Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 08:31

http://www.bokt.nl

Afbeelding
Matthias en Totilas tijdens het EK dressuur in 2011.
foto: http://www.sjoert.com

Matthias Alexander Rath en Totilas zullen deze maand niet aan start verschijnen tijdens de World Dressage Masters in Florida.

Eigenaar Paul Schockemohle heeft de organisatoren vandaag laten weten dat het paard niet in staat zal zijn om te deelnemen aan de wedstrijd, die van 26 tot en met 28 januari zal plaatsvinden in Palm Beach. Het evenement is de enige CDI5* van Noord Amerika en onderdeel van de rijkste dressuurwedstrijd ter wereld.

"De eigenaar heeft laten weten dat Totilas pas net weer licht aan het werk is na zijn blessure en dus niet klaar om te verschijnen op deze wedstrijd," aldus Noreen O'Sullivan van Wellington Classic Dressage. "We hebben Matthias en Totilas nu alvast uitgenodigd voor de wedstrijd in 2013. De eigenaren en Matthias waren erg teleurgesteld dat ze nu niet van de partij zijn, maar hebben al wel bevestigd dat ze er volgend jaar graag alsnog bij willen zijn, mocht het paard dan natuurlijk in goede conditie verkeren."

"Totilas heeft een aantal weken geleden een gewricht in zijn been verdraaid, net twee dagen voor hij van start zou gaan tijdens een grote wedstrijd in Frankfurt," legt Schockemohle uit. "Hij liep kreupel en werd door de veearts behandeld, maar liep na vier weken nog steeds kreupel. Afgelopen kerst heeft de veearts hem opnieuw bekeken en hij wilde dat Totilas tien dagen lang licht stapwerk zou doen. Hij mag nu weer rustig aan het werk. We denken alleen dat het nog te kort dag is om hem in topvorm te krijgen voor de World Dressage Masters in Florida. Zijn gezondheid is onze prioriteit en dan nemen we liever het zekere voor het onzekere."

Schockemohle liet verder weten dat hij Totilas extra tijd wil geven voor een volledig herstel omdat 2012 een Olympisch jaar is. Daarom is het dubbel zo belangrijk dat hij goed zal genezen.

Ondanks de afwezigheid van Rath en Totilas heeft de World Dressage Masters wedstrijd nog steeds een indrukwekkende startlijst. Steffen Peters met Ravel, Charlotte Dujardin met Valegro en Laura Bechtolsheimer met Mistral Hojris zijn slechts enkelen van de grote namen op de lijst. Het prijzengeld van maar liefst €100,000 zal een grote reden voor zijn voor de komst van de topcombinaties.

Omdat Totilas nu niet aan start komt, hebben de organisatoren van de wedstrijd Carl Hester en Uthopia uitgenodigd om de combinatie te vervangen. "We zijn aan het praten met Carl over mogelijke deelname en hopelijk kunnen we snel bevestigen dat hij er ook bij is," aldus de organisatie.

Verwant artikel:

[ON] Totilas in training richting World Dressage Masters

frgheaven

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:34

Tsja, weet niet wat ik hier van moet denken.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:35

Sjees zeg, word net een soap rondom dit dier.
Dat verdiend hij niet!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:35

Dit is toch niet meer normaal, dit paard is niet voor de recreatie.
De Olympische spelen wordt niks op deze manier.
Ik vind dit een doodzonde voor een paard als Totilas die er ook niet jonger op word.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 08:39

jesito schreef:

Met blessure starten gaat hem ook niet worden denk ik.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:43

Cayenne schreef:
jesito schreef:

Met blessure starten gaat hem ook niet worden denk ik.

Het is altijd wel wat sinds Rath hem heeft, ik geloof er echt niet in.
Die combi gaat 'm niet worden nee.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:44

ik eerlijk gezegd ook niet hoor, het word allemaal erg ongeloofwaardig zo.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:50

Het paard zal het niet deren of hij nou z'n kunstjes in de bak thuis, in het bos of in een wedstrijd piste moet uitvoeren. Het zijn de mensen die het jammer vinden.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:51

Ik gun het Matthias Alexander van harte en hoop ook voor Totilas dat ie 'ooit' weer in 'zijn' topvorm komt.
Maar toch word het allemaal wel steeds 'vager'
Zie de post hieronder waar hij weer volledig hersteld zou zijn en volop in training? en nu opeens weer niet?

Laatst bijgewerkt door lotte002 op 07-01-12 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:52

Er hangt een rare sfeer rond totilas,jammer het paard heeft dit echt niet verdiend

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:52

Héél verrassend bericht......

