Ruiters niet genomineerd voor eretitels Sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Ruiters niet genomineerd voor eretitels Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 12:43

http://www.knhs.nl

Dit jaar zijn er geen paardensporters genomineerd voor de eretitels die tijdens het NOS /NOC*NSF Sportgala op 12 december worden uitgereikt. Voor de uitverkiezing Sportvrouw van het jaar 2011 komen Ranomi Kromowidjojo (zwemmen), Marianne Vos (wielrennen) en Ireen Wüst (schaatsen) in aanmerking. De genomineerde sportploegen zijn het Nederlands honkbalteam, de Nederlandse vrouwenaflossingsploeg shorttrack en de 4x100 meter estafettezwemsters.

Maikel Scheffers (rolstoeltennis), Thierry Schmitter (zeilen) en Esther Vergeer (rolstoeltennis) hebben een nominatie verdiend in de categorie Gehandicapte sporter van het jaar 2011. De strijd om de titel Coach van het Jaar 2011 gaat tussen Brian Farley (honkbal), Jacco Verhaeren (zwemmen) en Roel Verwijlen (schermen). Voor de Young Talent Award zijn genomineerd: motocrosser Jeffrey Herlings, zwemster Sharon van Rouwendaal en atlete Dafne Schippers.

De KNHS had Adelinde Cornelissen (Nijkerk) voorgedragen voor de titel sportvrouw van het jaar; Sjef Janssen (Erp) als coach van het jaar en Petra van de Sande (Den Haag) als gehandicapte sporter van het jaar. Voor de titel Young Talent Award had de KNHS Maikel van der Vleuten (Mierlo) voorgedragen.

De vakjury die bepaald heeft wie de genomineerden zijn, bestaat uit de volgende personen:
• Pieter van den Hoogenband, winnaar Fanny Blankers-Koen award
• Leontien Zijlaard-van Moorsel, winnaar Fanny Blankers-Koen award
• Charles van Commenée, chef de mission Olympische Spelen Beijing 2008
• Henk Gemser, chef de mission Olympische Spelen Vancouver 2010
• Thea Limbach, chef de mission Paralympische Spelen Beijing 2008
• Joop Alberda, coach
• John Volkers, sportjournalist
• Ewoud van Winsen, sportjournalist
• Jeroen Bijl, manager Topsport NOC*NSF (voorzitter vakjury)

Zie ook [VN] KNHS nomineert Cornelissen en Janssen voor sportgala

MargrietJonk

Re: Ruiters niet genomineerd voor eretitels Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:00

Wéér die Marianne Vos |o met die stomme fiets van dr. Sorry hoor. Moest ik ff kwijt. Ik zeg. Nooit meer meedoen aan die sport verkiezingen....... -:(-

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:00

Geen verrassing. De paardensport is wat dit betreft toch altijd een beetje een ondergeschoven kindje.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:11

Wat jammer weer!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:12

Altijd dezelfde mensen en altijd de zelfde sport tak!
Voor ons zijn de genomineerde paardensporters, sporters van het jaar! Dat hoeft een jury niet te zeggen, dat wisten we nl al! :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:18

Jammer maar helaas..
Het viel eigenlijk al een beetje te verwachten. De paardensport wordt toch altijd een beetje 'ondergesneeuwd' door alle ander sporten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:42

Maar wat hebben de NL-se ruiters dit jaar gepresteerd dat zo superbijzonder was dan? Ik vind bv de nominatie van het honkbalteam heel logisch. NL werd als eerste Europese land officiële wereldkampioen. Dat is bijzonder.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:48

Misschien moet de paardensport gewoon nog constanter grote prijzen binnen halen.
Zo veel is er niet gepresteerd hoor!!

Ik bedoel moet je kijken hoe vaak Marianne Vos vorig jaar gewonnen heeft. Ze kan het bijna niet meer verbeteren.
En het honkbalteam?! Dat zijn toch ook een stelletje toppers bij elkaar.
Verder hebben ze 2 nominaties richting het schermen. Als we het dan over een ondergesneeuwde sport hebben.... Dat wordt zo goed als nooit uitgezonden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:50

Dit jaar is het misschien terecht dat ze er niet tussen zitten, maar andere jaren was wel alles gewonnen wat er te winnen viel door de dressuurploeg en individueel, en dan wordt er ook niet gewonnen.
Er zijn wel eens "mindere" sporters sporter van het jaar geworden i.p.v. een van de paardensporters.

Dan liever dit, hoeven ze er geen energie in te steken.

Verder vind ik het heel terecht dat bijv. Marianne Vos en het honkbalteam is genomineerd. Dat zouden imo hele terechte winnaars zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:54

Anoeska schreef:
Maar wat hebben de NL-se ruiters dit jaar gepresteerd dat zo superbijzonder was dan? Ik vind bv de nominatie van het honkbalteam heel logisch. NL werd als eerste Europese land officiële wereldkampioen. Dat is bijzonder.

Adelinde was Europees kampioen in een zeer sterk deelnemersveld.

