Hunter's Scendix naar Lamaze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Hunter's Scendix naar Lamaze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:39

www.galop.be

Vanaf 2012 komt Hunter’s Scendix, winnaar van de Sires of the World, onder het zadel van Eric Lamaze. De overeenkomst werd bewerkstelligd door Stephan Conter (Stephex Stables) en werd gisteren afgesloten. Scendix blijft eigendom van Hunter’s Studfarm (Ludwig Lemenu en Simon Riquière) en zal door Eric klaargezet worden voor het werk op het allerhoogste niveau. Eric Lamaze : “ Al enkele jaren volgde ik de prestaties van Scendix op de voet, zijn vechtlust en vermogen deden me steeds denken aan mijn laatste topper. Toen ik er, enkele weken geleden voor het eerst opstapte, was mijn gevoel euforisch, dit wordt mijn nieuwe nummer 1 !!”

Hunter’s Scendix, nog maar 8 jaar jong, heeft al een ongeëvenaard palmares bijeengesprongen. Kampioen van Zwitserland op 4 jaar, finalist van Belgische en Wereld-kampioenschappen in alle leeftijdscategorieën, brons op WK aan 5 jaar, kampioen van LRV op 6 jaar, en in September nog , op een spectaculaire wijze, winnaar van de Sires of the World in Lanaken. Al deze resultaten werden door Brecht Bille gerealiseerd; hij bracht Scendix met groot succes, op een internationaal niveau; Eric zal hem nu naar de absolute top loodsen. Eind januari start hij zijn voorbereidingen met Hunter’s Scendix op het Winter Equestrian Festival in Palm Beach, Wellington, Florida.

Getup

Re: Hunter's Scendix naar Lamaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:06

Op naar de OS dus.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:07

dat vraag ik me af, de paarden daarvoor moesten toch een of twee maanden geleden al zijn aangemeld?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:09

Was niet uiterlijk eind december? Weet t ook niet meer,eigenlijk.......

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:11

Voor januari 2012 dacht ik...
Ik betwijfel het, het dier is nu pas 8... Is denk ik wat kortdag... Hoewel ik ook wel denk dat er meer 9 jarige paarden daar volgend jaar zie verschijnen. 1 weet ik wel bijna zeker...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:24

of hij mee doet met de olympise spelen of niet,
ik ben blij voor eric dat hij een nieuw paard heeft waar hij hopelijk met net zoveel moed en vertrouwen weer door de ring kan vliegen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:56

fijn voor eric, na zo'n tragische tijd toch weer iets positiefs

pria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:00

ik ken beide ruiters goed, en het is goed voor eric, maar zeer spijtig voor brecht! scendix is voor hem hetzelfde als hickstead voor eric was.......

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:23

pria schreef:
ik ken beide ruiters goed, en het is goed voor eric, maar zeer spijtig voor brecht! scendix is voor hem hetzelfde als hickstead voor eric was.......

Ik denk er net hetzelfde over!
Ik heb er een dubbel gevoel bij. Brecht en Scendix vond ik echt een dreamteam.

Al wens ik Eric en Scendix veel succes toe! Ze verdienen het allebei.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:53

zonde, wéér een beloftevol Belgisch paard naar een buitenlandse ruiter...

hugo28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:40

Had al in oktober gemeld dat Scendix de nieuwe Hickstead wordt en ben heel blij dat ik reeds een veulen van hem heb! *\o/* *\o/* +:)+
Spijtig voor Brecht, maar een getalenteerde ruiter als hij vindt altijd wel goede paarden!!!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:01

Pops schreef:
pria schreef:

Ik denk er net hetzelfde over!
Ik heb er een dubbel gevoel bij. Brecht en Scendix vond ik echt een dreamteam.

Al wens ik Eric en Scendix veel succes toe! Ze verdienen het allebei.

Heeeeel jammer voor Brecht!! De overwinning in Lanaken dit jaar was gewoon kippenvel. Echt een dreamteam idd!

Maar ik gun het Eric ook wel, hopelijk zien we dit superpaard binnenkort op de OS (al is dat wel kort dichtbij denk ik?)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:34

Inderdaad een dubbel gevoel bij zijn vertrek, op Hunter's studfarm zijn ze enorm gehecht aan deze parel.
Hij zal proberen klaar te staan voor de OS 2012.
Ik wens het nieuwe duo veel geluk samen, en hopelijk vind Brecht er troost in.