KWPN-erkende springhengst Modesto terug in Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

KWPN-erkende springhengst Modesto terug in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:13

http://www.kwpn.nl

De succesvolle Grand Prix en KWPN-erkende springhengst Modesto is terug in Nederland.
De VDL Stud heeft de zeventienjarige hengst teruggehaald naar Nederland en stelt de hengst volgend dekseizoen beschikbaar voor o.a. de Nederlandse fokkerij.

Modesto heeft een imponerende carrière gehad als springpaard. De hengst sprong met zijn Franse ruiter Jean Marc Nicolas jarenlang op het hoogste internationale niveau en was een vaste waarde voor het Franse Springteam. Met het Franse team zegevierde hij in de Nations Cups van Rotterdam, Rome, Lissabon, Lyon en Lummen. Individueel was hij twee keer finalist voor de wereldbekerfinale en won hij de Grand Prix van Vilamoura en Pontedera. Hij was hooggeplaatst in verschillende wereldbekerwedstrijden en Grand Prix’s. Hij werd o.a. tweede in de Grand Prix van Vigo, Kuala Lumpur, Madrid, Aken, Leeuwarden en Vejer de la Frontera, tweede in de Wereldbekerwedstrijd van Leipzig, derde in de Wereldbekerwedstrijd van Gothenburg, derde in de Grand Prix van Birmingham, Comporta en Portimao, vierde in de Grand Prix van Lissabon, Parijs en Barcelona, vijfde in de Grand Prix van Porto, Wenen en Bremen en vijfde en zesde in de Wereldbekerwedstrijd van Vigo, zesde in de Grand Prix van La Coruna, zevende in de Wereldbekerwedstrijden van Stuttgart, Verona en Bordeaux etc. Hij nam deel aan het WK in Aken en stond jarenlang hoog geplaatst in de World Ranking List voor springpaarden, zijn hoogste positie was de negende plaats.

Modesto is na zijn succesvolle carrière nog steeds spijkerhard en in uitstekende conditie. Naast zijn sportcarrière is Modesto in Frankrijk ook ingezet in de fokkerij. De hengst heeft uit een beperkt aantal dekkingen al een aantal veelbelovende springpaarden gebracht. In Frankrijk lopen zijn eerste nakomelingen op 1.40m niveau en Jean Marc Nicolas heeft een aantal goede klasseringen behaald met de zevenjarige Quejetaime in de internationale springrubrieken voor jonge springpaarden. Tijdens de VION Cup waren er goede resultaten voor de Modesto-zoon Bugatti (Versinaa uit Emilion, fokker G. van der Meer, fokker Surhuisterveen), gereden door Henri Stegeman. Hij eindigde als twaalfde in de VION Cup voor vijfjarige springpaarden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: KWPN-erkende springhengst Modesto terug in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:56

Jeetje, waarom halen ze dat oude bloed weer op? Of willen ze achteruit gaan fokken?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:12

Over Grandeur valt te twisten maar wat er verder in zit vind ik wel heeeeel mooi bloed. Is naar mijn mening wel een goede merrielijn verder.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:16

Daarbij heeft Modesto wel internationaal erg goed gesprongen en dat kan van veel van de modehengsten niet worden gezegd!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:16

Anne_GTI schreef:
Jeetje, waarom halen ze dat oude bloed weer op? Of willen ze achteruit gaan fokken?

Dan komt er eens een goed paard terug naar Nederland ipv dat het weg gaat, is het weer niet goed

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:32

Vjestagirl schreef:
Anne_GTI schreef:

Dan komt er eens een goed paard terug naar Nederland ipv dat het weg gaat, is het weer niet goed

Wat voor merrie zou je erbij dekken dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:44

Ik heb n fjord, ik heb geen flauw idee. Maar er wordt in Nederland alleen maar gezeurd dat alles wat het leuk in de sport doet vertrekt.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:39

Oreo schreef:
Over Grandeur valt te twisten maar wat er verder in zit vind ik wel heeeeel mooi bloed. Is naar mijn mening wel een goede merrielijn verder.

En daar sluit ik me bij aan!
Hoog % volbloed!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:40

Citaat:
Wat voor merrie zou je erbij dekken dan?

Ik heb een Goodwill merrie die wel een scheut bloed kan hebben....

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:06

Dit is m trouwens.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:08

Anne_GTI schreef:

Kan soms echt geen kwaad *\o/*

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:15

Ik vind helemaal niet dat er achteruit gefokt wordt!
Men wil tegenwoordig alleen maar nafok van bekende hengsten die op hoog niveau gelopen hebben.
En dat red je niet met een 6 jarige hengst.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:58

Aansprekend dier!!!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:59

Ow super! Zo'n mooi dier en erg mooi lijntje! Hopelijk niet te gek in dekgeld dan gaan we er zeker mee dekken! (hij was alleen niet te groot herriner ik me?)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:37

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:14

1.66 valt op zich wel mee. Heb hem gezien in mierlo paar jaar terug toode hij onder ruiter heel klein ;).

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:12

Ik vind het dan weer echt een lelijk paard :o

Ik zit niet zo in de KWPN fokkerij dus ben benieuwd waarom je dit achteruit fokken vindt, Anne_GTI? :) Gewoon nieuwsgierig..

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:23

potverdrie een mooi paard is een aanwinst weer voor NED!!!
ind als het niet te hoog dekgeld is mag ie wel op mijn merrie!

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:30

Dit is echt top hoor, met Lucky Boy XX en Grandeur uiteindelijk------> Goldfisch II zo dichtbij. Zou goed op onze Damiro x Paradox x Gottschalk passen Gottschalk is uiteindelijk ook weer uit Goldfisch II. Of eventueel voor Damiro x Faschingsprinz x Gottschalk

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:52

Leuke Schimmel!! (zelf ook schimmel eigenaar)
Gottschalk heb ik ook bij mijn paard in de stamboom, maar dan met Orthos (Gottschalk) x Marco Polo (Poet xx)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:50

In 2010
Afbeelding

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:51

besita schreef:
In 2010
Afbeelding

Wat een mooi gelijnt paard zeg!! vind em echt een beauty *\o/*

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:53

jammer altijd van hun knalrode bandages altijd daar in frankrijk
op standfoto's of op presentaties altijd die dingen om bij sommige hengsten ..lijkt altijd of ze wat te verbergen hebben

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:55

besita schreef:
jammer altijd van hun knalrode bandages altijd daar in frankrijk
op standfoto's of op presentaties altijd die dingen om bij sommige hengsten ..lijkt altijd of ze wat te verbergen hebben

Dat dan weer wel..en nog dik bepakt ook he!! standfoto willen we alles zien toch;)

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:14

Mooi lijntje, mooi paard ,als hij niet te klein doorfokt dan past ie best wel op mijn Calypso merrie