Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nine1987 schreef:en waar is dan de controle die ze zo aanprijzen elke keer?
En t paspoort van de shet? Daar hoort toch alles in te staan?
Erg sneu voor de nieuwe eigenaar, maar zou zowiezo nooit een paard zonder paspoort kopen..
Grapje schreef:nine1987 schreef:en waar is dan de controle die ze zo aanprijzen elke keer?
En t paspoort van de shet? Daar hoort toch alles in te staan?
Erg sneu voor de nieuwe eigenaar, maar zou zowiezo nooit een paard zonder paspoort kopen..
Als jji die pony koopt en meteen weer verkoopt komt er niet in het paspoort te staan dat de pony ook van jouw is geweest..Hier is totaal geen zicht op.
spicegirl schreef:waren het ondoordachte ( c.q. een impulsaankoop door mensen die geen verstand hadden van paarden) kopers, of hebben ze willens en wetens een paardje zonder paspoort/garantie en DA keuring gekocht ?
over beide valt nl. wat te zeggen .
een impulsaankoop, door iemand zonder paardenkennis-wel, die doet dat nu nooit meer..
hier op bokt word altijd gehamerd op keuringen, al dan niet rontgenologisch.
op een paardenmarkt is het garantie tot aan de deur.dat is bekend.vaak gaat het goed, en soms ook niet, zoals nu.
paardenmarkten moeten afgeschaft worden.zowel beter voor de dieren, als de kopers.
op de vogeltjesmarkt had je ook geen garantie op een pup.die is nu gelukkig wel afgeschaft!
Gerdagorter schreef:Op een paardenmarkt is het kopen op het oog.
Daarom heb ik ook geen moment overwogen mijn paard op een paardenmarkt te kopen.
Ik wilde minstens een aantal keren kijken voordat ik tot de koop overging.
En daarna een keuring van een dierenarts.
De paarden op een paardenmarkt zijn meestal paarden die bijna niemand meer wil hebben.
aerdenhout1 schreef:Als de pony zo verschrikkelijk ziek was, dan had de koper er ook weinig tot geen verstand van.
Ik ben sowieso tegenstander van paardenmarkten.
Vaak word er in een opwelling gekocht en beland zo'n dier bij iemand die er geen verstand van heeft.