Internationaal springpaard Clausen gaat met pensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Internationaal springpaard Clausen gaat met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:30

http://www.bokt.nl / http://www.wulschner.de

Afbeelding
Holger Wulschner en Clausen.

De Duitse springruiter Holger Wulschner laat zijn zestien jaar oude toppaard Clausen met pensioen gaan.

Wulschner schrijft op zijn website: "Nu ik in CavityG een waardige opvolger heb gevonden en Cefalo zich goed lijkt te ontwikkelen, denk ik dat het tijd is om Clausen afscheid te laten nemen van de sport. Hij gaat nog steeds erg graag mee op wedstrijd, maar zijn fysieke conditie werkt hem soms nog weleens tegen en hij heeft zoveel goede dingen voor mij gedaan dat het nu tijd is dat we dit besluit voor hem nemen. Hij zal vanaf nu mogen genieten van een heerlijk leven op de wei. Uiteraard blijft hij wel bij ons op stal staan.

Clausen en Wulschner wonnen samen twee keer de Gouden Zweep van Norten-Hardenberg en wisten ook een zege te behalen in de Prijs van Europa tijdens CHIO Aken. Clausen verdiende ongeveer 400.000 euro voor zijn ruiter.

Toen de Calato x Corleone zoon jaren geleden op stal kwam bij Wulschner werd al snel duidelijk dat het een paard met karakter was. Verschillende ruiters probeerden hem uit onder het zadel, maar het leek alleen met Holger te klikken.

Holger Wunschen demonstreerde afgelopen weekeinde dat hij ook zonder Clausen succesvol kan zijn. Met Little Liberty won hij namelijk de Grote Prijs van Neustadt-Dosse.

HRE

Re: Internationaal springpaard Clausen gaat met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:08

Blijft zo'n toppaard met zn pensioen gewoon bereden of gaat hij nu écht alleen maar op de wei zodra ze hem afgetraind hebben? Dus dat hij wel word gereden maar steeds minder dat hij dan écht op de wei komt?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:44

Hij heeft het wel mooi verdiend maar vraag dat me ook af ^

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:12

HRE schreef:
Blijft zo'n toppaard met zn pensioen gewoon bereden of gaat hij nu écht alleen maar op de wei zodra ze hem afgetraind hebben? Dus dat hij wel word gereden maar steeds minder dat hij dan écht op de wei komt?

Vaak is zo dat ze het echt gaan afbouwen, en daar ben je ook maanden mee bezig. dus voordat die echt met pension gaat.

In 1x een goed sportpaard op land zetten, lijkt me niet zo goed, vaak gaan ze dan juist sneller 'achter uit'

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:50

HRE schreef:

een getraind wedstrijd paard kan je niet zomaar op t land gooien daar kunnen ze hart problemen door krijgen omdat het paard een sport hart heeft...ik moest zelfs met mijn oude lespony afbouwen van alle uren lessen die hij deed naar vrij weinig uren lopen dat heeft ook echt flink wat tijd in beslag genomen :j

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:52

Miss raar hoor; maar waarom laten ze de paarden dan niet gewoon B/L pacoursen springen? Stelt niks voor, paarden vinden het hartstikke leuk en dit zullen de allerbeste leerpaarden zijn! Of zeg ik nu iets heel raars? :p

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:26

Nou de meeste worden ook gewoon uitgeleend of gegeven aan amateur springruiters.
Zoals het oude paard van piet Raymaekers vanschijndels patrick staat nu bij een amateur springruiter op stal. En hij brengt patrich dan uit in de 1. 20 en bouwt het zo langzaam af, maar geniet er nog van die 2 jaar dat hij hem nog rijd

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:20

[quote][Miss raar hoor; maar waarom laten ze de paarden dan niet gewoon B/L pacoursen springen? Stelt niks voor, paarden vinden het hartstikke leuk en dit zullen de allerbeste leerpaarden zijn! Of zeg ik nu iets heel raars? :p
/quote]

Vaak zijn dit soort paarden voor de gemiddelde b/l ruiter te moeilijk.