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:55

Idd wat een voorspelbaar bericht..

Begin er langzaam aan toch ook in te geloven dat we Toti niet meer zien verschijnen op wedstrijden :\
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 07-01-12 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

jesito

lotte002 schreef:
Ik gun het Matthias Alexander van harte en hoop ook voor Totilas dat ie 'ooit' weer in 'zijn' topvorm komt.
Maar toch word het allemaal wel steeds 'vager'
Zie de post hieronder waar hij weer volledig hersteld zou zijn en volop in training? en nu opeens weer niet?

ja dit meenden ik ook gelezen te hebben, maar wist het niet meer zeker.

Jes

Hmmm.... Enkele dagen geleden was nog te lezen dat MAR aan het trainen was?? Het zal allemaal wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:07

Het zou me verbazen als hij op de OS zou verschijnen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:09

wat jammer, zeg!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-12 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:10

beetje vreemd dat er eerst geroepen wordt dat totilas weer volop in training is, en daarna zeggen ze weer een wedstrijd af...

OF MAR is gewoon heel hard aan het trainen en wil zo lang mogelijk met hem blijven rijden zonder dat er veel druk op hen ligt van een wedstrijd.. op die manier kan hij dan ineens helemaal schitteren op het moment dat ze WEL weer een keer een wedstrijd starten

OF hij kan totilas gewoon echt niet rijden...

ik blijf het een gek verhaal vinden..
in dit stuk zegt hij ook nog eens dat hij zal starten in florida... [VN] Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas ik neem aan dat je er bij nadenkt voor je dit soort uitspraken doet. Als je niet weet of hij op tijd klaar zal zijn doe je niet dit soort uitspraken...

ik ben benieuwd of ze nog wel gaan starten met de Olympische Spelen... daar hebben ze nu natuurlijk ook een goede smoes voor om dat af te zeggen. tegen die tijd zullen we vast iets krijgen als: "vanwege de blessures die Totilas afgelopen jaar heeft gehad, hebben wij ons niet optimaal kunnen voorbereiden op de Olympische Spelen. Het is daarom een wijs besluit om niet mee te doen"

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:11

Och och och wat een gedraai weer.
Wat pakken ze de PR toch handig aan AHUM.

Zou me helemaal niets verbazen als PS en stiefmama nu toch wel wat bedenkingen hebben over de aanschaf van Toot na de tegenvallende prestaties sinds de koop.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:14

De duitsers dachten even gierig een goed paard weg te kopen, maar wat ze vergeten waren is dat het een ijzersterke combi was, Toot en Ed.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:16

In dat geval heeft Schockmohle wel voor elkaar dat Nederland een troef voor de Spelen kwijt is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:18

Zo tegenvallend waren die resultaten nu ook weer niet hoor (denk niet dat er veel mensen zijn hier op Bokt die hem dit na zouden doen ;) ); de verwachtingen van het publiek zijn alleen veel te hoog. Matthias is Edward niet, hij is veel jonger en minder ervaren, staat bovendien onder en veel grotere druk. Daarbij heeft hij een hele andere rijstijl dan Edward en een andere manier van trainen. Het kost tijd om dat op elkaar af te stemmen. Als je dan ook nog te maken krijgt met blessure's, dan is dat heel sneu en ja, dan kost dat nog meer tijd. Ik vind het een wijs besluit om niet te doen als je paard en jij niet in topvorm zijn; tenslotte hoort het welzijn van Totilas op nr. 1 te staan... toch..?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:19

Als ze nu een stoppen met het groots aankondigen waar hij gaat starten.

Fellow

Doodzonde! Totilas hoort in de ring. Ik keek net zo uit naar de Olympische Spelen met Totilas, gaat dat dan ook niet door?

Thats_Me

Sammyoo schreef:
In dat geval heeft Schockmohle wel voor elkaar dat Nederland een troef voor de Spelen kwijt is.

Tja.. en wie weet is Totilas echt stuk en is het een goede zet geweest om het dier te verkopen toen hij nog goed was.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:20

Ik denk dat de manier van rijden Toot niet goed ligt. Waarom nu steeds blessures, terwijl hij met Gal dat niet had. Het moet ergens aan liggen!
En ja, dat elke proef onder een vergrootglas wordt gedaan, vind ik nogal logisch. Er is vergelijkingsmateriaal. Men weet wat Toot met Gal liet zien en een ander moet daar overheen komen. Dat lukt niet. Voor miljoenen een paard kopen voor de OS kom je er echt niet mee. Alles moet kloppen om te scoren. Het klopt niet, dus wordt het nooit meer wat met deze combi. Met Gal klopte het en dan score je.