Zuid Duitsland in de ban van een of meerdere paardenbeulen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zuid Duitsland in de ban van een of meerdere paardenbeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:17

Nieuwsredactie / http://www.st-georg.de

Zuid Duitsland heeft dit jaar te maken met een of meerdere paardenbeulen die iedere keer opnieuw toe slaan. Ondanks verschillende zoektochten en andere ondernemingen is deze persoon (of personen) nog steeds niet gepakt. Paardeneigenaren vrezen dan ook voor het leven van hun geliefde dieren.

Een aantal dagen geleden was het opnieuw raak: een zeventien jaar oude ruin werd aangevallen in zijn weiland. Het paard kwam om het leven door ernstige snijwonden in de buik, waardoor interne bloedingen optraden.

Een verschrikkelijk misdrijf, maar het is slechts het topje van de ijsberg. Sinds januari 2011 stromen de meldingen binnen. Begin dit jaar werd een zestienjarige merrie in Steinweiler (Heidenheim district) met een scherp voorwerp bewerkt. Deze merrie stond overigens niet in een weiland maar op stal.

In april raakte er opnieuw een merrie ernstig gewond. Dit keer vond de aanval plaats in Oberallgäu (Bodelsberg.) De en hals van de merrie werden opengesneden. De paardenbeul hield tevens huis in het nabijgelegen Unterallgäu, Goßmannshofen en in Memmingen.

op 29 mei kwam de melding dat een merrie in Giengen (Brenz) met een scherp voorwerp was bewerkt. Haar genitalia raakten hierdoor ernstig beschadigd. Slechts een paar dagen later werd een paard in Ostallgau (Stöttwang) in de hals gestoken. Het dier overleefde de aanval ternauwernood.

Op 12 juni werd eveneens in Ostallgau (Oberostendorf) een veulen meerdere malen met een mes bewerkt. Zijn moeder. Het hengstveulen van slechts enkele dagen oud stond met zijn moeder op stal. De moeder liep geen verwondingen op.

Op 15 juni werd er opnieuw een paard in de nek gestoken in Ostallgau (Stöttwang).

Op 23 juni werden in Dietenheim-Regglisweiler en Illerzell een grote merrie en een pony aangetroffen met levensgevaarlijke snijwonden in de buik. Beide dieren wisten de aanval op een haar na te overleven.

Na enkele weken stilte kwam er op 23 september een nieuwe melding. Twee paarden uit Brenztall waren op stal aangevallen. De dieren moesten ieder een zware operatie ondergaan om de schade te herstellen.

en begin december was het dus opnieuw raak. De zeventien jaar oude Desmond werd aangevallen in zijn weiland en meerdere keren in de buik gestoken.

De politie tast nog steeds in het duister. "We weten nog steeds niet waar we moeten zoeken. We zijn er ook nog niet achter of deze zaken allemaal met elkaar in verband staan, al denken we hier natuurlijk zeker aan.
We raden iedereen in deze omgeving aan om hun dieren zoveel mogelijk in de gaten te houden. Ook de dieren op stal lijken niet veilig te zijn. Het is dus raadzaam om het direct aan ons te melden wanneer men iets verdachts denkt te zien."

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:23

Verschrikkelijk zeg, wie doet nu zoiets! :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:25

Als die gene ooit opgepakt wordt hoop ik dat met deze zieke geest hetzelfde gebeurd.
Zo iemand heeft toch echt een lege holte in zijn kop met zaagsel gevuld, dat kan niet anders.
Ik blijf erbij, zulke mensen moet je hetzelfde aandoen als wat zij bij die dieren doen.
Daar is een cel nog te zonde voor.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:27

Jemig, dan ben je ook niet helemaal goed in je hoofd, wie doet nou zoiets?? :? :?
Hier word ik zelf ook niet helemaal goed van, maar dan op een andere manier...

opisop_shop

Re: Zuid Duitsland in de ban van een of meerdere paardenbeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:09

jeetje, dat ze zelfs op stal niet veilig zijn is wel heel erg.
Vreselijk dit, hopelijk komt er gauw een eind aan!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:14

jesito schreef:
Als die gene ooit opgepakt wordt hoop ik dat met deze zieke geest hetzelfde gebeurd.
Zo iemand heeft toch echt een lege holte in zijn kop met zaagsel gevuld, dat kan niet anders.
Ik blijf erbij, zulke mensen moet je hetzelfde aandoen als wat zij bij die dieren doen.
Daar is een cel nog te zonde voor.

hier sluit ik me bij aan, verder geen geld meer aan die personen uitgeven. hetzelfde terug doen, maar dan langzamer.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:16

Wow dit is gewoon vreselijk! Die arme paarden...
Ik hoop dat die persoon wordt betrapt door een paarden eigenaar en dat die eigenaar hem flink laat afzien zeg!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:19

Wat een nachtmerrie is dit zeg,
Ik hoop dat hij binnenkort betrapt word, en voor altijd opgesloten word, :D
Bij deze man zijn al zijn {:)-:( stoppen in zijn hersenen door geslagen.
Iemand die normaal kan gaan nadenken doet niet zo iets zieks, :r

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:28

Walgelijk gewoon! :r
Voor zo iemand kun je maar een ding hopen en dat is dat hij/zij de volgende keer een grote boze hengst treft die niet gecharmeerd is van nachtelijk bezoek... Want de politite doet er toch veel te weinig aan. :n

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:34

tjeempie...word je toch ff niet goed van dat je je elke seconde druk moet maken om t feit of je paard wel veilig is

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:27

Bah wat naar. Zelfs op stal niet veilig, terwijl dat voor veel paarden juist hun veilige plekje is.

Bianca92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:30

ooeeehhh dit is niet goed... wat bezielt die mensen om dit paarden aan te doen?

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:50

Jemig, krijg bijna tranen in mn ogen als ik dit lees.
Wat een schrik moet dat zijn als je je paard zo aantreft..
Ik hoop echt dat ze de dader snel vinden, zo iemand mag niet vrij rondlopen.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:54

Gatver darrie :r , dat mensen zo ziek zijn |( om te janken gewoon.

Ik weet ook wel raad met zo'n persoon _-:( _-:(

Hoop dat deze persoon snel gepakt kan worden. -:(-

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:39

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat dit topic emoties oproept, maar het is niet de bedoeling om hier straffen voor de dader te plaatsen of de dader allerlei verschrikkelijke dingen toe te wensen. Dit soort berichten zullen worden verwijderd.

eye_dian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:16

jeetje wat erg!