Schotse vrouw woont samen met pony in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Schotse vrouw woont samen met pony in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:07

www.bokt.nl / www.dailyrecord.co.uk

Een vijfenzestig jaar oude vrouw uit Schotland heeft na een ruzie met haar buren besloten om haar pony voortaan in de woonkamer van haar (gedeeltelijk vrijstaande) huis te houden.

Stephanie Noble deelt haar huis nu met de driejarige merrie Grey Lady Too, maar de pony neemt wel het grootste gedeelte van de ruimte in, wat voor de nodige problemen zorgt.
"Het ziet er misschien wat vreemd uit, maar ik had geen andere keus," aldus Stephanie. "Ik woon nu zelf in mijn kleine slaapkamer boven. Een tweede slaapkamer staat vol met de benodigheden van mijn pony. Een derde slaapkamer bevat al het voer en de woonkamer staat nu vol met paard. Zelfs de badkuip staat vol met paardenspulllen.

"Ik weet dat er nu een aantal mensen zijn die me gestoord vinden, maar daar geef ik niets om. Ik doe wat ik kan om mezelf de verdedigen. We hebben geen twee oorlogen gewonnen door achterover te leunen, dus ik laat me ook niet in een hoekje drijven."

"De gemeenteraad heeft mij na een ruzie met de buren verteld dat het geen probleem is dat de pony bij mij in huis woont, maar echt ideaal is het natuurlijk ook niet."

Afgelopen september besloot Stephanie om haar droom te volgen en een Connemara pony aan te schaffen. Ze wilde dat de pony een replica zou zijn van de pony die ze op dertienjarige leeftijd bezat. "Ik heb 1850 Engelse Ponden voor haar betaald en het was het zeker waard. Mijn eerste Connemara uit 1959 heette Grey Lady en ik wilde deze Grey Lady Too noemen."

Volgens Stephanie zou de pony in eerste instantie op een pensionstal komen te staan, maar dit ging uiteindelijk niet door. Ze probeerde daarom om de Connemara in een ongebruikt schuurtje te stallen op een landje dichtbij haar huis.
Maar een van haar buren vertelde dat het landje van hem was. De politie werd gebeld en Stephanie werd gearresteerd en moest een nachtje in een cel verblijven.

De Dierenbescherming probeerde Stephanie zover te krijgen om de pony te verkopen aan iemand die wel voor het dier kon zorgen, maar dit weigerde ze. In de tussentijd vond Stephanie een andere pensionstal maar dit liep uit op een ruzie over geld. De staleigenaar bracht de pony op kerstavond terug naar het huis van Stephanie en bond haar vast aan het tuinhek.

Stephanie: "Ik had de keus om haar buiten in de kou te laten staan of haar mee naar binnen te nemen en dat laatste heb ik dus gedaan."

De afgelopen weken is Stephanie druk bezig geweest om een stal te maken in haar huis. Ze heeft meubilair gebruikt voor de muren en de staldeur. Op de vloer van de "box" liggen rubbermatten en zestig kilo aan kattenbakkorrels.
Ze hoopt dat ze uiteindelijk een stal naast haar huis mag bouwen maar heeft daar wel 1000 Britse ponden voor nodig.

De buren zijn het in ieder geval niet eens met de actie van Stephanie. "Wie wil er nou in vredesnaam een paard als buurvrouw? De onsympathieke buren hier zijn het probleem helemaal niet! Stephanie zorgt al vanaf het moment dat ze hier kwam wonen voor problemen.
De pony vinden we trouwens wel erg lief, maar Stephanie zien we niet meer zitten," aldus een van de buren.

Een woordvoerder van de gemeenteraad heeft laten weten dat Stephanie mag doen wat ze wil omdat het haar eigen huis is. Zolang er geen gevaar is voor omstanders en de hygiene-regels worden nageleefd zien zij geen probleem.
"We willen mensen alleen niet adviseren om een paard in huis te halen," aldus de woordvoerder.

Klik hier voor foto's,

Airborn

Re: Schotse vrouw woont samen met pony in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:12

in hemelsnaam... Ik hoop toch dat dat haar eigen huis is, want de boel hierna verhuren lijkt me, erhm, lastig... Pff, pony in de woonkamer, moet er niet aan denken zeg!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:13

Ik zie een verjaard penny-meisje die een herinnering aan een pony niet las kan laten en impulsief een replica koopt zonder daar verder bij na te denken.
Gevalletje 'triest'....

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:13

Pff dat dat mag zeg -.-"

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:14

Mijn ultieme pennydroom :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:16

Sorry, maar helemaal "lekker" is deze dame imo niet :n !

