Peppermill, het topspringpaard van John Whitaker, zal tenminste een jaar niet inzetbaar zijn wegens een zware peesblessure.
De veertienjarige Peppermill liep vorig jaar ook al een peesblessure op. Dit keer beschadigde hij zijn andere voorbeen.
Peppermill is in eigendom van Rebecca Stones en keerde afgelopen juni terug in de wedstrijdring nadat hij bijna een jaar aan de kant stond. In november wonnen John en Peppermill nog de Grand Prix van Munchen.
John heeft voor de Olympische Spelen nu alle hoop gevestigd op Argento.
"Ik denk niet dat er een realistische kans is dat ik Peppermill kan inzetten tijdens de Olympische Spelen. Wanneer je me een jaar geleden had gevraagd of Argento op tijd klaar zou zijn voor de Olympische Spelen, dan had ik meteen nee gezegd. Maar hij is de laatste tijd goed vooruit gegaan en ik neig nu richting een "ja".
Argento heeft tijdens deze zomer een kleine blessure opgelopen, dus we geven hem nog even rust en kijken hoe hij er volgend jaar voor staat," aldus John Whitaker.
Jeetje, wat een pech voor John. Twee paarden (licht) geblesseerd. Jammer dat hij Peppermill misschien niet mee kan nemen naar de Olympische Spelen, vind dat echt zo'n gaaf dier. Hopelijk knapen Agento en Peppermill snel op, en is een van de twee fit genoeg om mee te kunnen naar de Olympische Spelen.
Aww wat jammer dat hij Peppermill niet mee kan nemen. Ik houd altijd mijn adem in als ik ze zie springen, vind het een gaaf duo en ik vind het echt een mooi paard. Ik hoop dat het allemaal gauw weer goed komt.