Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WendyBZ schreef:Je doet zo'n beetje alles wat los en vast zit met je paardenGaan ze niet dood aan hoor. Die van mij is ook als jaarling beleerd en heeft als 2 jarige gekoerst. Ze is nu 10, heeft er al heel wat endurancekilometers op zitten, rijdt TREC wedstrijden en doet dressuur. Staat nog perfect op de benen en heeft nooit wat*even afkloppen*
erg mooi jullie zo veelzijdig aan het werk te zien, er straalt aan alle kanten af dat je met wederzijds respect bezig bent.BenneBeertje schreef:Hopelijk doen ze ook een poging Duindigt uit het dal te trekken. Ren én drafsport beiden fantastisch, de drive en 'sensatie' zijn hetzelfde als dressuur/springen/western op hoog niveau!
Een paard in training kost zo'n 600 euro in de maand. Een koers winnen levert misschien 800 euro op. En er zijn niet veel paarden die elke week winnen
Het is liefhebberij, een (dure
) hobby. Judith_VB schreef:Ik denk dat je in NL beter een (hobby)draver kunt zijn dan een (hobby)rijpaard. Juist omdat er sport mee gemoeid is en er prestaties worden verwacht worden de dieren heel goed verzorgd, getraind, gevoerd, fysio, osteopathie etc. Je kunt je beter eerst verdiepen in iets dan dit soort ongefundeerde uitspraken te doen.
Gypsy schreef:Gevalletje de klok horen luiden maar de klepel niet weten te vinden.
8 jaar, daar mag je bij een rijpaard hengst/ruin van 1.75 zeker vanuit gaan ja. Dan is het dier pas volgroeid. Echter, mocht het je opgevallen zijn, daar zit ik niet op. Dus geen zorgen, ik weet waar ik mee bezig ben.
En sorry, maar alle knappe koppen in deze wereld maken het nog niet oké dat een klein kind, zulk werk verricht. Of dat er voor een sport zoveel gefokt word dat prima paarden zoals danny overschot worden en gered moeten worden. Het klopt simpelweg niet. Dat er in de dressuur wereld ook veel ellende is ben ik volledig met je eens. Maar daar moet je imo niet naar kijken. Je kunt altijd wel iets vinden dat zieliger is. Maar daar word je zelf niet beter van! Hou de eer dus aan jezelf, en ga niet vergelijken om er zelf beter uit te komen. Als je dat moet doen om de drafsport nog oké te laten klinken, is het wel heel triest gesteld ermee.