deze gek.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:07

een aaseter.. of roofdier laat een kadaver niet specifiek met die wonden achter

natuurlijke dood.. kan wel gebeuren maar dan toch niet door zulke rare wonden..

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:08

Verschrikkelijk, arm dier en ook vreselijk voor de eigenaren :n

Ik kan er niet bij dat de politie over een natuurlijke dood spreekt, zeker niet gezien de verwondingen. Het kan best zo zijn dat de verwondingen zijn toegebracht nadat de paarden overleden waren, maar dat soort verwondingen ontstaan niet zomaar dus de politie zou deze zaken serieus moeten onderzoeken. Het lijkt mij dat er een persoon met een ziekelijke geest daar in de buurt rond loopt en ze moeten alles op alles zetten om die persoon te pakken en te veroordelen! Belachelijk dat de politie zo met deze zaak omgaat. En ook dat 'er lijkt geen kwaad in het spel en de verwondingen zijn pas na het overlijden toegebracht', ja en? Ook al zijn de verwondingen na een zogenaamd natuurlijk overlijden toegebracht, dan nog lijkt het me niet echt van zachtaardigheid en een gezonde geest getuigen om zulke verwondingen toe te brengen. Er loopt daar alsnog iemand rond die duidelijk niet in orde is en die misschien in staat is om nog veel meer van die gruwelijke dingen te doen. Bah, ik kan er niet tegen als er op zo'n makkelijke manier met zo'n schokkende gebeurtenis om wordt gegaan.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:13

Nou soms worden er toch zulke rare conclusies getrokken! Paard zijn tong is afgesneden etc. Het is bekend dat er een dierenbeul rondloopt die het gemunt heeft op paarden. Maar nee, het paard is een natuurlijke dood gestorven.... :z

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:14

pff, wat denken ze wel... wat mij betreft levenslang, echt triest, zo ziek zeg, als je zoiets verzint...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:19

Gadver!! -:(- te ziek voor woorden!, niet normaal.
Die persoon of personen moeten echt gepakt worden _-:(
(dan mogen ze wel bij mij afgeleverd worden ~~}> )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:42

maar het kan toch dat iemand het paard na zijn natuurlijke dood zo heeft toegetakeld?
Neemt dat niet weg dat het een ziek iemand is
Waarom laten ze geen autoptie doen dan? dan weet je waar het paard aan is overleden

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:00

Wie bedenkt nou. Laat ik eens even dat paardje daar gaan bewerken.
Ik kan niet begrijpen hoe mensen zoiets in hun hoofd halen.
Ik wens de eigenaren sterkte en ik hoop zeer terecht dat die dierenbeul gepakt word.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:40

ongelofelijk dit .

arme pony , vreselijk voor de eigenaren

gordonb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:29

walgelijk!!!!!
zou de agent in kwestie maar eens na trekken.
Laatst bijgewerkt door gordonb op 16-01-12 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:32

Zo'n mensen die zo'n dingen doen zijn echt ziek, wat bezielt hen echt??? :n

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:13

Ik kan met echt niet voorstellen dat het paard op een natuurlijke wijze gestorven is. Zoals al is gezegd: eerst sectie om een misdrijf uit te sluiten. Gateverdamme wat een zieke geesten lopen er hier toch rond op aarde. Als hij al aan een natuurlijke dood zou zijn gestorven moet er toch iemand zijn geweest die toevallig én ziek in zn kop is én toevallig een dood paard tegen zijn gekomen in een wei vol met andere paarden en dan nog eens op het idee komt om er dan maar in te gaan snijden. :n Ik hoop echt dat dit verhaal nog verder uitgezocht word en niet dat er nog meer moet gebeuren wil het onderzoek worden opgepakt...

ldeGraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:46

wat een ziek bericht.
Wel moet ik zeggen dat ik niet zo hoe je dat bij een levend paard kan doen. Ik neem aan dat het paard dan flink van zich af heeft moeten stappen.
Ik denk niet dat het iemand lukt om bij een levend paard zijn geslachtsdelen er af te halen zonder zelf ook flinke verwondingen op te lopen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:49

Compleet Gestoord!

barbaravanv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:12

Het kan inderdaad dat het paard eerst was overleden, hoewel dat gezien de omstandigheden (jong, kerngezond, er zijn al eerder een aantal hengsten doodgemarteld) al ongeloofwaardig is.

Dit moet echter redelijk makkelijk te zien zijn, als het dier al was overleden zal er amper bloed te vinden zijn en het bloed dat er nog uitgelopen is zal op/direct naast het dier liggen. Als het dier nog leefde, zal het veel meer bloed verliezen en zal het ook meer verspreid zijn (dier beweegt immers). Niet eens per se sectie voor nodig dus, gewoon een kwestie van rondkijken voor de politie.
Maar het lijkt mij ook zeer moeilijk om dergelijke extreem pijnlijke handelingen zomaar bij een levend paard te doen? Misschien verdooft de beul ze wel?

Ik hoop dat ze hem snel pakken...en hetzelfde met hem doen. Wat een idioot...

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:21

Heb totaal geen rust om de berichten te lezen.
Toen ik las dat de politie de zaak niet wou onderzoeken en heeft gesloten.
Kan komen denk ik, doordat er te veel vraagtekens zijn en hebben
daar door geen zin in om het te onderzoeken.