Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Niet alleen verwaarlozing is een probleem. Er zijn ook eigenaren die pasgeboren veulen doden of die hun dieren naar de slager brengen.
randalinpony schreef:Ik snap niet wat het probleem is van een dier (laten) afmaken of slachten, als je het onderhoud niet kunt betalen en het ook niet te verkopen is op een verzadigde markt? Beter afmaken dan ergens loslaten...
Desnoods eet je het vlees zelf op.
minimelona schreef:@bravura; is ierland echt al jaren een triest voorbeeld? had ik nou toch net effe weer niet gedacht, met al dat grond en kuddes ponys die alle vrijheid van de wereld hebben, weet eigenlijk wel zeker dat mij kwpntuig merrie het niet zou overleven in het wild, mijn shet wel, ben ik van overtuigd, maar zou ze toch allebei dan liever als ik in ierland woonde he uiteraard, die kans geven, dan de slager. zelfs al red ze het niet (te groot, doorgefokt, zachte hoeven van jarenlang ijzers, etc. etc.) heeft ze toch nog een kickass tijd gehad tot haar dood, zie haar al galopperen door de heuvels en dalen, staart recht omhoog, zo hard briesend dat ik haar in NL horen kan... geweldig, lijkt mij...