Gastland oogst tijdens Pan-Arabische Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Gastland oogst tijdens Pan-Arabische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:37

http://www.dehoefslag.nl

Qatar heeft als gastland van de Pan-Arabische Spelen de nodige successen behaald in de verreden hippische disciplines. Vooral in de dressuur, waarin niet op Zware Tour-niveau werd gereden, blonk het eremetaal volop. Het team van Qatar won goud voor Libanon en Irak, individueel was er goud voor Mohammes Al Marri met Brentano VD Zuuth en zilver voor Rashid Al Marri met Paso Doble.

Ook bij het springen ging een ruiter uit Qatar er met de mooiste plak vandoor. Ali Al Rumaihi kaapte met Rayenna verrassend het goud weg voor Kamal Bahamdan met Noblesse des Tess (zilver) en Prins Faisal Al Shalan met Aphrodite van het Texelhof (brons), beide uit Saoedi-Arabië. In de teamcompetitie deden de ruiters van Saudi Equestrian wel wat er van ze verwacht werd. Weliswaar niet in de sterkst mogelijke samenstelling wonnen ze het goud, voor Egypte en Qatar.

In de endurance waren opnieuw de ruiters uit de Verenigde Arabische Emiraten oppermachtig. Net als tijdens de vorige Pan-Arab Games vier jaar geleden in Caïro en tijdens de WEG in Kentucky 2010 grepen zij het teamgoud. Nummer twee Oman werd op vijf uur achterstand gezet. Individueel werd zelfs het complete podium in beslag genomen, met de mooiste plek voor Yousef Ahmed Alblooshi en Shardell Prince Valiant. Hij bleef in een nek-aan-nekrace Sjeik Hamdan bin Mohammed Al Maktoum en Muhannad voor.

De Pan-Arabische Spelen werden voor de twaalfde keer gehouden, dit jaar voor het eerst in Doha (Qatar). Van 9 tot en met 23 december namen in totaal 8.000 atleten uit 21 landen deel aan deze ‘regionale Olympische Spelen’.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:11

Leuk te lezen dat ook daar de NL paarden het goed doen. Vind het jammer dat we van dit soort wedstrijden nooit eens iets op de tv zien. Zo te lezen doen de enduranceruiters het erg goed!

sheilarianne

Re: Gastland oogst tijdens Pan-Arabische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:13

Zijn er ook foto's te vidnen hiervan! Ben benieuwd hoe de paarden eruit zien!! en hoe ze evt gereden hebben

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:18

sheilarianne schreef:
Zijn er ook foto's te vidnen hiervan! Ben benieuwd hoe de paarden eruit zien!! en hoe ze evt gereden hebben

Zelfde vraag! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:37

Endurance ruiters uit dit land staan meestal bovenaan, gaat, gezien de vele schandalen er echter niet altijd prettig aan toe.(doping, compleet doodrijden, enz) Je moet je afvragen of vijf uur voorsprong echt wel zo goed is.

Bravura schreef:
Leuk te lezen dat ook daar de NL paarden het goed doen. Vind het jammer dat we van dit soort wedstrijden nooit eens iets op de tv zien. Zo te lezen doen de enduranceruiters het erg goed!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:03

Hmmm, dat klinkt een heel stuk minder.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:14

Jeetje jammer dat ik het niet wist ! Anders was ik zeker gaan kijken.. is ongeveer 4 uurtjes rijden vanuit Saoudi!! Ben idd wel benieuwd naar foto's!

Tja de paarden worden hier niet al te goed verzorgd, maar in de royall stables waar de winnaars denk ik gestalt worden zal het vast een paleisje zijn ! Ik zelf ben stal manager van een private beachhouse in Al Khobar - Saoudi arabie.. en na 3 maanden heb ik eindelijk geen paarden meer met rare plekken etc. Ze hebben hier niet echt kunde van paarden, Stalhulpen zijn vaak goedkope arbeiders uit India of Pakistan en doen het werk omdat het geld verdient.. spuiten de paarden hier nog af met een hoge drukspuit... gelukkig heb ik daar voor de 17 paarden daar verandering in kunnen brengen ! :-)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:32