Bestelbusje botst op losgebroken paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Bestelbusje botst op losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:00

http://www.destentor.nl

Twee inwoners van Rutten (31 en 17 jaar) zijn donderdagochtend met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht.
De twee Ruttenaren zaten in een bestelbusje dat die ochtend rond 5.20 uur op de Banterweg op een losgebroken paard botste. Het paard was losgebroken vanaf een weiland aan de Klutenweg en liep op de Banterweg.

De eigenaresse had het paard achterhaald en probeerde de chauffeur van de bestelbus te waarschuwen. Ter hoogte van de bushalte kwamen voertuig en paard toch met elkaar in botsing. Het dier had dermate te lijden van zijn verwondingen dat een veearts besloot het dier ter plekke te laten inslapen.

Het bestelbusje moet als total loss worden beschouwd.

fjordjes

Re: Bestelbusje botst op losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:07

Dat moet een harde klap geweest zijn...

Sterkte aan de eigenaresse.

XXkimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:11

oo het zal je maar overkomen wat erg!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:11

Wat erg, want dat betekent waarschijnlijk een aantal dingen:
Bestuurder heeft aanwijzingen eigenares paard genegeerd en eigenares paard heeft het voor haar ogen zien gebeuren. En dan wachten op de DA, dat lijkt dan een eeuwigheid te duren.... en geen kans op herstel, dus ter plekke afscheid moeten nemen. Ik geloof dat ik zelf dan nog naar het ziekenhuis was gegaan om ergere verwondingen aan de bestuurder van dat busje aan te brengen.... :( en (en ik ben gewoonlijk heel vredelievend).
Maar goed, misschien is het heel anders gebeurd dan het lijkt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:14

Lusitana schreef:
Bestuurder heeft aanwijzingen eigenares paard genegeerd en eigenares paard heeft het voor haar ogen zien gebeuren. En dan wachten op de DA, dat lijkt dan een eeuwigheid te duren.... en geen kans op herstel, dus ter plekke afscheid moeten nemen. Ik geloof dat ik zelf dan nog naar het ziekenhuis was gegaan om ergere verwondingen aan de bestuurder van dat busje aan te brengen.... :( en (en ik ben gewoonlijk heel vredelievend).

er staat probeerde te waarschuwen....nergens dat het lukte... :x
Sterkte aan de gewonden...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:16

Lusitana schreef:

Poeh ik vind dat je hier wel erg ver vooruit denkt. Wat had de chauffeur er precies aan om willens en wetens een paard overhoop te rijden??? Je weet toch niet waar de eigenaresse was, hoe de situatie op de weg er überhaupt uitzag en wat voor weer het was? Hele goede kans dat dan aanwijzingen gewoon niet gezien zijn of verkeerd geïnterpreteerd en er te korte tijd was voor actie..
Vind het veel te ver gaan om te zeggen dat je die bestuurder persoonlijk nog ff te grazen zou nemen, op basis van deze info.
Neemt niet weg dat het voor de eigenares afschuwelijk moet zijn geweest.

zap

Lusitana schreef:

Wat een uitspraken weer :n . Probeerde te waarschuwen is iets heel anders dan negeren ;)

Sterkte aan beide partijen :j

mika11

Wat erg!
Sterkte voor de eigenaresse van het paard.
Voor de mensen in het busje natuurlijk ook vreselijk schrikken geweest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:19

Niemand leest mijn laatste zin?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:20

Lusitana schreef:
Niemand leest mijn laatste zin?

Die heb ik zeker wel gelezen maar ik vraag me af wat dan de meerwaarde is om alles wat je boven die zin zegt even hier in het topic te zetten?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:21

Mijn bus reed om hierdoor, meteen op google gekeken.. Ken de eigenaresse van het paard niet, maar weet wel wie het is. Heel sneu, arm friesje. :(:)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:23

Mijn pony is ook zo om het leven gekomen 6 maand geleden.. tegen een auto gebotst.. hij is niet gelijk overleden maar we hebben nog 2 maand geprobeerd hem op te been te krijgen en hebben daarna alsnog afscheid moeten nemen :( Ik heb de bestuurder van de auto nooit iets kwalijk genomen.. het was ook nog eens de eigenaar van het land waar mijn pony stond. Hij heeft samen met mij staan janken.. een ongeluk zit in een klein hoekje... sterkte aan de eigenaar!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:26

Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje. Het is zo moeilijk om mensen in het donker te waarschuwen dat er een paard op de weg staat, ze moeten je maar net zien en dan ook nog begrijpen wat er aan de hand is.. Mijn medeleven gaat uit naar de eigenaresse die dit heeft zien gebeuren, ik weet uit eigen ervaring dat je zoiets altijd met je mee blijft dragen. Ook veel sterkte toegewenst aan de bestuurders van het busje, ik hoop dat hun verwondingen meevallen.

anitafamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:29

Hallo iedereen bedankt voor alle reacties!
Het was mijn paard en zoiets hoop je nooit mee te maken en vinden het nog vaak heel moeilijk.
Maar we zijn heel blij dat de bestuurders er goed vanaf zijn gekomen en we hebben na de tijd ook goed contact gehad.
Je kan iemand wel van alles verwijten maar ons paard had daar niet moeten zijn en het veranderd er toch niet meer van.
Groetjes

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:35

Wat verschrikkelijk zeg, wat erg voor het paard, de eigenaresse en de bestuurders van het busje.. Vreselijk...

Heel veel sterkte anitafamke..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:04

anitafamke schreef:
Hallo iedereen bedankt voor alle reacties!
Het was mijn paard en zoiets hoop je nooit mee te maken en vinden het nog vaak heel moeilijk.
Maar we zijn heel blij dat de bestuurders er goed vanaf zijn gekomen en we hebben na de tijd ook goed contact gehad.
Je kan iemand wel van alles verwijten maar ons paard had daar niet moeten zijn en het veranderd er toch niet meer van.
Groetjes

:(:)