Paarden de hele dag in modder in gemeente Hilversum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paarden de hele dag in modder in gemeente Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:24

www.dichtbij.nl

De gemeente Hilversum staat nog steeds toe dat op haar eigen terrein paarden en andere dieren worden verwaarloosd.

Op het terrein van de gemeente Hilversum achter de gemeentewerf tussen de Liebergerweg en de Arendstraat worden al jarenlang illegaal diverse dieren gehouden. De gemeente is hiervan op de hoogte maar blijft dit oogluikend toestaan.

Hierdoor is inmiddels wel een heel dieronvriendelijke situatie ontstaan. Een aantal paarden moet de dag daar diep weggezakt in het water en de modder doorbrengen.

De eigenaar heeft geen reactie gegeven. De buurt roept nu de gemeente op om actie te ondernemen. .

Klik hier en hier voor foto's,

bethje31

Re: Paarden de hele dag in modder in gemeente Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:27

Hmmm dat lijkt me buitenstaan zoals het niet moet...Hebben deze paarden geen enkele schuilplaats of droog plekje? Maar moeilijk te zien vanaf de foto's..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:29

Dat ziet er niet ideaal uit, staan ze 's nachts ook op hetzelfde stuk? Of op stal?

Want hier in de omgeving zijn ook vrij veel stallen waarvan de paddocks ook ontzettend nat zijn, maar om je paard de hele dag op stal te houden is natuurlijk ook niks :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:31

Tsja in beginsel is dit natuurlijk nooit goed, helaas is er de afgelopen week zo enorm veel regen gevallen dat je er soms niet aan ontkomt dat de omstandigheden niet optimaal zijn. Mijn paarden staan nu ook niet zoals ik ze het liefste houd, maar gezien de hoeveelheid neerslag is het nu even niet anders.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:33

ik kan me alleen maar bij Caira aansluiten..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:34

Het slechte weer is toch puur onmacht, iedereen heeft ermee te kampen!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:36

Tja hierin de omgeving zie je niet anders. Allemaal in het kader van dierenwelzijn toch? Want paarden in stallen houden is echt zielug. -:)

SimoneXJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:38

Caira schreef:
Tsja in beginsel is dit natuurlijk nooit goed, helaas is er de afgelopen week zo enorm veel regen gevallen dat je er soms niet aan ontkomt dat de omstandigheden niet optimaal zijn. Mijn paarden staan nu ook niet zoals ik ze het liefste houd, maar gezien de hoeveelheid neerslag is het nu even niet anders.

Klopt! Er is zoveel regen gevallen dat bijna iedere weide of paddock kletsnat is.
Ik ben blij dat mijn paard in ieder geval nog naar buiten kan maar 's nachts gaat ze naar binnen en staat ze lekker droog.
Als dat bij de paarden van het topic ook het geval is is er niet zoveel aan de hand. Als het zo is dat ze dag en nacht
buiten staan en niet eens een droog plekje/schuilstal hebben dan vind ik het niet zoals het hoort (zacht uitgedrukt!)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:40

Het is echt ongelovelijk bagger weer geweest de laatste tijd. Lijkt mij overmacht.
Máár als er al langere tijd klachten zijn, dan zal het er toch vaker zo uitzien. Ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Keet op 05-01-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

De foto's zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd. Als je hier foto's maakt van enkel mijn winterwei dan ziet het er niet veel beter uit. Maar ze hebben wel een verhard stuk en een schone, droge stal om in te staan. In het stuk word mij niet echt duidelijk of de paarden echt geen droog stuk hebben. Want als dat niet het geval is dan vind ik het echt niet kunnen. Ze moeten toch minimaal een plek hebben om droog te staan/liggen.

