Succesvolle Franse pony-amazone stopt met carriere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Succesvolle Franse pony-amazone stopt met carriere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 15:20

http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

De internationaal succesvolle Franse pony-amazone Joy Albeck is gestopt met haar dressuurcarriere.
Joy werd in 2010 en 2011 nationaal kampioene in Frankrijk, maar heeft nu besloten nooit meer op een paardenrug te klimmen.

Albeck, wiens vader Jacques een Grand Prix ruiter is en voormalig lid van het IDRC, had drie internationale FEI pony's ter beschikking, waaronder de zeer succesvolle Tim, die een jaar geleden vanuit Denemarken naar de Franse amazone verhuisde. Verder had Joy nog Wimbledon en Day of Whisper onder het zadel.

Joy heeft aangegeven niet te willen praten over haar beslissing.

Caira

Re: Succesvolle Franse pony-amazone stopt met carriere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:25

oei dat klinkt wel heel erg ernstig, als je zomaar alles opgeeft.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:28

Hmm, ik weet niet wat daar is voorgevallen maar dat kan nooit positief zijn geweest.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:32

Hmm pony-amazone.. Zit nog half in de puberteit, dus kan vast nog alle kanten op.. Ik heb ook al zo vaak geroepen, echt nooit meer op een paard te stappen.. En rij ook nog steeds.. Kan me voorstellen dat er wel veel druk op zo een meisje ligt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:56

Misschien heeft er wel teveel druk achter gezeten?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:11

en dit is voorpagina nieuws?

Er zal wel iets vervelends voorgevallen zijn, sneu voor d'r. Maar er stoppen wel vaker internationale ponyruiters, vind dit niet zo spraakmakend eigenlijk....

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:52

Ik denk ook dat het aan de pubertijd ligt,

Waar slaat die reactie hierboven op, als het een bekende paardenamazone zou zijn geweest had je dat vast niet gezegt. Alsof ponyruiters minder belangrijk zijn...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:58

Uppojono schreef:
Hmm pony-amazone.. Zit nog half in de puberteit, dus kan vast nog alle kanten op.. Ik heb ook al zo vaak geroepen, echt nooit meer op een paard te stappen.. En rij ook nog steeds.. Kan me voorstellen dat er wel veel druk op zo een meisje ligt..
Ik vind dat het bericht wat anders suggereert dan alleen wat pubergrillen. Het lijkt me sterk dat je zo'n drastische beslissing neemt en er vervolgens niet over wilt praten als je alleen maar je interesse verloren hebt.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:04

Prestatiedruk ouders?
Ruzie over tijdsverdeling pony & vriendje?
Pubergril?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:15

Lekker logisch, echt een beetje rare keuze, is ze keihard gevallen ofzo, je vind gauw genoeg een FEI pony hoor!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:30

De reactie van koenborias vind ik dan weer een rare reactie.

Jammer dat ze stopt, maar ze zal er vast haar redenen voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:40

Wie weet wou ze niet eens paardrijden... Deed ze dat enkel omdat het 'verwacht' werd vanwege haar vader.. Of teveel gepusht...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:47

Ach, ik ben op mijn 16e ook gestopt en wilde geen paard meer aanraken, na 2 jaar ben ik er toch maar weer mee begonnen.

Gebeurt vaak genoeg en snap best dat ze geen zin heeft om het allemaal uit te leggen.

Om dit nu als voorpagina nieuws te brengen vind ik wel wat overdreven...

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:50

Laten we gewoon zeggen om prive redenen. Om maar meteen naar die vader uit te gaan halen is ook een snelle oordeel.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:51

Gucci_ schreef:
Ik denk ook dat het aan de pubertijd ligt,

Waar slaat die reactie hierboven op, als het een bekende paardenamazone zou zijn geweest had je dat vast niet gezegt. Alsof ponyruiters minder belangrijk zijn...

ja, die zijn minder belangrijk. Dat is met alle sporten zo, de jeugd heeft weliswaar de toekomst, maar een voedbalwedstrijd op het hoogste niveau tussen mannekes van 12 komt toch ook niet op ned1.
En ik wil het niveau van een ponyruiter idd niet echt vergelijken met het topsport niveau bij de paarden, omdat ze simpelweg jong zijn en nog heel veel moeten leren. Dat betekend niet dat ik het geen goede ruiters vind.

