'Oudejaarsoverpeinzingen' van Imke Schellekens-Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Oudejaarsoverpeinzingen' van Imke Schellekens-Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 11:42

http://www.academybartels.nl

Afbeelding
Imke & Hunter Douglas Toots
Foto: http://www.sjoert.com
"Zo aan het einde van het jaar, ga je automatisch het jaar nog eens evalueren. Was het het jaar wat ik me eind 2010 voorstelde dat het zou gaan worden? Of is het heel anders gelopen? Wat verwachten we van 2012?

Sportief gezien was het jaar wel ongeveer wat ik ervan verwacht had. Met Hunter Douglas Sunrise had ik gehoopt dat het herstel van de blessure wat sneller zou verlopen, maar dat ik met haar het EK niet zou halen, was ik me toch al wel snel bewust. Gelukkig gaat het met haar nu echt de goede kant op. Met Hunter Douglas Toots en Hunter Douglas Uno had ik een aantal goede selectiewedstrijden richting het NK lichte tour en mocht uiteindelijk met beide paarden deelnemen. Het verliep niet geweldig succesvol, maar het was wel weer erg leerzaam. Met Hunter Douglas Tanirma heb ik twee keer Intermediaire 2 gestart en mag ik nu ook Grand Prix starten. Ook heb ik sinds een aantal maanden weer een paard op stal van Tim Coomans en fam. Maree. Tc Valentino heb ik inmiddels een aantal keer lichte tour gestart en weet dat daar nog veel progressie mogelijk is. Een super leuk projekt dus voor het komende jaar.
Met Toots stond de rest van het jaar in het teken van trainen. Trainen voor het grote werk. Piaffe, passage enz. Elke dag een genot om hiermee bezig te zijn. Het trainen van de paarden en zeker paarden zoals Toots, is waar ik het ultieme plezier uithaal. Dat is ook waarom ik, ondanks dat ik internationaal niet veel op wedstrijd geweest ben, sportief gezien een fijn jaar gehad heb. De progressie die we gemaakt hebben is vooral de laatste maanden enorm en Toots blijft zich doorontwikkelen. Inmiddels zit de eerste keer Intermediaire 2 met Toots erop en mag ik nu Grand Prix gaan starten. Samen met mam, die me dagelijks helpt in de training en Sjef, waar ik wekelijks heen ga met Toots, bereiden we ons daar nu echt op voor.

In Juli van dit jaar werden de nieuwe stallen in gebruik genomen. Het mooie nieuwe onderkomen voor onze vaste leerlingen, maar ook voor de trainingsweekgasten, is een verrijking van ons bedrijf. De stallen en zadelkamers geven weer meer comfort voor onze klanten en hun paarden. Iets waar we met zijn allen trots op zijn!

Ook was ik in 2011 trots op de verschillende evenementen die Gijs, Esther en Joep samen met alle fantastische mensen die voor ons werken neergezet hebben. De Penny Fanshow, Animal Event, Horse Event, het Global Dressage Forum, ISES Congres en Concert Hippique waren stuk voor stuk evenementen van grote klasse.

Iets wat je absoluut nooit incalculeert aan het begin van het jaar is het verliezen van een dierbaar persoon. En dan zeker niet iemand die nog zo vol in het leven staat. Het verlies van ‘onze’ Daan Katsman-Koenders op 15 augustus van dit jaar, is iets wat een zware stempel gedrukt heeft op ons allemaal, de hele familie en de mensen binnen ons bedrijf. Elke dag opnieuw kan ik niet geloven dat het echt zo is. Dat Daan echt niet meer terug komt… Dat haar man en kinderen, haar ouders en familie echt zonder haar verder moeten. Het is iets wat nog lange tijd pijn zal blijven doen. 2012 zal voor haar familie en vrienden zeker geen makkelijk jaar worden.

Toch zal ik juist voor Daan extra hard mijn best doen om van 2012 een heel goed jaar te maken…

Want 2012 zal een jaar worden van hard werken. Hard werken om de evenementen weer beter te maken dan afgelopen jaar. En hard werken om een plekje te veroveren in het Nederlands team wat eind juli af zal reizen naar de Olympische Spelen in Londen. Want dat ik daar bij wil zijn, is één ding dat zeker is. Of ik het ga redden is de vraag. Maar dat ik erin geloof is een feit! Daar gaan we met zijn allen heel hard voor werken!

Ik wens jullie allemaal het allerbeste voor 2012"

x Imke

fox16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:04

Mooi stukje

klicky

Re: 'Oudejaarsoverpeinzingen' van Imke Schellekens-Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:20

Respect!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:21

Erg mooi!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:47

Mooi stuk, zeer mooi verwoord.

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:37

Ik vind die Imke zo'n tof mens. 2jaar geleden in de brabanthallen was eerst Totilas aan de start en daarna Imke, Totilas had een monsterscore maar Imke had voor haar gevoel gewoon heerlijk gereden op sun en dat was aan dr gezicht af te lezen dat was de eerste en tevens de enigste keer dat ik met tranende ogen naar een kur heb zitten kijken puur genot die 2! Imke weet bijna altijd een mooie proef neer te zetten en een bepaalde vibe over te brengen heel mooi vind ik dat!

ik wens ze dan ook een heel sportief en gelukkig 2012 toe

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:45

Leuk geschreven! Ik ben benieuwd naar haar en Toots :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:12

Ik kijk altijd met veel respect naar imke. Dat toen in d brabanthallen was idd super mooi. Ben beniewd hoe zij het komende jaar gaat doen kan niet wachten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 15:29

Ik hoop dat Imke en Toots zo hard vooruit gaan dat ze van de partij zijn tijdens de OS.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:34

kimmekuh schreef:
Ik vind die Imke zo'n tof mens. 2jaar geleden in de brabanthallen was eerst Totilas aan de start en daarna Imke, Totilas had een monsterscore maar Imke had voor haar gevoel gewoon heerlijk gereden op sun en dat was aan dr gezicht af te lezen dat was de eerste en tevens de enigste keer dat ik met tranende ogen naar een kur heb zitten kijken puur genot die 2! Imke weet bijna altijd een mooie proef neer te zetten en een bepaalde vibe over te brengen heel mooi vind ik dat!

ik wens ze dan ook een heel sportief en gelukkig 2012 toe

precies kimmekuh, heb veel respect voor d´r, hoop dat ze erbij zit straks!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:43

Leuk stuk, ik hoop dat ze haar doelen haalt in 2012!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:34

Mooi stukje :) Hoop dat ze londen haalt.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:04

Ontzettend mooi geschreven :)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:25

Imke is een geweldig mens. Ze is zo down to earth en eerlijk. Haar paarden mogen gewoon paarden zijn. Imke, ik wens je een fijne 2012 met hopelijk veel succesvolle resultaten!

Basmebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:29

Wat leuk jah

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:14

Ze verdient het zeker om uit te komen voor NL op de o.s. Ik hoop dat het haar gaat lukken! :D

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:05

Prachtig ben benieuwd! Ik denk dat Madeleine Witte-Vrees met Votango ook een goede kans maakt om misschien naar de Olympische Spelen te gaan, die scoorde in haar eerste GP 73%!!!!!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:13

Heel netjes en een oprecht stukje.
Je leest hier echt uit dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is
maar dat er keihard wordt gewerkt!
Imke en haar team veel succes voor 2012!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:02

Leuk stukje, een plekje in het nederlands team is haar in ieder geval van harte gegund :)