Duits feest tijdens de Grand Prix van Frankfurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Duits feest tijdens de Grand Prix van Frankfurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 11:37

www.dehoefslag.nl

Isabell Werth heeft met de jonge Don Johnson (Don Frederico x Warkant) de Grand Prix opener voor de wereldbeker dressuur van Frankfurt gewonnen. Het duo kwam tot een sterk percentage van 75,09. Plek twee ging naar Monica Theodorescu en Whisper (v. Welt Hit I), gevolgd door haar verrassende landgenote Dorothee Schneider, wiens Diva Royal eveneens een negenjarige Hannoveraanse nakomeling van Don Frederico x Warkant is.

De regerend Nederlandse kampioenen Hans Peter Minderhoud en I.P.S Tango (v. Jazz) bleven steken op de zesde plek en hielden de Belgische combinatie Jeroen Devroe met Apollo van het Vijverhof (v. Welt Hit II) net achter zich.

De scores in Frankfurt bleven achter bij het Britse geweld eerder deze week in Londen Olympia. Kenmerkend voor de kracht in de breedte in de Duitse stad was wel dat de nummers één tot en met acht in de 70% scoorden. Morgen staat vanaf 10:20 uur de Kür op muziek, meetellend voor de wereldbeker op het programma.

Klik hier voor uitslagen.

Thomas

Re: Duits feest tijdens de Grand Prix van Frankfurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:07

Duitsland heeft een enorme selectie mensen die boven de 70% kunnen scoren! Nu ook weer, Dorothee Schneider, heb die naam nog nooit gezien, en die scoort zo even in de 72%.. petje af!!

Jammer dat Tango niet beter gaat scoren.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:16

Wordt morgen de kuur uitgezonden via een live stream?
Kan de website niet vinden....

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:18

Ja clipmyhorse.org

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:00

Vond Whisper nog niet zo geweldig. Was verbaasd dat ze 2de werd. Tango, uitgestrekte stap was erg matig (geen verruiming) en hij had wat last van een hoop mest van zijn voorganger, waar Tango in een appuyement overheen sprong en ook in de pirouette zag je volgens mij daardoor een storing. Jammer, maar ik zie dit nog geen medaillepaard worden internationaal op individueel niveau.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:39

Nee ik zie tango dat ook niet doen, zie zijn nieuwe merrie dat wel doen, doet me zo denken aan matiné.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:56

Thomas schreef:
Duitsland heeft een enorme selectie mensen die boven de 70% kunnen scoren! Nu ook weer, Dorothee Schneider, heb die naam nog nooit gezien, en die scoort zo even in de 72%.. petje af!!

Jammer dat Tango niet beter gaat scoren.

Dorothee Schneider rijdt op dit moment met nog drie andere paarden scores van bijna 70%. De Duitsers zijn inderdaad enorm sterk in de breedte. Het aanstormende talent uit Duitsland is volgens mij de jonge Kristina Sprehe, reed vorige maand 75% bij pas haar derde optreden in de Grand Prix. Vond haar in Rotterdam bij de onder 25 wedstrijd al een klasse apart. Wordt straks nog dringen om een plaats voor de OS bij de Duitsers.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:53

Heb het al eens eerder gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregten....waar blijft Vivaldi? Leek me een superpaard voor Hans Peter.

Kende de combinatie Isabell Don Johnson nog niet, maar na het zien van dit filmpje kan ik niet echt zeggen dat ik het geweldig vind.
http://youtu.be/QlvDK3dN1B0

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:59

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:08

Je kunt eigenlijk geen percentage in de kür op muziek vergelijken met een Grand Prix proef. Die scores liggen altijd veel hoger. Wel een mooi resultaat voor Sanneke natuurlijk.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:07

Ah oke hermelientje, thanks voor de info!

Ja echt enorm breed die selectie....oude tijden gaan weer herleven gok ik zo.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 08:30

Nederland heeft er ook genoeg hoor! Let maar op: Anky komt nog wel, de nieuwe toppers van Adelinde, Imke heeft nog heel wat, Hans-Peter die heeft ook nog wat... Adelinde heeft nu ook lichte tour paarden die het zeker goed gaan doen.. Ik denk dat Madeleine Witte en Joyce Heuitink ook hoge scores kunnen gaan doen in de GP! Toch wel jammer dat de Nederlanders weinig kansen maakten, vond wel de score van Patrick van der Meer met Uzzo best laag: 68%!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:27

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:43

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:45

kur FEI Wereldbeker. Iets voor 10 Patrick met Uzzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:01