Sven Rothenberger's Grand Prix paard Van The Man is verkocht aan Dr Cesar Parra. De negenjarige KWPNer van Obelisk x Landjonker werd aangekocht door de sponsoren van Parra: Sarah en Michael Davis. Het is de bedoeling dat de nieuwe combinatie gaat toewerken naar de Olympische Spelen.
Het was in eerste instantie de bedoeling dat dochter Sanneke Rothenberger het paard zou gaan uitbrengen. De zwarte ruin was succesvol tijdens de Tesch Inkasso competitie voor opkomende Grand Prix paarden in Duitsland, waarbij hij steeds percentages van in de 70% behaalde en zelfs 72.604% kreeg in de Grand Prix Special tijdens CDI Fritzens.
"Sanneke is heel erg toegewijd en geeft altijd 100%. Het werd voor haar een beetje teveel om iedere dag vier Grand Prix paarden te rijden en dit te combineren met haar studie, dus hebben we besloten om Van The Man te verkopen," aldus Sven Rothenberger.
Parra heeft aangegeven heel erg blij te zijn met zijn nieuwe aanwinst: "Ik vind het een geweldig paard. Hij is erg leuk om te rijden, zelfverzekerd en hij zal zeker nog verbeteren wanneer hij wat meer volwassener is geworden. Hij is altijd correct gereden en dat zorgde ervoor dat onze eerste kennismaking heel soepel is verlopen."
Parra zal gaan proberen om samen met Van The Man een plekje te bemachtigen in het Amerikaanse Olympisch team voor 2012.
Leuk,ben benieuwd naar dit dier en de nieuwe combi
Suzanne F.
Geplaatst: 30-12-11 13:11
Goh is ie nog Grand Prix geworden? Is hij nog hengst eigenlijk? Hij heeft het hier niet gered in het verrichtingsonderzoek omdat hij nogal lastig was. Stond steeds overeind. Toch een knap GP paard geworden dan.
Ik las op Eurodressage dat het paard werd gereden door Dorothee Schrneider uit Duitsland... Maar goed, wel jammer.. Maar de kopers hebben wel een mooi doel om op te richten, maar dan denk ik zelf weer: Ben je nu niet een beetje laat om je nog te kunnen kwalificeren?