Ludo Phillippaerts richt Belgisch Springpaarden Fonds op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ludo Phillippaerts richt Belgisch Springpaarden Fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 10:00

* http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Afbeelding
Ludo Phillippaerts en Cavalors Winningmood.
foto: http://www.sjoert.com

Op Jumping Mechelen kondigde springruiter Ludo Philippaerts de oprichting aan van een fonds dat gaat investeren in toppaarden. Volgens Philippaerts vertrekken veel Belgische toppaarden vrij snel voor veel geld naar het buitenland (Qatar, Saudi-Arabië, Canada en Oekraïne). Daardoor blijven er te weinig goede paarden over voor aanstormende Belgische ruitertalenten.

In het BSF (Belgisch Springpaarden Fonds), opgericht als een coöperatieve vennootschap, worden in eerste instantie twaalf paarden tussen vijf en negen jaar ingebracht.

Klik hier voor het volledige artikel.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:03

goed systeem!

koenborias

Re: Ludo Phillippaerts richt Belgisch Springpaarden Fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:05

Mogen ze in Nederland ook doen, maar dan in de Dressuursport!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:11

koenborias schreef:

Ik denk niet dat er in dat fonds genoeg geld zou zijn geweest om Totilas te houden :=

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:15

Go Ludo ! *\o/*

Dát is nu eens een geweldig idee !
Alleen jammer dat het voor Copin te laat is :\ (nuja, die is enkel van ruiter veranderd en niet verkocht dacht ik, maar dan nog..)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:18

Slim gezien, een manier van hem om 12 paarden te vermarkten en toch te behouden :D

Als het aanslaat, des te beter, maar Ludo is in de eerste plaats handelaar en dan pas sportman...

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:45

Tosca2 schreef:
koenborias schreef:

Ik denk niet dat er in dat fonds genoeg geld zou zijn geweest om Totilas te houden :=

Maar wel andere paarden, Totilas is al weg. Kijk naar Votango, dat word een goede (in z'n eerste GP al 73%) Of Uzzo van Patrick van der Meer, dat zijn toekomstige toppers, die NOG van Nederland zijn, maar misschien verkocht kunnen worden omdat ze het zo goed doen!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:52

Die zijn niet van Nederland, die zijn van Nederlanders... en het is die eigenaars hun goed recht te doen met die paarden wat zij willen, verkopen of houden...

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:07

s0173957 schreef:
Slim gezien, een manier van hem om 12 paarden te vermarkten en toch te behouden :D

Als het aanslaat, des te beter, maar Ludo is in de eerste plaats handelaar en dan pas sportman...

yep, :D

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:23

Nou dan mogen ze mij wel een paardje lenen uit dat fonds! Door een blessure staat mijn paard tijdelijk op rust :(

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:07

s0173957 schreef:
Die zijn niet van Nederland, die zijn van Nederlanders... en het is die eigenaars hun goed recht te doen met die paarden wat zij willen, verkopen of houden...

Maar he hebt toch ook het SFN, die hebben ook paarden gekocht. Het DSF :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 12:15

Volgens mij is er vroeger ook een soort van dressuurpaardenfonds geweest.
Alleen is dat inmiddels verdwenen. (Waren dat niet de paarden met Olympic voor hun naam? of ben ik nu in de war.)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:41

ja het nop, was dat nederlands olympiade paard ofzoiets toch?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:42

Vind het een beetje 'eigen belang eerst' hoor. L. heeft nu dus 12 van zijn eigen paarden ingestoken waarvan hij wil dat anderen ervoor gaan meebetalen? Wie zal ze rijden/ onderhouden etc. ? Aankomend talent zegt hij... Dan denk ik dat hij vooral zijn eigen zonen bedoelt... Kwestie van even kritisch na te denken...

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:55

Ik vind het een goed idee ! Maar ik hoop ook dat het fonds op een juiste manier zal gebruikt worden, en niet enkel met zijn paarden voor zijn zonen, zoals hier al gezegd werd..
Dus op hoop van zegen ! :)

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:20

Verkocht zelf nog een paar jaar geleden zijn eigen topper, Winningmood die nu heel goed presteerd onder het zadel van Luciana Diniz :?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:44

Cayenne schreef:
Volgens mij is er vroeger ook een soort van dressuurpaardenfonds geweest.
Alleen is dat inmiddels verdwenen. (Waren dat niet de paarden met Olympic voor hun naam? of ben ik nu in de war.)

Ja klopt volgens mij! Als we dat weer doen... blijven de paarden behouden voor Nederland!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:44

kadet schreef:
Verkocht zelf nog een paar jaar geleden zijn eigen topper, Winningmood die nu heel goed presteerd onder het zadel van Luciana Diniz :?

Haha, slim!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:27

En als die van Qatar nu het dubbele gaan bieden op de paarden van dat fonds, gaan die van de vennootschap toch verkopen hoor, zou dom zijn als ze het niet zouden doen, aangezien je als vennoot een recht hebt op de 'winst'... Alles is te koop en als puntje bij paaltje komt...

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:29

inesje15 schreef:
En als die van Qatar nu het dubbele gaan bieden op de paarden van dat fonds, gaan die van de vennootschap toch verkopen hoor, zou dom zijn als ze het niet zouden doen, aangezien je als vennoot een recht hebt op de 'winst'... Alles is te koop en als puntje bij paaltje komt...

Ik heb horen vertellen, dat het gewoon een investering is zodra er een echt bod op het paard gedaan word deze dus ook verkocht zal worden. Dus denk ik dat Ludo gewoon goede paarden voor zijn zonen zoekt, en ze erna lekker duur en met dikke procent in zijn zakken terug verkoopt zodra de zonen goed gepresteerd hebben.
Handige en goedkope manier voor hem om goede paarden te verkrijgen zoals gezegd, Ludo is in de 1ste plaats handelaar anders had hij Winningwood wel voor zichzelf gehouden!!!!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:58

s0173957 schreef:

INDERDAAD :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 07:33

Vind het eigenlijk wel goed bedacht van hem. Zelf minder risico lopen en toch de goede paarden nog hebben. Misschien dat het in eerste instantie zal dienen voor hem en zijn zonen maar dat er later andere ruiters ook profijt van gaan hebben.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:43

petraaken schreef:
Vind het eigenlijk wel goed bedacht van hem. Zelf minder risico lopen en toch de goede paarden nog hebben. Misschien dat het in eerste instantie zal dienen voor hem en zijn zonen maar dat er later andere ruiters ook profijt van gaan hebben.

Als het dan Belgische ruiters zouden zijn is dit toppie, maar daar vrees ik voor!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:00

eike schreef:
petraaken schreef:

Als het dan Belgische ruiters zouden zijn is dit toppie, maar daar vrees ik voor!

http://www.tijd.be/nieuws/archief/Olymp ... .art?ckc=1 hier staat het