Ik kan me echt niet voorstellen dat er in de hele omgeving geen stal voor het dier te vinden is en je kan mij niet wijs maken dat het dier "gelukkig" is om dag-in-dag-uit in z´n eentje in een WK te moeten leven (alhoewel, plek zat, daar past makkelijk nog een shetje bij ofzo :roll: ) ...

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:17

de droom van elke penny ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

Klinkt erg leuk, maar wat gaat ze doen met al die mest (en die enorme lucht die daarbij komt), en komt dat dier ook wel eens buiten om de benen te strekken?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

Ik zal het maar niet aan dochterlief van 6 jr laten zien ;) Mijn penny-meisje in de dop <3

en ach, 't is weer eens wat anders dan een paard in de gang, normaal is het niet :n

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:21

Dat doe je toch niet. Dat huis gaat enorm stinken.. Arm beest hoort gewoon in een weide te staan.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:23

Ze heeft wel een hart voor haar grijze dame :D Meerdere dingen geprobeerd en niet gelukt en nu in de kamer..hihi die 2e foto zie er best goed uit,als je niet beter weet zou je zeggen dat ze ergens in'n schuur staat zo gauw bekeken.

Cayenne schreef:
probeerde daarom om de Connemara in een ongebruikt schuurtje te stallen op een landje dichtbij haar huis.
Maar een van haar buren vertelde dat het landje van hem was. De politie werd gebeld en Stephanie werd gearresteerd en moest een nachtje in een cel verblijven.

Toch ook wel sneu van die buren....politie bellen en arresteren die handel...
Zijn ze in Engeland wel wat strenger met de regels!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:29

Als ze het echt heel goed schoon houd zal het niet gaan stinken denk ik
moet ze wel echt zoon beetje elk uur mesten :P

Tja vind het eigenlijk wel goed
als ze de pony maar wel elke dag buiten laat enzo
Vermoed dat het een koophuis is :)

Friesepoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:34

Handig toch? Gezellig samen tv kijken.... 8)7

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:40

Ach dat het huis stinkt enzo moet ze lekker zelf weten.
Wel vind ik het belangrijk dat de pony genoeg aandacht, beweging en contact met soortgenoten heeft.
Dat laatste is er sowieso niet. (Vind het eigenlijk best raar dat het een replica moest zijn van haar oude pony)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:43

Ik dacht, ooooo een shetlander... is het gewoon een sirieus bak beest omg!

*edit*

maar omg, dan heeft ze wel veel spullen voor die knol....

1 slaapkamer met spullen, 1 slaapkamer met voer en de badkuip vol. Heeft ze ook een setjes verslaving ofso :') :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:45

Hahahaha wat grappig zeg _O-
Als de pony er dagelijks uitkomt heeft het een beter leven dan een sportpaard dat nooit/soms buiten komt :))

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:47

GEWELDIG! En dan dat paard via dat trapje naar binnen! Heerlijk mens die Stephanie! Huis ziet er toch al uit als schuur, een paard misstaat er niet ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:48

Maar of de pony er nou zo gelukkig mee is....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:51

Die beste dame is niet helemaal fris in de bovenkamer :')
Ongezond ook, al die ammoniak dampen... Arme buren :=
Ze vermenselijkt dat dier veel te veel; was bang dat ie het koud kreeg buiten, dus dan maar lekker warm binnen. Misschien moet iemand haar vertellen dat het een paard is? Lekker naar buiten met die hap met soortgenoten. Dit vind ik gewoon zielig voor het paard, ongezond voor haar en vervelend voor de buren.
Niemand schiet hier iets mee op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:54

Je kan zeggen wat je wil, maar deze mevrouw heeft wel meer voor haar pony over dan menig andere eigenaar. Dat mag best gezegd worden +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:56

Ik gun mijn pony toch liever een paardwaardig leven... ;) zo geweldig vind ik deze dame ook weer niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:57

Vuurneon schreef:
Citaat:
Die beste dame is niet helemaal fris in de bovenkamer

Nou, ik denk dat het daar in de woonkamer ook niet zo fris meer is. :')

En dan die gemeente die mensen 'ontraadt' om ponys in hun huis te stallen. _/-\o_

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:57

Ach ik snap haar ergens wel. Hebben we niet allemaal zo'n grote eerste liefde? Toch?
Tja ze wil haar pony niet kwijt. Ergens logisch. Maar inderdaad maak er geen mens van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:58

Aan de positieve kant; t is wel een goedkope verwarming zo :')
Echt biogas! :D

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:58

ik durf niet de fotos te bekijken :evaw:
mijn eerste reactie is ... wat een lieverd... die mevr. Noble :D