Bonte stoet met ezels op pad voor verhuizing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bonte stoet met ezels op pad voor verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 07:10

www.destentor.nl

Tien ezels, twee paarden en 35 mensen, een verhuizing te voet. De bonte stoet van Stichting De Grote Ezel, een organisatie tot behoud, opvang en welzijn van ezels, kuierde zaterdag van het Spijkerbospad naar het nieuwe adres aan de Boxbergerweg.

Eilko en Annerie de Jonge van de Ezelopvangorganisatie blijven nu een jaar op dit tijdelijke adres, maar zijn naarstig op zoek naar een vast onderkomen. ,,Misschien is er wel een boer die wil stoppen, of iemand die iets weet'', vraagt Annerie de Jonge zichzelf hardop af. De wandeling van een uur verliep zaterdag zonder mokken, met achteraan in de stoet een gehavende opvang-ezel die de afstand in zijn geheel kon volbrengen. ,,Ja, goed hoor'', aldus De Jonge. ,,Blij dat dat lukte. Ook liep de merrie mee, die net van een dode tweeling was bevallen en nog een veulen, dat nog nooit zo ver had gelopen.''

Klik hier voor een foto.

Esmeralda

Re: Bonte stoet met ezels op pad voor verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:55

jammer dat het maar 1 foto is, ziet er erg gezellig uit
hopelijk krijgen ze gauw een blijvend plekje

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:56

Ezeltjes <3 als ik ooit de ruimte heb...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:09

Leuke foto. Wandeling van een uur, hoeveel km is dat? Was er geen mogelijkheid te vinden om ze per trailer te transporteren of was deze wandeling ook bedoeld om wat aandacht te vragen? Ik zou zelf een gehavende opvangezel en een merrie die net bevallen is die wandeling niet willen aandoen....wat hadden ze gedaan als vooral deze dieren halverwege waren blijven steken?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:39

Cassidy schreef:
Leuke foto. Wandeling van een uur, hoeveel km is dat? Was er geen mogelijkheid te vinden om ze per trailer te transporteren of was deze wandeling ook bedoeld om wat aandacht te vragen? Ik zou zelf een gehavende opvangezel en een merrie die net bevallen is die wandeling niet willen aandoen....wat hadden ze gedaan als vooral deze dieren halverwege waren blijven steken?

dan zullen ze daar best vervoer voor gehad hebben lijkt mij

Christiene

Re: Bonte stoet met ezels op pad voor verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:53

Er zijn toch altijd wel mensen bereid die 2 gehavende/net bevallen dieren te laden in trailer..