Volgens politie Zeeland is er tussen zaterdagmiddag 17.30 uur en zondagochtend 09.45 uur is er ingebroken in een ‘paarden’schuur aan de Heilleweg in Sluis.
Uit de schuur zijn gereedschappen, twee grote marathonwagens en een grote hoeveelheid paardensport artikelen zoals zadels en hoofdstellen weggenomen. Ook meerdere deuren van (in gebruik zijnde) paardenboxen zijn weggenomen waardoor de paarden los door de schuur liepen. De weggenomen goederen hebben een totale waarde van duizenden euro’s. De toegang tot de schuur is geforceerd; het totale schadebedrag is onbekend.
Het is zeer waarschijnlijk dat er een vrachtauto is gebruikt voor het vervoeren van grote hoeveelheid spullen. De politie is dan ook op zoek naar getuigen die tussen genoemde tijdstippen iets ‘vreemds’ hebben gezien bij, of in de omgeving van de schuur aan de Heilleweg (zoals een vrachtauto die ingeladen werd). Zij worden verzocht zich te melden op telefoonnummer: 0900-8844 of op het politiebureau.
Het zal je maar overkomen zeg! Jeetje, hoop dat die mensen goed verzekerd zijn.... maar dat betwijfel ik. Die paarden zullen zichzelf en elkaar maar verwonden.
boxdeuren? iemand in de omgeving die nieuwe stallen bouwt en denk "goh zal ik eens" Best raar idee dat iemand boxdeuren meeneemt. Je zal morgen maar stal binnen lopen en ineens staan alle paarden voor je neus en dan nog twee marathonwagens, die mensen hebben goed hun slag geslagen, wat en idioten.
petraaken
Jeetje het word echt steeds gekker! Ik hoop dat ze snel gepakt worden en de spullen terug komen!
CuteApplePie
Geplaatst: 19-12-11 13:50
Wow, bizar. Idd, je neemt niet zomaar 1,2,3 een menwagen en boxdeuren mee. Raar verhaal, ook vooral dat er getuigen zijn die iets vreemds hebben gezien, dat ze dan niet de politie gebeld hebben? Ik denk dat deze mensen beter goed op marktplaats kunnen kijken of iemand hun spullen probeert te verkopen!
peetje82
Geplaatst: 19-12-11 13:58
he bah, half uurtje hier vandaan...... Het wordt verdorie steeds gekker, straks schroeven ze de voerbakken er ook nog af! Ze hebben iig veel tijd gehad, anders krijg je dat niet voor elkaar.
ziek ziek ziek!!!! bij mij is laatst op wedstrijd me jasje uit de auto gestolen maar wens ze er veel plezier mee! maar dit is van de zotten joost mag weten wat er met de paarden gebeurd is in die tussen tijd! of ben ik de enigste die het vreemd vind dat er geen eigenaar geweest is tussen half 6 en kwart voor 10 vanmorgen?
Mijny
Geplaatst: 19-12-11 14:23
Op de oude stal van iemand die ik ken, was ook ooit eens ingebroken. Ze hadden bijna alles meegenomen, zelfs halsters en touwen! Toen ze alles weer opnieuw hadden gekocht werd er weer ingebroken. Toen hebben ze alle nieuwe dingen meegenomen :S.
valine
Geplaatst: 19-12-11 14:25
Dus we moeten nu niet meer alleen de zadels achter slot en grendel hangen, maar ook de boxdeuren aan de ketting leggen?
maartje_h
Geplaatst: 19-12-11 14:33
X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 04:52, in het totaal 1 keer bewerkt