Paard urenlang in sloot langs Vaartdijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paard urenlang in sloot langs Vaartdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 15:52

http://www.dichtbij.nl

Aan de Vaartdijk in Assendelft is dinsdagmorgen een paard op het droge geholpen door de brandweer. Het dier was vermoedelijk 's nachts al te water geraakt en was behoorlijk onderkoeld.

Voorbijgangers hadden om 07.00 uur al gemeld dat er een paard in het water lag,maar zij konden de juiste plaats niet aangeven.

Om even voor negenen werd de brandweer gealarmeerd. Met veel mankracht werd het verkleumde dier uiteindelijk uit het water getrokken. Het paard had erg veel honger en at direct gras.

Na enige tijd stond het dier op en werd in een buitenbak geplaatst in afwachting van een veearts. De eigenaren van het dier waren niet bereikbaar, de buren hebben het paard opgevangen.

Klik hier voor foto's en een filmpje.

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:15

ow wat verschrikkelijk. Ik heb hetzelfde met mijn paard meegemaakt, die heeft ook uren in de sloot gelegen voordat ik hem ontdekt heb. Zwaar onderkoeld door de brandweer eruit gehaald. Zwaar in shock maar gelukkig is alles weer goed gekomen

Kiichi

Re: Paard urenlang in sloot langs Vaartdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:22

Arm beest, helemaal uitgeput, hoe hij aan land wordt gehaald. Ik hoop dat het beestje er verder niks aan zal houden.

tjady

Re: Paard urenlang in sloot langs Vaartdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:17

Gelukkig is hij op het droge, nu maar hopen dat hij er bovenop komt.