Roosendaal: Uitslagen GMB Hengstencompetitie springen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Roosendaal: Uitslagen GMB Hengstencompetitie springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 23:22

www.kwpn.nl

Amadeus derde klasse Z/ZZ in GMB Hengstencompetitie
De tweede wedstrijd van de GMB Hengstencompetitie in Roosendaal in de klasse Z/ZZ werd gewonnen door de AES-gekeurde Arik (v. Vancouver). Jelmer Hoekstra reed de hengst in een spannende barrage naar de snelste tijd. Tweede werd de bijna achttienjarige in Oldenburg goedgekeurde Boeve's Montreux (v. Hinault) met Anne-Lize Makkinga. Beste KWPN-hengst in de barrage was Amadeus (Guidam x Elottie ster pref prest v. G.Ramiro Z). Amadeus werd gereden door Tom Brinkman. Marcel de Boer werd met Chello III VDL (Contender x Gracia III v. Sandro) vijfde. Daarmee was Chello III de op één na beste KWPN-gekeurde hengst.

Bugatti VDL winnaar klasse M
De tweede wedstrijd van de GMB Hengstencompetitie klasse M, verreden in Roosendaal werd gewonnen door Bugatti VDL (Silverstone x Uzamieka VDL ster v. Indoctro). Marcel de Boer wist bijna een halve seconde af te snoepen van de door Sjaak Sleiderink neergezette tijd met BMC Q Breitling LS, de voor Oldenburg en het KWPN goedgekeurde zoon van Quintero uit Armonia la Silla (v. Accord II) Ook de derde plaats was voor een KWPN-gekeurde hengst: Bustique (Indoctro x Jutha pref prest v. Grannus). Bustique werd gereden door Michel Hendrix.

Crespo VDL winnaar klasse L
In Roosendaal heeft de goedgekeurde KWPN-hengst Crespo VDL zojuist de tweede wedstrijd in de hengstencompetitie klasse L gewonnen. De jury, bestaande uit Emile Hendrix en Teus van den Brink waardeerde de manier van springen van de zoon van Canturo uit Renaissance (v. Candillo) met een 8,5. Crespo VDL werd gereden door Jur Vrieling. Ex Aequo op de eerste plaats eindigde de AES gekeurde Cartous (v. Vainqeuer), gereden door Twan van Rooij. Derde werd de KWPN-gekeurde Carrera (Larino x Ehrentender ster pref v. Contender). Hij werd gereden door Richard Kapteyn.

PaysBas

Re: Roosendaal: Uitslagen GMB Hengstencompetitie springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:42

SUPER goed!!!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:52

Bugatti *\o/*

En toch ook reuzeknap wat anne-liza nog presteert met Montreux!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 01:03

Super Jelmer *\o/*

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:19

montreux is toch geweldig terug gekomen na zijn blessure :) knap hoor!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:14

Wij hebben nog 2 Amadeus Ruinen staan 3 jaar en bijna 2 jaar oud. Ben benieuwd hoe die het gaan doen:)

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:18

Go Jelmer!!!!! Super gedaan!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:37

jori_X schreef:
Bugatti *\o/*

Beetje relativeren... We praten hier over 1.35m, Montreux is wel wat meer gewend. Anne-Liza rijdt super hoor en ik vind het een mooie combinatie dus wil er niks negatiefs over zeggen. Weet ook niet wat voor blessure hij heeft gehad en wanneer dus daar kan ik niks over zeggen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:33

Miss87 schreef:
jori_X schreef:
Bugatti *\o/*

Beetje relativeren... We praten hier over 1.35m, Montreux is wel wat meer gewend. Anne-Liza rijdt super hoor en ik vind het een mooie combinatie dus wil er niks negatiefs over zeggen. Weet ook niet wat voor blessure hij heeft gehad en wanneer dus daar kan ik niks over zeggen.

Anne Liza rijdt inmiddels al CSI**** met Montreux he! Dat is, naar mijn weten, meer dan wat Montreux daarvoor was. En daarbij komt ook nog ze erg goed presteert met hem. Ik weet wel meer over zijn blessure dus ik vind het persoonlijk hartstikke knap :j

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:17

Ja dat bedoel ik nou juist, dit was 1.35 in Roosendaal, normaal rijdt anne-liza met montreux veel hoger... En ik weet dat andere ruiters veel minder uit montreux konden halen dan anne-liza nu doet.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:03

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat Montreux voor Anneliza hem reed wel wat meer gewend was :) Maar ik had het ook niet specifiek over deze wedstrijd. En ook al is het maar ZZ hoogte, dan nog vind ik het erg knap als je 2e wordt :j