www.dehoefslag.nl
De United States Eventing Association heeft de High Performance Training Lists bekend gemaakt. Met een A- en B-groep begint Mark Phillips aan zijn laatste grote klus als chef d’équipe van de Amerikaanse eventers, namelijk de Olympische Spelen 2012. Phillip Dutton met Mighty Nice, Sinead Halpin met Manoir de Carnville en Boyd Martin met Otis Barbotiere en Neville Bardos vormen de A-list. Onder de negentien combinaties tellende B-groep twee opmerkelijke namen. Springamazone Marylin Little-Meredith is een nieuwkomer in deze discipline. Ze kreeg Rovano Rex, de voormalige crack van Ellen Kloos, pas in juli onder het zadel.
Opvallend is de combinatie Karen O’Connor/ Mr. Medicott. De twaalfjarige vosruin (v. Cruising) was een grote troef van de Duitser Frank Ostholt. De combinatie zat in het gouden team van Hongkong en werd onlangs nog tiende in de CCI4* te Pau. Op zijn site zegt Ostholt: ‘Het vertrek van Mr Medicott valt me zwaar. Toen ik hem kreeg was het een gewoon paard. Ik ben trots op de enorme ontwikkeling die hij doorgemaakt, iets dat niet alle vakmensen voor mogelijk hielden. Ik zal hem missen, als toppaard en partner.’ Ostholt heeft begrip voor de keuze van zijn trouwe sponsor Gerd-Hermann Horst om Mr Medicott in het voor-Olympische jaar te verkopen.
Hij houdt in Little Paint een sterke Londen-troef over: het duo won dit jaar individueel EK-brons en werd derde tijdens de CCI4* van Luhmühlen.