Het paard Rover, dat in november verdween uit de wei aan de Weteringsestraat in Wamel, is dood. De eigenaren vonden het lijk van het dier in de sloot vlakbij dagopvang Kooilust in de Wamelse polder. De kinderen treuren om Rover, die werd ingezet om contact te maken met bijvoorbeeld kinderen met autisme.
Het dier is vermoedelijk door een ongeluk om het leven gekomen. De sloot was diep genoeg om het dier een poos te verbergen, tot het kadaver boven is komen drijven.
"We hebben alles afgezocht", vertelt eigenaresse Manon Reijnen. Maar niets wees op een uitbraak van het dier: het hek was in orde, en langs de slootkanten die ze intensief afgespeurd hebben, was geen hoefafdruk te zien. Het dier was zo'n 1000 euro waard.
Manon deed aangifte, de paardenmarkt in Hedel werd bezocht, slachterijen geïnformeerd. Tot werklui deze week ineens iets zagen drijven in de sloot. "Waar we nota bene twee weken geleden nog hebben gezocht."
Het blijkt het kadaver van een paard te zijn, nader onderzoek leert dat het om Rover gaat. "De dierenarts heeft 'm onderzocht. Hij is waarschijnlijk voorover getuimeld in de sloot en heeft toen zijn nek gebroken."
Het verdriet bij de kinderen noemt Manon 'intens'. "Ze hebben een krans opgehangen, een kaarsje gezet bij de plek waar 'ie is gevonden. Heel lief." Gelukkig voor de kinderen heeft Manon van een vriendin een ander paard kunnen lenen.
Naar zeg! Ik hoop dat de kinderen snel een nieuw maatje vinden
Rosemarin
Geplaatst: 24-12-11 19:39
erg sneu :'( vooral voor die kinderen .
maar dan vraag ik me wel af waarom de waarde van het paardje erbij word vermeld.
little_birdy
Geplaatst: 24-12-11 19:39
he gatverdamme wat vervelend was dit die grote fries?
cantaloop
Geplaatst: 24-12-11 19:41
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, erg triest. Hopelijk kunnen de kinderen ( en eigenaren natuurlijk) het een plaatsje geven en is er een ander paard waarmee ze ook een goede band kunnen opbouwen. Rover, je was een paard met een missie!
ja dit was die grote fries een broertje van een vriendin van mij reed er wel eens op sterkte voor de familie en de kindjes!!
moppielover
Geplaatst: 24-12-11 20:03
Jeetje, wat verschrikkelijk.
Ontzettend veel sterkte voor de eigenaren en iedereen die Rover kende.
Ik heb hem ook eens geknuffeld. Ik zou misschien bij hun gaan rijden maar wegens omstandigheden is dat niet doorgegaan. Rover is een hartstikke lief dier.
judithh
Geplaatst: 24-12-11 23:28
Triest...sterkte voor de betrokkene Ik ben wel blij dat de mensen nu weten wat er gebeurt is, anders blijf je, je toch heel je leven afvragen waar dat paard is en wat er met hem gebeurd is..nu kan iedereen het een plekje geven en afsluiten.