Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Daarnaast wil men een platform bieden voor de niet erkende stamboeken in Nederland.
snowdon schreef:geef ze gelijk dat ook de hobbymatige paardenhouder een stem dient te hebben.
Citaat:Nevestam is een transparante organisatie met een lage kostenstructuur en een heldere communicatie met de leden. Bij Nevestam heeft ieder lid 1 stem in de ledenvergadering en betaalt ieder lid dezelfde contributie (€ 300,-- per jaar); voor nieuwe leden is er een eenmalig entreegeld van € 200,--.
snowdon schreef:Dat dacht ik dus ook
snowdon schreef:Daarnaast wil men een platform bieden voor de niet erkende stamboeken in Nederland.Verder denk ik dat NEVESTAM een goed initiatief is en geef ze gelijk dat ook de hobbymatige paardenhouder een stem dient te hebben
Cayenne schreef:"Verder hadden we problemen met de structuur van de stichting Sectorraad Paarden (SRP), dat zijn eigen bestuursleden benoemt en zich daardoor onttrekt aan democratische bijsturing. De SRP verwoordt ook niet de stem van alle houders als zij zegt: 'Wij vertegenwoordigen alle houders van paarden en pony's'. In de praktijk is dit het geluid van de professionele houderij en fokkerij en worden hobbymatige houders in de kou gezet."
Citaat:De SRP verwoordt ook niet de stem van alle houders als zij zegt: 'Wij vertegenwoordigen alle houders van paarden en pony's'.
(Van hun site, SRP en van die Nevestam zie ik niks , alleen dat ze hun zakken willen vullen).
Citaat:Voor het omgaan met paarden dienen de (on)mogelijkheden en noodzakelijke biologische behoeften van een paard als uitgangspunt genomen te worden. En niet de behoefte van de mens. Paardenhouders en –eigenaren dragen de verantwoordelijkheid om hun paard(en) de juiste zorg te bieden. Sociaal contact is voor paarden een essentiële basisbehoefte. Lichamelijk contact is hierbij ook belangrijk. Indien mogelijk worden paarden samen met of in de nabijheid van één of meer andere paarden gehuisvest. Daarnaast is het belangrijk dat ze over zoveel mogelijk ruimte beschikken en voldoende beweging krijgen.