Daarbij is de kans groter dat een ponyruiter stopt, dan een paardenruiter, omdat op die jonge leeftijd de intresses nog kunnen veranderen of nog gestudeerd moet worden. De oudere ruiters hebben er vaak al hun beroep van gemaakt en hebben hun leven al vaak op een rij.
Als ik zie hoe veel er uit mijn tijd al niet meer rijden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind pony sport fantastisch, maar om nou een niet Nederlandse ponyamazone die stopt vp nieuws te laten zijn, vind ik niet helemaal nodig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:20

waarom niet, uitslagen zijn toch ook nieuws? Als een paard met pensioen gaat is het ook nieuws?
Dus, dit vind ik ook nieuws.

Hoop dat het meisje op den duur weer gaat rijden, zou toch zonde zijn om te stoppen op die leeftijd als je al zo succesvol bent.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:28

Als je diep in het voetbal wereldje zit, dan is het ook wel nieuws als een jeugd topper er mee stopt hoor.
Alleen horen wij dat niet omdat wij niet zo diep in dat wereldje zitten.
(een broertje van een vriendinnetje speelt op hoog niveau)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:31

tuurlijk is het nieuws, overig nieuws vind ik. Maar ach, het maakt verder ook geen zak uit, het was maar gewoon een mening van mijn kant.
Voor het meiske is het jammer, maar als ze er die tijd wel plezier in heeft gehad gaat ze vast wel ooit weer rijden. Bloed kruipt waar het niet gaan kan...

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:46

wij hebben nog wel stallen vrij voor de pony's :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:49

Denk dat er meer aan de hand is dan de genoemde pubergril, vooral omdat ze aangeeft niet over de beslissing te willen praten. Wel erg jammer, maar zij zal er haar redenen voor hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:50

_Summerly_ schreef:
Uppojono schreef:
Ik vind dat het bericht wat anders suggereert dan alleen wat pubergrillen. Het lijkt me sterk dat je zo'n drastische beslissing neemt en er vervolgens niet over wilt praten als je alleen maar je interesse verloren hebt.

Kan ook iets medisch zijn toch? geen zin meer zal net zozeer over gezwegen worden en zal er niet drastisch stopgezet worden lijkt me, kans is dat je er met pubergrillen wel weer inrolt, zeker op dat niveau.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:50

Ze zal zo haar redenen hebben, vind het sneu voor haar dat ze zo'n drastische keuze heeft gemaakt want Zo iets doe je niet zomaar :n

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:00

trouwens raar dat ze niks erover wil zeggen, nu krijg je juist speculaties, die misschien wel veel erger zijn dan de waarheid. Je hoeft natuurlijk niet alles op tafel te gooien, maar een idee van de rede geven lijkt me juist wel handig.

@amboewella, ik denk dat wel heel veel meer mensen nu een plekkie vrij hebben of maken! ;)

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 03:50

Heb van jongs af aan alleen maar paarden gereden, nooit pony's (weleens die van vriendinnetjes).. Ben al helemaal geen dressuurruiter, en ook niet op de hoogte van de prestaties op dat niveau..
Als dit meiske ermee wil stoppen is dat haar beslissing, ik hang mijn redenen om bepaalde dingen te doen ook niet aan de grote klok...
Voorpaginanieuws... tja, er staan wel vaker dingen op de voorpagina die ik persoonlijk minder belangrijk vind.. Ieder heeft zijn eigen interesses voorop staan..
And who knows?? Misschien over een paar jaar breekt ze ineens door in de paarden TOP sport, wil ze gewoon stilletjes in rust trainen met paarden.. Zonder al dat paparazzi gedoe...

Ik begrijp de keuze om er niet over te willen praten wel.....

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:04

ja paparazzi, op de meeste ponywedstrijden ligt Joop van Tellingen in de bosjes en daarna staan alle ponyruiters in de prive, story en party :D
hihi sorry, beetje flauw van me.

Media aandacht rond ponyruiters valt reuze mee, normaal alleen als ze iets presteren, of als er iets spraakmakends gebeurd net zoals het hele verhaal met Power & Paint. Dit bericht verschijnt ook alleen op internet en vast niet in de bladen, hoewel ik dat dus al apart vind, omdat ik verschillende Nederlandse top ponyruiters ken die gestopt zijn, waar geen nieuwsbericht van gemaakt is.
Zodra deze ponyruiters de overstap maken naar de paarden en (tijdelijk) niet meer in de topsport meedraaien, is de media aandacht verdwenen, dus de rede die supermamma geeft, lijkt me onwaarschijnlijk...