Marc Houtzager en Opium zegevieren in Geneve

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Marc Houtzager en Opium zegevieren in Geneve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 08:21

www.knhs.nl

Marc Houtzager heeft tijdens het wereldbekerconcours van Genève een 1.50m rubriek met barrage gewonnen. Een dag na de gigantische barrage in de Grote Prijs (21 combinaties) nam de parcoursbouwer ‘wraak’ in deze rubriek. Slechts twee combinaties bleven foutloos.

Hieronder Houtzager en Sterrehof’s Opium (v. Polydor), die een dag eerder in de Grote Prijs nog moesten opgeven. Ook in de barrage hield het duo de lei schoon, waarmee Philipp Weishaupt en Akteur (v. Arpeggio) tweede werden. Op de derde plaats kwam met Opium een tweede KWPN-gekeurde hengst terecht. De Griekse Athina Onassis de Miranda, die dit jaar doorbrak in de sport, hield met AD Unaniem (v. Numero Uno) alle balken in de lepels, maar overschreed wel de toegestane tijd, iets wat haar nog regelmatig overkomt.

De hoofdrubriek van de dag, een 1.60m met winning round, kwam in Zwitserse handen terecht. De in vorm zijnde Pius Schwizer zegevierde dit keer met Ulysse (v. Nonstop). Een opsteker was er voor Eric Lamaze, die derde werd met de eerder in Spaanse dienst lopende Herald (v. Heraldik xx).

Klik hier voor uitslagen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:46

Ik heb het zitten kijken, dat parciurs was echt heel erg zwaar....
1 losse hindernis en verder 4 dubbelsprongen en een 4 sprong!

Yolien

Re: Marc Houtzager en Opium zegevieren in Geneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:39

Jammer dat mijn zusje zo ontzettend allergisch is voor paarden, ik heb het hele weekend bij haar in Zwitserland vertoeft en we waren anders gisteren gaan kijken daar.
Wel alle grote wagens terug zien komen gisteravond toen ik richting het vliegveld daar ging.