Sappos

Tja ze zien er niet belaald slecht uit, hebben dekens op. Wat caira zegt idd!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:44

nou ja,
normaal is dit paddok wel droger,
maar waar het vooral omgaat is dat de paarden/dieren gehouden worden zonder
dat dit mag.

imo zou er wat meer hooi gevoerd mogen worden, en graag een afdak.
nu kunnen ze achter de dam schuilen tegen de wint. maar niet ergens onder
tegen de regen.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:49

zo ramp is dat ook niet hoor wat wil je met dit weer,
als ze te eten krijgen en ze kunnen schuilen niks aan de hand beter als 24 op stal ,
bij mij is het nu ook allemaal bluber _/-\o_ maar ponys hebben er geen last van hoor /3

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:50

Wij hebben een schuilstal, maar toch blijven ze buiten staan.

Zou je daar een afdak maken, en stel ze gaan eronder, hoe denk dat het er daar binnen een paar uur uit ziet?

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:50

Van mijn weiland kunnen sinds vanmorgen nog slechtere foto's gemaakt worden. De regen is hier met bakken uit de lucht gevallen vannacht en het weer van de afgelopen weken heeft uiteraard ook niet goed gedaan.
Ook hier zit er aan het weiland wel een schuilstal en een verhard stuk, maar als je net daar gaat staan om een foto te maken ziet de rest er vreselijk uit. Ik kan uit de foto's dus niet zoveel opmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:02

Kan er ook niet over oordelen zo, ze staan niet tot de knieën in de modder, en van de paddock en de weide kun je nu ook prachtige foto's maken hier.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:08

Tja, wat kan je doen met zoveel neerslag?
Ik vind het bericht een beetje sensatiezoekerij. :o

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:14

de voorkant van mijn wei ziet er net zo uit op het moment... echter kunnen ze achterin de wei gewoon droog staan, die ligt een stuk hoger...
Zou je een foto nemen van de paarden op het moment waar ze het liefste staan (in de prut), krijg je net zo'n foto..
Mochten deze beestjes nog een droge plek hebben, tsja.. dan is de rest overmacht van dit ellendige weer...

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:29

Ik vind overmacht niet echt een reden trouwens om je paard er ellendig bij te laten staan. je kunt het niet afleiden van deze foto's trouwens hoor dus je kunt er niet echt over oordelen hier. Maar je laat je paard ook niet in een ondergelopen stuk polder staan omdat het overmacht is toch? Beetje modder kan een paard heus wel tegen maar wekenlang tot hun enkels in de modder zonder dat ze een deel van de dag droog kunnen staan, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. In de natuur zou een paard het ook hogerop zoeken als het zo nat is...
Trouwens heel veel paddocks en weides in Nederland staan nu onder water hoor maar dat is geen ramp als je paard uiteindelijk op stal kan of als er een goede droge schuilstal is...

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:34

Dit klinkt meer als een buurt die de dieren gewoon kwijt wil en wou en het natte weer nu als excuus gebruikt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:35

Mijn paarden staan ook nat hoor, niks aan te doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:37

Met dit weer valt hier niet zo over te oordelen. Je ziet niet of ze ook nog een droog stuk hebben of een schuilmogelijkheid. Zo te zien hebben ze ruimte genoeg en ligt er geen rommel en zooi op het landje.

Ik denk dat er met dit weer veel meer paarden in Nederland zijn die er eventjes zo bij staan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:39

Hier staan de paarden overdag precies zo in de paddock.
Wat kun je anders? Dan komen ze helemaal niet meer buiten.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:44

smurfje schreef:
maar waar het vooral omgaat is dat de paarden/dieren gehouden worden zonder
dat dit mag.

Als dat het geval is, vind ik de titel van het bericht wel een beetje stemmingmakerij... Je moet je nu inderdaad afvragen waar de paarden níet in de modder staan op dit moment. Ik ben echter van mening dat de paardjes liever even hun beentjes in de modder strekken dan dat ze de hele dag op stal staan... Ze zijn wel wat eerder 'klaar' met buitenspelen en staan dan ook wel iets eerder voor het hek te drammen dan wanneer de paddock mooi droog is :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:17

nou ja daar gaat het dus om.
als je is goed om je heen kijkt, staan hun er nog niet zo heel beroerd bij.
ik ken ook een stuk, aan een spoorlijn. die hebben een 4x zo kleiner stuk, staan in hun mest.
zonder ook maar extra schuilen.