Mary King schrijft 50.000 dollar bij op bankrekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Mary King schrijft 50.000 dollar bij op bankrekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:34

http://www.horses.nl

De zaken gaan goed voor de Britse Mary King. Won ze recent al 150.000 Amerikaanse dollar na haar eindzege in de HSBC FEI Classics, volgende week komt daar nog een cheque van 50.000 dollar bovenop omdat ze het jaar afsluit als leider van de de HSBC Rankings, de wereldranglijst voor eventingruiters. De uitreiking is 15 december tijdens de London International Horse Show in Olympia.

King was dit jaar uitermate succesvol in vrijwel alle grote wedstrijden. Ze eindigde uiteindelijk met 601 punten bovenaan, met 15 punten voorsprong op landgenoot William Fox-Pitt. De Nieuw-Zeelander Andre Nicholson eindigde als derde. “Dit is een geweldig vroegtijdig kerstcadeau!”, aldus Mary King. “Natuurlijk werk ik met mijn beste paarden naar de Olympische Spelen toe volgend jaar, maar ik heb het geluk over veel ‘horsepower’ te beschikken, zodat ik ook kan deelnemen aan de HSBC FEI Classics wedstrijdserie. Het wordt een geweldig jaar!

De HSBC Rankings werden in 2009 in het leven geroepen. In juli dit jaar kondigde HSBC het nieuwe initiatief aan om de leider van het laatste overzicht van het jaar te belonen met een bonus van 50.000 dollar. “Het is geweldig dat ik de eerste winnaar van deze bonus ben”, aldus Mary King.