Vier ernstig verwaarloosde paarden ontdekt in Eindhoven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vier ernstig verwaarloosde paarden ontdekt in Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 07:51

http://www.bokt.nl

Op de Borneolaan in Eindhoven zijn afgelopen zaterdag vier zeer ernstig verwaarloosde paarden aangetroffen. De politie kreeg de melding via een anonieme tip, waarna men samen met de dierenbescherming poolshoogte is gaan nemen. Eenmaal ter plaatse trof men de dieren aan in erbarmelijke toestand.

Een van de paarden is inmiddels overleden. De drie nog levende paarden zijn naar een voorlopig opvangadres verhuisd.
Het is nog onduidelijk wie verantwoordelijk is voor het lijden van de paarden. De eigenaar is nog niet bekend en de zaak wordt onderzocht.

Jockje

Re: Vier ernstig verwaarloosde paarden ontdekt in Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:20

Wat vreselijk zeg!

racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:30

omg dat is wel heel dicht bij mij 0.o echt verschikkelijk!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:35

Dat is toch bij of ja, langs het woonwagenkampje daar (heb het even opgezocht op maps)? ik zie daar op het grasveld aan de eisenhouwerlaan zeg maar weleens een shet aan een ketting staan en dan denk ik weleens... moet dat nou, maar meer zicht als dat heb je niet dus ik heb er nog nooit andere paarden zien staan...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:36

Dit is ook echt bij mij om de hoek, vroeger stonden daar inderdaad altijd wel paarden in het zicht maar heb ze nu al een hele lange tijd niet meer gezien.

Bah :x 8)7

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:39

Inderdaad, zon jaar of 5,6 geleden kan ik me nu je het zegt wel herinneren dat er wat meer stond...
Echt vreselijk... Hoop dat de anderen opgelapt kunnen worden en op een fijne plek terecht gaan komen straks!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:55

Verschrikkelijk voor de paarden. ik snap echt niet dat mensen zoiets doen. Klopt de link van de bron wel ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 09:01

Ja hoor, die link klopt.

@Wennii, voor zover ik heb begrepen stonden deze paarden inderdaad achteraf.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:17

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:19

Laten we het maar zwart/wit bekijken,als je er niet meer voor kúnt zorgen geef ze weg of laat ze afmaken.....(die kru bedoelt maar er zijn er al zoveel die niet meer betaald kunnen worden en niets opbrengen of niemand meer wil)....
Dood laten gaan is het ergste wat mens en dier kan overkomen.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:16

Ik kwam er vorig weekend nog achterlangs met de trein vanuit helmond en dan zie je ze staan.
Het zag er niet geweldig uit wat ik vluchtig zag. Verbaasd me dus niet dit nieuwbericht.
Erg jammer dit..

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:40

Goh wat raar dat jullie allemaal weten waar het over gaat en NIETS hebben gedaan !!!!!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:49

macke schreef:
Goh wat raar dat jullie allemaal weten waar het over gaat en NIETS hebben gedaan !!!!!

mee eens.... :(

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:55

macke schreef:

Volgens mij zeggen ze alleen maar dat je vroeger daar paarden kon zien staan en tegenwoordig niet meer.... Misschien zagen ze er vroeger niet slecht uit... En verder heeft iemand het vluchtig gezien tefwijl ze met detrein langs kwam, lijkt me moeilijk om in zo'n vaart ietz goed te beoordelen....

Lekker makkelijk om mensen zo te veroordelen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:58

macke schreef:

Beethe kort door de bocht, we zeggen dat ze nu niet meer te zien zijn als je er langs rijd :n
Maargoed, hoop dat de nog levende dieren goed terecht komen en er weer helemaal boven op komen.
De dood van een paard door slechte verzorging van de eigenaar is te absurd voor woorden :(

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:45

Whitepanther schreef:
macke schreef:

Volgens mij zeggen ze alleen maar dat je vroeger daar paarden kon zien staan en tegenwoordig niet meer.... Misschien zagen ze er vroeger niet slecht uit... En verder heeft iemand het vluchtig gezien tefwijl ze met detrein langs kwam, lijkt me moeilijk om in zo'n vaart ietz goed te beoordelen....

Lekker makkelijk om mensen zo te veroordelen

Als iets er niet echt goed uit ziet kun je beter 1 keer te veel iets melden dan helemaal niet. Dat heeft niets met veroordelen te maken, maar al is het een vluchtig moment en kun je zelf niets beoordelen, ik weet zeker dat een eerste indruk vaak klopt dat er al meer aan de hand is, zeker een eerste indruk in een vluchtig moment van paardenkenners zelf.

Dus...gewoon melden, dan wordt door de hulpverlenende instanties wel beoordeeld of er een waarschuwing komt of dat er doorgepakt moet worden. Nu is 1 paard al dood, dat was misschien voorkomen als men bij een eerste vluchtige indruk al had gemeld. ;)

Beter 1 keer te veel iets voor niks gemeld dan 1 keer te weinig en te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:58

Tot een 3 jaar geleden kwam ik hier ook dagelijks langs met de trein. Buiten de grote hoeveelheden JKK in de wei en de prikkeldraad omheining zag het er altijd wel redelijk uit. Er was een overdekte ruif en ze hadden een schuildak. Waren niet allemaal moeders mooiste paarden maar de eigenaar leek zijn best te doen. Voorheen was het gewoon een kaal weiland en voor de paarden was dus vanalles neergezet.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:35

Ik woon aan de andere kant van het bosje langs het weiland. Het weiland hoort volgens mij bij het kampje.
Ik loop er wel eens langs als ik de honden uitlaat, en het zag er altijd wel rommelig uit, maar de paarden zagen er gewoon gezond en gelukkig uit.
Ik moet wel zeggen dat ik er alleen loop in de droge maanden, dat stukje bos word lastig bereikbaar als het veel heeft regend.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:37

Ik zie ze ook wel eens staan idd, maar de ene pony 'op de hoek' had het altijd prima voor elkaar (is zelfs behoorlijk vet van een afstand), er stonden idd ook wel pony's in de andere weides die er minder bijstonden, maar van die afstand kan je niet zien hoe erg het dus blijkbaar is/was..

