Carl Hester en Uthopia op nummer 2 van Wereldranglijst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Carl Hester en Uthopia op nummer 2 van Wereldranglijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:13

www.bokt.nl / www.dressage-news.com

De Britse dressuurruiter Carl Hester en Uthopia zijn twee plaatsen omhoog gegaan op de Wereldranglijst dressuur. Ze staan nu vlak achter Adelinde Cornelissen en Parzival. Deze Nederlandse combinatie staat al sinds juni 2011 bovenaan.

Engeland heeft nu maar liefst drie combinaties in de top 10 staan: Carl Hester en Uthopia op plaats twee, Laura Bechtolsheimer en Mistral Hojris op drie en Charlotte Dujardin en Valegro op plaats 5.

Duitsland heeft drie ruiters maar vier combinaties in de top 10: Matthias Alexander Rath en Totilas op plaats vier, Ulla Salzgeber en Herzruf's Erbe op nummer zes en Isabell Werth met El Santo NRW op nummer acht, terwijl dezelfde amazone ook op plaats negen te vinden is met Warum Nicht FRH.

De Zweed Patrik Kittel staat met Watermill Scandic HBC op zeven en Nathalie Zu Sayn Wittgenstein uit Denemarken staat met Digby op plaats tien.

1: Adelinde Cornelissen (Nederland)
2: Carl Hester (Engeland)
3: Laura Bechtolsheimer (Engeland
4: Matthias Alexander Rath (Duitsland)
5: Charlotte Dujardin (Engeland)
6: Ulla Salzgeber (Duitsland)
7: Patrick Kittel (Zweden)
8: Isabell Werth (El Santo NRW)
9: Isabell Werth (Warum Nicht FRH)
10: Nathalie Zu Sayn-Wittgenstein (Denemarken)

18: Hans Peter Minderhoud (Nederland)

petra94

Re: Carl Hester en Uthopia op nummer 2 van Wereldranglijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:20

adelinde is de beste:)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:37

op dit moment ;-)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:33

Toppie, een welverdiende tweede plaats! Doordat Totilas onder Mattias wat minder presteert (en daar bedoel ik niks negatiefs mee) is het zo stukke spannender geworden tijdens de wedstrijden, daar hou ik wel van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:39

Bonita_Bon schreef:
op dit moment ;-)

Idd. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van Carl's rijden, maar meningen verschillen haha :))
Super +:)+

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:59

Ik hoop dat onze Anky en Edward weer in dit lijstje gaan verschijnen...vind het nu zo duits-engels tonen.. Gelukkig houdt adelinde de nl eer hoog.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:34

JOEPIE!!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:26

Op welke plaats staat Edward Gal?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:40

Joehoe Valegro hijgt Toot in zijn nek. *\o/*

Ben ontzettend fan van Valegro :o

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:52

Goed zeg :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:18

Neem me niet kwalijk maar wat doen Rath en Totilas in die ranglijst? Totilas wordt de ene na de andere wedstrijd teruggetrokken omdat hij steeds anders pijntjes heeft. Hij is in niets meer wat hij was in combi met Gal. Dus hoezo zitten ze erin?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:54

Orchidee21 schreef:
Ik hoop dat onze Anky en Edward weer in dit lijstje gaan verschijnen...vind het nu zo duits-engels tonen.. Gelukkig houdt adelinde de nl eer hoog.

en Imke natuurlijk!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:54

Uthopia.... :9 (zwijmel) Toch wel jammer dat Toot niet meer aan de start komt, moet natuurlijk een onwijze klapper worden dit jaar voor de OS.
Daarbij, zal het spannend worden dit jaar. De nummers 1 t/m 4 zijn stuk voor stuk onwijs goede combinaties!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:00

Als er een paard is dat recht heeft om klapper te worden op de OS, dan vind ik toch wel dat Totilas dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:28

Langcara schreef:
Als er een paard is dat recht heeft om klapper te worden op de OS, dan vind ik toch wel dat Totilas dat is.

Zal dat beest een worst wezen of ie wint of niet. Als ie maar eten krijgt.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:30

Bizzybijtje schreef:
Langcara schreef:

Zal dat beest een worst wezen of ie wint of niet. Als ie maar eten krijgt.

Nou, ik denk dat een paard wel iets meer wil dan dat. Al zal een gouden plak hem niet zoveel zeggen. Maar het gevoel dat mensen krijgen bij hem, dat zegt hem wel iets. Een gouden plak brengt bij mensen een bepaald gevoel en dát voelt hij. Hoewel dat voor een paard niet van essentieel belang is, zal hij het wel prettig vinden als er iets positiefs van mensen uit naar hem afstraalt.