Verder heb je gelijk. Maar als de paardensporters wel iets bijzonders hebben gepresteerd dan nog leggen ze het af tegen iemand die iets heeft heeft gedaan wat nou ook niet zo heel bijzonder was.

kan me nog herrineren dat Nederland als eerste land Duitsland in de landenteamwestrijd verslagen had na pak em beet 35 jaar of zo. Nog niets...terwijl dat wel heel erg bijzonder was.

Nominatie honkbal team is inderdaad terecht.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:57

Er zijn zo veel dingen bijzonder. Misschien, dat het voor de paardenmensen niet zo heel belangrijk oogt, wat bijvoorbeeld een zwemmer doet, maar dat is in andermans ogen natuurlijk niet het geval.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:27

Het eerste wat ik dacht toen ik de titel las: 'Welke prestatie was afgelopen tijd dan zo bijzonder dat we wél genomineerd hadden moeten worden? Want die hb ik dan flink gemist.... :='

Vind de nominatie van Mariane Vos, de honkballers en Ranomi bijvoorbeeld erg terecht.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:29

Oke, we hebben in de paardensport geen fantastisch jaar gehad, maar Adelinde heeft wel weer een aantal fantastische proeven neergezet. Ik vond het al vreemd toen Edward de titel niet had gewonnen, maar zo is het nu eenmaal. Volgens mij heerst er bij de andere sporten nog steeds het vooroordeel dat paardensport geen sport is, tenminste niet voor de mens: het dier doet al het werk. Tja, dat is een vooroordeel waar je niet zo gemakkelijk af komt. Zeker niet omdat er in de hogere klasses van de sport toch veel ruiters en amazones meerijden die zelf niet bepaald topfit zijn...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:35

Misschien dat er van uit de niet-paardensporters een vooroordeel is. Maar wij wel-paardensporters vinden al snel alles geweldig wat 'onze' ruiters doen. En in ieder geval veel geweldiger dan wat ander sporters doen.
Citaat:
Wéér die Marianne Vos |o met die stomme fiets van dr.

Als er iets bijzonders gepresteerd wordt in de paardensport krijgen we de waardering echt wel (anky - sportvrouw, spingers een keer sportteam). Maar dat wij nou fan zijn van de paardensport, wil nog niet zeggen dat alles wat de paardensporters doen ook direct extra bijzonder is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:03

Verbaast me helemaal niets. Maar aan de andere kant, maar beter ook dan genomineerd te worden, komen opdagen bij de uitreiking en dan vervolgens niks krijgen. Jammer dat het zo'n ondergeschoven kindje is en blijft.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:20

Ach paardensport bestaat daar gewoon niet.
Edward gal had vorig jaar ook genomineerd moeten worden. Die heeft behoorlijke prestaties geleverd, uitzonderlijke ook. En niemand die hem noemde daar... Schande...
Boycotten zeg ik! :j

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:50

Is toch ieder jaar weer hetzelfde... paardensport wordt daar helemaal weggecijferd...

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:04

Sjef Janssen heeft zich enkele jaren geleden bijzonder onsportief gedragen nadat was gebleken dat Anky niet verkozen was tot Sportvrouw van het Jaar. Hij was daar min of meer al van uit gegaan.
Hij heeft daar een flinke rel gemaakt op het feest wat daarop volgde.
Daarmee heeft Sjef zich zeker niet populair gemaakt.
Wellicht is men dat nog niet vergeten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:11

Er zullen ook wel commerciele belangen bij zijn.

Wellicht valt er bij andere sporten meer geld te verdienen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:06

youngster schreef:
Ach paardensport bestaat daar gewoon niet.
Edward gal had vorig jaar ook genomineerd moeten worden. Die heeft behoorlijke prestaties geleverd, uitzonderlijke ook. En niemand die hem noemde daar... Schande...
Boycotten zeg ik! :j

Edward Gal was wel genomineerd maar kreeg hem niet.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:15

Edward was 2 jaar terug, in 2009 genomineerd, toen hij Europees Kampioen was. Vorig jaar niet, toen hij 3x wereldkampioen is geworden..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:50

Hmm, je moet je afvragen of je wel genomineerd wil worden. Bij de "mindere sporten" weet je bijna zeker dat je het aflegt tegen een schaatser of hockeyster bijvoorbeeld.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:52

OomaaikeoO schreef:
Is toch ieder jaar weer hetzelfde... paardensport wordt daar helemaal weggecijferd...

Niet alleen de paardensport. Ook tal van andere sporten, en dat zou eigenlijk het mooie van zo'n gala moeten zijn. Dat de wat minder grote sporten daardoor meer in de publicitijd komen.

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:57

all about: "de kijkcijfers"
tenminste die indruk krijg ik soms wel :(

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:29

ukje schreef:
Hmm, je moet je afvragen of je wel genomineerd wil worden. Bij de "mindere sporten" weet je bijna zeker dat je het aflegt tegen een schaatser of hockeyster bijvoorbeeld.

Schaatsen, dat is in mijn ogen een overgewaardeerde sport. Hoeveel landen beoefenen nu echt deze sport serieus. Een Nederlanders, Noren een paar Russen en een halve amerikaan en canadees of zo. En dan zo nu en dan een genaturaliseerde Belgische Nederlander.