Zeer grote tentoonstelling over paarden in Brits museum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zeer grote tentoonstelling over paarden in Brits museum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 10:15

Nieuwsredactie

'The British Museum' zal ter gelegenheid van de Olympische Spelen van 2012 een vier maanden durende tentoonstelling laten zien waarin de geschiedenis van het paard centraal staat. 'The Horse: Ancient Arabia to the Modern World' zal vanaf 24 mei tot en met 30 september te bezichtigen zijn.

De tentoonstelling zal tevens een eerbetoon zijn aan de koningin, de meest bekende paardeneigenaresse van Engeland. Dit jaar is het haar diamanten jubileumjaar als vorstin en dit zal dan ook door het hele land groots worden gevierd.

Het museum wil met de tentoonstelling laten zien dat complete culturen en volksstammen zijn gekarakteriseerd door paarden en dat de dieren altijd in het middelpunt hebben gestaan tijdens vrede en oorlog, maar ook in mythologie en literatuur.

Ter gelegenheid van de tentoonstelling zijn een groot aantal interessante objecten uitgeleend aan het museum. Zo kan men de invloed van het paard in de geschiedenis van het Midden-Oosten bekijken, het ontstaan van het Arabische paard en de belangrijkheid van de introductie van dit ras in Europa.

Onder de interessante voorwerpen zullen onder andere de 'Standard of Ur' en een kleine gouden strijdwagen uit de schat van Oxus te zien zijn. Tevens kan men onder andere de overblijfselen van opgegraven paardachtigen uit verschillende eeuwen bekijken, zijn er panorama foto's van zeer recent ontdekte rotstekeningen van paarden en heeft het Fitzwilliam Museum van Cambridge zijn complete geschiedenis van de Crabbet fokkerij van Arabische paarden beschikbaar gesteld.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:49

Oeh gaaf! :9 De Olympics kunnen me niet zo boeien, maar deze tentoonstelling zou ik graag bezoeken!

Samy

Re: Zeer grote tentoonstelling over paarden in Brits museum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:40

Eindelijk zijn de datums bekend ;) Gaat dus mooi mee voor op het lijstje.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:55

jottem! Wel leuk dat ze dit doen!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:09

Deze ga ik ook eens bekijken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:24

Dit lijkt me leuk voor een boktmeeting in Londen tijdens de OS.