Abu Dhabi: hoofdprijs van € 8.000 voor Van Asten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Abu Dhabi: hoofdprijs van € 8.000 voor Van Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 23:09

www.horses.nl / www.globalchampionstour.com

Leopold van Asten heeft gisteren in Abu Dhabi, waar de finale van de Global Champions Tour dit weekend wordt verreden, de tweede rubriek gewonnen. Met de bruine Holsteiner merrie VDL Groep Quinara (Quinar x Carthago) incasseerde hij daarmee de hoofdprijs van 8.000 euro in het 1,50-m-direct op tijd. Ook Maikel van der Vleuten en de KWPN-hengst VDL Groep Verdi (Quidam de Revel x Landgraf I) wisten een leuk bedrag veilig te stellen. Zij verdienden 3.000 euro voor de derde plaats achter Fransman Michel Robert en Voltaire-dochter Kellemoi de Pepita.

VDL Groep-sponsor Wim van der Leegte was aanwezig en was getuige van het grandioze succes van zijn team. Leopold van Asten: "Het was goed om te winnen. Zeker nu mijn werkgever aanwezig was. Zo vaak is hij er niet bij. De merrie groeit in elke wedstrijd. Ze is een kwaliteitspaard, heel voorzichtig en super om te rijden."

Maikel van der Vleuten vond het een fijn parcours om te rijden. "Verdi was eerst een beetje fris en wat tegen de hand. In de arena srong hij heel los en was ik erg blij met hem. Ik hoop dat hij in vorm blijft voor de Grand Prix zaterdag", aldus Van der Vleuten die vandaag alleen wat dressuur met Verdi rijdt.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-11-11 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:32