Carl Hester Hippisch Olympisch atleet van het jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Carl Hester Hippisch Olympisch atleet van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 22:34

www.horses.nl

Afgelopen woensdag zijn in Groot-Brittannië uit 33 Olympische zomer- en wintersporten door de Britse Olympische Associatie (BOA) de Olympisch atleet van het jaar-winnaars uitgeroepen. Dressuurruiter Carl Hester, die afgelopen zomer nog met zijn team Europees kampioen werd in Rotterdam, is uitgeroepen tot Olympische atleet van het jaar in de categorie ‘paardensport’ .

Deze award werd in 2005 geïntroduceerd door de British Olympic Association met het oog op de komende Olympische Spelen die in Groot Brittanië plaats vinden volgend jaar.
“Carl is nu eenmaal een uitzonderlijk atleet die echt wel internationale erkenning verdient voor wat hij deed en doet om het Britse dressuur naar een hoger niveau te brengen”, aldus Equestrian Team Leader Will Connell.

lifeofmarit

Re: Carl Hester Hippisch Olympisch atleet van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:36

Wat leuk! Ben sinds de de ruiterspelen in rotterdam helemaal fan van hem :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:14

lifeofmarit schreef:
Wat leuk! Ben sinds de de ruiterspelen in rotterdam helemaal fan van hem :D

Me to!!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:56

'Olympisch' atleet? van het jaar?
rare award, ik ga eerst maar eens Londen 2012 afwachten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:18

purkie schreef:
'Olympisch' atleet? van het jaar?
rare award, ik ga eerst maar eens Londen 2012 afwachten.

Dat is naar mijn mening een kortzichtige opmerking. . . ken jij hem? Ken je zijn verleden? Ben je op de hoogte van al de tijd/energie/moeite die er in gaat zitten om op zo'n niveau te komen en vooral blijven?

Anky had het een paar weken terug op tv over de waarde van de titel vanuit haar visie. Ze had het over het feit dat er verschillen bestaan tussen een EK, WK en de OS. Carl heeft al meegedaan eerder mee gedaan aan de OS.

Charlotte (DuJardin) neemt waarschijnlijk ook deel aan de OS, dit zegt enorm veel. Charlotte is zoals jullie vast weten een pupil van Carl, zoals Anky an Coby die ook hebben. Over meerdere pupillen van Carl en Coby hoor en zie je veel, Anky moet het (inmiddels) in de Oekraïne gaan zoeken. Wat ik bedoel te zeggen is dit:

Als er meerdere mensen onder jouw hoede goed presteren in de sport en jij zelf waanzinnig goed (ooit een v.d. jongste deelnemers aan de OS) dan verdien je zo'n titel in mijn ogen 100%

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:50

Ik zou misschien gaan voor een jong-talent: Charlotte Dujardin.. of Laura Bechtolsheimer. Zij is ook helemaal niet oud. In de 20 ofzooo..

DKStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:52

Charlotte had ik het ook gegund, zij heeft haarzelf echt bewezen dit jaar.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:26

Ook ik respecteer de ruiter Carl Hester zover ik hem op video heb zien rijden +:)+
dat ik deze titel niet begrijp, daar is niets kortzichtigs aan.