Bengel SFN voortaan onder het zadel bij Hester Klompmaker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bengel SFN voortaan onder het zadel bij Hester Klompmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:43

www.dehoefslag.nl

Springamazone Hester Klompmaker gaat met ingang van het nieuwe jaar Bengel SFN (Jupilot x Hors la loi II) opleiden, zo is te lezen in een persbericht van het Springpaarden Fonds Nederland. ‘Hester Klompmaker heeft zeer veel ervaring in het opleiden van jonge talentvolle springpaarden. Zij bewees dat o.a. door zich vele jaren in de top van de uitslagen te rijden tijdens de KNHS / KWPN kampioenschappen voor jonge paarden in het kader van de VION Cup.’

Ook is er nog ander nieuws van het SFN-front: Kadans Webster SFN is verkocht naar de USA. Ruben Romp werd met dit paard in 2011 Nederlands Kampioen van de Young Riders in Mierlo. Volgens Emile Hendrix is het paard aangekocht voor een Amerikaanse Young Rider.

armlou

Re: Bengel SFN voortaan onder het zadel bij Hester Klompmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:21

ik dacht dat alle SFN paarden aangehouden zouden blijven voor nederland en nu is er toch 1 verkocht?

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:26

Gaaf voor Hester

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:29

armlou schreef:
ik dacht dat alle SFN paarden aangehouden zouden blijven voor nederland en nu is er toch 1 verkocht?

Dat was ook wat ik dacht, misschien dat het paard toch tegen viel of het laatste niet in huis heeft voor het werk waarvoor hij aangekocht is.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:32

Schijnt als ze toch niet dat talent hebben, verkocht worden.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:43

Citaat:
Het is de doelstelling van het Springpaarden Fonds Nederland om toppaarden te behouden voor de Nederlandse topruiters. Ten behoeve daarvan worden jonge springpaarden aangekocht. Het past ook binnen het beleid om deze paarden weer te verkopen als blijkt dat ze niet in staat zijn deze verwachtingen, deelname aan internationale kampioenschappen, waar te maken. Daarom hebben een aantal paarden de stal van het SFN ook al weer verlaten. Het SFN richt zich uitsluitend en alleen op het nastreven van het hoogst haalbare.

aldus op de site van SFN

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:16

Nou, gezien de mensen achter het fonds verwacht ik niet dat de paarden hun tanden verliezen bij dit fonds en er moet uiteindelijk ook wat rendement over blijven voor de investeerders....Gewoon verkapte handel...vind ik verder overigens prima en ze hebben het in een hele slimme constructie gedaan.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:57

LeukLeuk!!