Imke Schellekens en Tineke en Joep Bartels gaven afgelopen weekend clinics in het Engelse Hartpury. Met onder meer Toots op de vrachtwagen kregen ze op de terugreis naar Academy Bartels in Hooge Mierde een aanrijding. “Gelukkig zijn we weer heelhuids thuisgekomen”, aldus Tineke Bartels.
“Gelukkig liep het goed af, behalve veel tijdverlies midden in de nacht”, vertelt Bartels. Het bezoek aan Hartpury en de clinics noemt ze verder een groot succes. “Ik vond het geweldig. De Engelsen zijn enorm gastvrij. We werden met open armen ontvangen. We hebben leuke discussies gehad, en we hebben veel paardenvrienden van vroeger ontmoet. We begonnen iedere morgen om 10.00 uur en werkten door tot 16.00 uur. Joep begon met een theoretische inleiding, daarna gaven Imke en ik om de beurt les aan vier combinaties. Vervolgens gaf ik een demonstratie met Imke en Hunter Douglas Toots.”
Imke Schellekens was blij met Toots. “Hij pakte gelukkig heel goed aan. De galop, inclusief pirouettes en wissels, is fantastisch. Piaffe en passage zijn ook heel goed maar kunnen nog iets geroutineerder. Veel mensen kwamen naar me toe om complimenten over Toots te maken en daarmee bevestigen ze het gevoel dat ik over hem heb. Hij kan wel eens echt goed gaan worden.”