Toen ik er vanmorgen langs reed met de trein is het me eigenlijk niet opgevallen, heb niet gekeken. Terwijl ik normaal altijd wel een blik werp :\

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:48

Citaat:
Bravura;Beter 1 keer te veel iets voor niks gemeld dan 1 keer te weinig en te laat.

Denk je? Weet je hoe vervelend zoiets kan zijn? Weet je dat er mensen rondlopen die geen verastand hebben van paarden en ALLES zielig vinden?
Het gebeurde bij een kennis ,deze heeft wel 10 shetlandpony's (hij heeft er véél meer maar in des betreffende weide) alle in uitstekende conditie op 1na (alle pony's zijn stamboek en keuringspony's) de ene is oud zo'n 25jaar geloof ik...
AID is verschillende keren gebeld omdat er een zielige pony in het land stond.....(men d8 laat ik wat manen en voorlokken knippen ook dát nog).
Controleer eerst zelf eens goed voor je uberhaupt gaat bellen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:23

Bravura schreef:
Als iets er niet echt goed uit ziet kun je beter 1 keer te veel iets melden dan helemaal niet. Dat heeft niets met veroordelen te maken, maar al is het een vluchtig moment en kun je zelf niets beoordelen, ik weet zeker dat een eerste indruk vaak klopt dat er al meer aan de hand is, zeker een eerste indruk in een vluchtig moment van paardenkenners zelf.

Dus...gewoon melden, dan wordt door de hulpverlenende instanties wel beoordeeld of er een waarschuwing komt of dat er doorgepakt moet worden. Nu is 1 paard al dood, dat was misschien voorkomen als men bij een eerste vluchtige indruk al had gemeld. ;)

Beter 1 keer te veel iets voor niks gemeld dan 1 keer te weinig en te laat.

Dat laatste is natuurlijk niet waar. Het kost bakken met belastinggeld om allerlei wilde tips na te gaan trekken ("ja, ik reed met de trein langs, zag eigenlijk niet veel, dacht dat het een paard was, nee ik weet geen adres" 8)7 ).
Als iedereen dat gaat doen dan is het snel weer afgelopen met de dierenpolitie omdat het teveel geld kost en relatief weinig oplevert als van de 100 telefoontjes maar 1 een beetje klopt.

Daarnaast is het zeer onfatsoenlijk om goede eigenaren onterecht de DB op hun dak te sturen. Daar doe je mensen veel verdriet mee.

Een beetje zorgvuldigheid mag wel! Eerst even aanbellen bij de eigenaar of rondvragen. Misschien is het dier wel heel oud of ziek maar al onder behandeling. Het is goed dat 144 er is dus laten we er ook goed mee omgaan zodat het ook blijft!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:28

vivana schreef:
Denk je? Weet je hoe vervelend zoiets kan zijn? Weet je dat er mensen rondlopen die geen verastand hebben van paarden en ALLES zielig vinden?

Klopt, moeder van mijn vriend vroeg of ik wilde gaan kijken bij een shetlandpony bij hun in de buurt. Beestje had geen water volgens haar en werd verwaarloosd want ze zag er nooit iemand bij...

Ik daarheen, superverzorgde shet! Zelden zo'n mooi landje gezien met de electrische waterbak een beetje verscholen in een hoek bij de keurige inloopstal! _O- Ben blij dat ze dus eerst nog even een paardenkenner erbij vroeg voordat ze hysterisch de DB ging bellen. :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:20

Altijd vreselijk als mensen hun dieren niet verzorgen... ben benieuwd of de eigenaar nog boven tafel komt...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:54

Ik snap alleen niet waarom zo iemand die paarden dan niet gewoon weg doet. Verkoop ze.. en als je dan per sé iets wil hebben dan een shetje.. vertrapt niet alles, kost bijna niks..

Zonde hoor..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:13

Joh stelletje grapjassen! ;) Als ik in de trein zit en k zie n verwaarloosd paard staan.... túúrlijk weet ik dan de straatnaam, en plaatsnaam en precies waar ik ben, waar het is, van wie het dier is... :j :j :j
Schei uit zeg := gelijk roepen dat niemand iets heeft gedaan. Er wordt alleen aangegeven dat men de plek kent!
Soms kun je dingen zien, maar ze niet plaatsen waar het was... vooral als je in de trein zit.

Ik heb ook wel eens een paard in de sloot gezien! Ja k zat in de trein, wat moet ik? Aan de noodrem trekken??? En dan 1000 meter teruglopen en dat paard gaan zoeken? Ja doei....

Ik snap niet dat iemand een paard laat doodgaan... zulke omstandigheden... belachelijk!
Hoop dat hier iemand verantwoordelijk voor gesteld gaat worden!