Jonge Bart Haselbekke wint de Grote Prijs van Drachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jonge Bart Haselbekke wint de Grote Prijs van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 09:57

www.dehoefslag.nl

Op ICNN Drachten heeft de 18-jarige student bedrijfseconomie Bart Haselbekke uit Wierden zijn eerste Grote Prijs gewonnen. Dat meldt de organisatie van het concours. Hasselbekke reed ijzersterk in de hoofdrubriek van het internationaal CSI1* concours. De Grote Prijs stond op 1.35m uitgeschreven, maar de hindernissen waren opgetrokken tot een hoogte van 1.40m. Er waren slechts vier ruiters die doordrongen tot de barrage en daarin bleven er twee opnieuw foutloos.

Bart Haselbekke ging in zijn nopjes naar huis. Zijn net negenjarige merrie Wingeunerin (Silverstone x Corland) won uit drie starts twee eerste prijzen en een derde. ‘We kochten haar in juli met ervaring op 1.20m en 1.30m niveau van haar fokker Derk Noordhuis uit Wijster en ze heeft sindsdien al goede dingen gedaan. Zo wonnen we in november in Polen de finale van het 1.40m springen en zat ze ook in december elke dag in de prijzen op Hippisch Hengelo. Aanvankelijk had ik dit concours niet in de agenda staan, maar Sander Geerink vond dat ik mee moest. Ik ben blij dat ik me heb ingeschreven. Dit is tevens een mooie voorbereiding op het tweesterren concours dat volgende week hier in Drachten begint en waar ik ook aan mee doe’, vertelt Bart Haselbekke, pupil van springruiter Ben Schröder en Roeli Bril.

koenborias

Re: Jonge Bart Haselbekke wint de Grote Prijs van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:06

Maakt me zenuwachtig, want ik ga er ook heen! :-)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:33

Topper! +:)+

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:32

Yeeaaahh!! En dan niet te vergeten dat ie met Umbro ook 1e werd die dag. En de andere dagen ook al in de prijzen reed. Toch wel trots :D