BWP: Jaarling van Quaterback jeugdkampioene dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

BWP: Jaarling van Quaterback jeugdkampioene dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 15:28

http://www.landleven.be

De dressuurfokkers lieten zich niet onbetuigd op de Heysel en demonstreerden de opmars van hun fokkerij. Vooral Kadans (v. Quaterback) van het eigenaarsduo De Waele-Declerck toonde zich met haar super afdruk ongenaakbaar in de jeugdreeksen. Met superioriteit werd ze jeugdkampioene. De Romanov dochter Roma Krack vh Klaverhof van Peter en Nicole Van Rompaey werd dagkampioene bij de oudere dressuurmerries.

De dressuurjaarlingen waren zo mogelijk nog feller ontwikkeld dan hun collega's in de optie springen. Met ongekend elegante bewegingen en een snel achterbeen wist Kadans van de Vogelzang de meest kritische liefhebber te overtuigen. Ook de jury was onder de indruk en kende haar heel ongebruikelijk het kampioens­lint toe in het jeugdkampioenschap.

Tegen zoveel overmacht was Kumana Samka (v. Samba Hit) van Peteri Schalk niet opgewassen. De Samba Hit dochter moest zich tevredenstellen met een tweede plaats. Het kampioenslint bij de tweejarigen ging naar Just A Little Bit Krack vh Klaverhof. De reeks driejarigen was van grote kwaliteit. De gekende dressuuramazone Els Cooremans wist met Danciera vd Biebosschen (v. De Niro) de titel in de wacht te slepen. Reservekampioene werd Ironja (v. Florencio) van Herman en Ingrid Van De Broeck. Gandrini van Luc Lam­-brecht bewees met haar overwinning bij de vierjarigen de genen van vader Samba Hit. Haar vrouwelijk model paart de donkerbruine aan lichtvoetige bewegingen. Roma Krack vh Klaverhof loste voor Peter en Nicole Van Rompaey de verwachtingen helemaal in. Ze pakte met haar ruim type en soepele bewegingen, naast de reeksoverwinning, ook de titel van dagkampioene.

Klik hier voor een foto van Kadans.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:38

Wat ik me afvraag is of Quarterback ook goed zou kunnen springen. Maar met dressuurhengsten wordt volgens mij vrijwel nooit gesprongen. Maar als hij het nu zou kunnen, dan zou hij mogelijk in aanmerking komen voor mijn merrie. Deze hengst verbetert nogal op de beweging heb ik gehoord.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:19

Wij hebben een jaarling van Quaterback :) Kan geweldig lopen maar eerlijk gezegd niet zo heel fraai springen...

X__Trees

Re: BWP: Jaarling van Quaterback jeugdkampioene dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:45

Ken 2 Quaterbacks en die kunnen écht fantastisch lopen!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:22

Quaterback of QuaRterback?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:41

KootMiraDrum schreef:
Quaterback of QuaRterback?

Het is echt Quaterback :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:12

Ja, maar verkeerd gespeld dus en hij is dus óók bekend onder de naam quaRterback. Ik geloof dat hij onder beide spellingen staat aangegeven op www.paardenfokken.nl

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:05

Langcara schreef:
Ja, maar verkeerd gespeld dus en hij is dus óók bekend onder de naam quaRterback. Ik geloof dat hij onder beide spellingen staat aangegeven op http://www.paardenfokken.nl

Dat is omdat iedereen dat er handmatig kan invoeren, ook degene die denken dat het Quarterback is. Maar ik is wel degelijk Quaterback ;)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 08:31

Wel een gaaf paard op die foto!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:45

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:36

Ik vond die van de foto in de openingspost mooier _O- .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:40

Rinske schreef:

Ik ook maar dat is zeker geen jaarlingenmodel. Of het zou er eentje moeten zijn die aan de anabolen zit. :+ Foto in de OP is eerder van een vroege 2-jarige of zelfs een 3-jarige. Die heeft gewoon veel te veel spieren om voor een jaarling door te gaan. :) :P

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:46

Rinske schreef:

Ik vond de merrie van de eerste foto juist helemaal niet mooi.. De echte Quaterback is qua bouw een stuk beter in verhouding.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:13

Langcara schreef:
Wat ik me afvraag is of Quarterback ook goed zou kunnen springen. Maar met dressuurhengsten wordt volgens mij vrijwel nooit gesprongen. Maar als hij het nu zou kunnen, dan zou hij mogelijk in aanmerking komen voor mijn merrie. Deze hengst verbetert nogal op de beweging heb ik gehoord.

Dat wou ik ook wel weten, vind Quaterback een erg mooie hengst.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:17

Quaterback loopt zelf qua beweging de meeste hengsten er ook uit.