Maar goed, ik zal nu wel heel zweverig klinken. Was eigenlijk niet de bedoeling.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 06:46

Nou, inderdaad, je zegt het zelf al, heel zweverig hoor. Een paard heeft een positief gevoel bij de persoon die de voerkar binnen rijdt en hem te eten geeft, de verzorger die hem lekker in de wei zet. Mensen die klapperdeklap doen na een proef zal 'm worst wezen, en op lange reizen per wagen/vliegtuig zit geen paard te wachten.
Het toekennen van menselijke emoties is een modetrend die nergens op slaat.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

Carl Hester en Uthopia zijn echt wereld klasse. Hij word de nieuwe Totilas genoemd.
Ik heb er een paar maand geleden al een filmpje van op mijn face book gezet, een clinic met Jean Bemelmans. Dit paard is zo fijn aan alle hulpen met veel werklust. Echt een genot om naar te kijken en leerzaam.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:50

CharleyT schreef:
Nou, inderdaad, je zegt het zelf al, heel zweverig hoor. Een paard heeft een positief gevoel bij de persoon die de voerkar binnen rijdt en hem te eten geeft, de verzorger die hem lekker in de wei zet. Mensen die klapperdeklap doen na een proef zal 'm worst wezen, en op lange reizen per wagen/vliegtuig zit geen paard te wachten.
Het toekennen van menselijke emoties is een modetrend die nergens op slaat.

Het is een modetrend om je kop in het zand te steken en niet op te letten, en alle eigenschappen "menselijk" te noemen zodat je kunt uitsluiten dat dieren die eigenschappen hebben.

Heel, heel kortzichtig. Want veel eigenschappen zijn helemaal niet menselijk. Omdat ze namelijk niet alleen aan mensen toebehoren, andere dieren hebben ze vaak óók. Ik denk dat ik me toch zeer zelden schuldig maak aan toedichten van menselijke eigenschappen. Ik kijk juist heel scherp naar soorteigen behoeftes bij dieren en probeer daar bij mijn eigen dieren aan te voldoen.
Maar daarnaast signaleer ik ook eigenschappen die ze met mij als mens gemeen hebben. Dit kun je zien bij intensieve omgang met dierne, want dan ga je ze beter lezen, je gaat ze beter kennen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:02

Nou nou, relax , tis maar een discussie met diverse meningen, zie de zon in het water schijnen.
Je kunt me bijna alles wijs maken, maar nou net niet wat jij verkondigd.
Je neemt zelf het woord zweverig in de mond, dus zo kortzichtig is mijn reactie niet. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:43

Probeer wel meer open te staan en je niet af te sluiten onder het mom van "nuchter" zijn omdat dit door je omgeving voorgeschreven wordt.

Ik probeer het voor mezelf in het midden te houden. Met beide benen op de grond, maar wel open staan voor dat er wel eens meer zou kunnen zijn dan dat ik op het eerste oog te zien krijg. En zodoende kijk ik goed om me heen en probeer ik zo min mogelijk te missen.

Het is niet voor niets dat we ons steeds bewuster worden van alles om ons heen, en dat we nu dingen weten die we eerst nog niet wisten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:13

Langcara schreef:
Probeer wel meer open te staan en je niet af te sluiten onder het mom van "nuchter" zijn omdat dit door je omgeving voorgeschreven wordt.

.

Leuk geprobeerd hoor, maar die vlieger gaat helaas niet op. Ik blijf toch maar gewoon nuchter, zonder ''mom'' en zonder omgeving die me iets voorschrijft.
Misschien voor jou onvoorstelbaar, maar zulke mensen zijn er ook. Daar laat ik het maar bij, want dit is zo ontzettend off-topic.
Doe me wel een plezier, en laat nog 1 keer je licht schijnen over deze discussie.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:47

Langcara schreef:
Dus hoezo zitten ze erin?

Da's vrij simpel, de wedstrijden die ze wél gereden hebben, hebben ze genoeg punten bij elkaar gesprokkeld om op die plek te komen. Ik neem aan o.a. Aachen en Rotterdam, want dan heb je het zo langzamerhand ook wel al gehad.

Je ziet echt dat de Engelsen een stijgende lijn inzetten, ze domineren de top vijf zometeen als we niet uitkijken. Tijd dat er wat 'Neerlandsch' bloed in de top 10 verschijnt. :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:11

Ik neem aan dat je de ruiters hiermee bedoeld. Qua in nederland gefokte paarden doen we het niet slecht lijkt mij.