Amazone in kritieke toestand na val tijdens veiling Verden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amazone in kritieke toestand na val tijdens veiling Verden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 16:21

Nieuwsredactie / http://www.eurodressage.com

Tijdens de Hannoveraner November veiling van zaterdag 12 november in Verden (Duitsland) is een van de veilingruiters van een paard gevallen. De amazone werd in kritieke toestand door een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Melanie Wienand viel van een jong paard nadat het schrok van de bloemendecoraties en op hol sloeg. De amazone kwam met haar hoofd hard op de grond terecht, waardoor ze direct het bewustzijn verloor. Wienand droeg een veiligheidshelm, die door de klap volledig gebarsten was. In het drieduizend koppen tellende publiek zaten enkele doktoren die haar eerste hulp verleende tot een ambulance ter plaatse was. Melanie werd met spoed naar het ziekenhuis in Rotenburg vervoerd, waar zij in kritieke toestand arriveerde.

Veilingmanager Jorg-Wilhelm Wegener bevestigde gisteren dat de 31-jarige Wienand op de Intensive Care afdeling ligt.

Een maand geleden had Wienand nog het spraakmakende paard Lemony's Nicket tijdens een andere veiling onder het zadel. Lemony's Nicket werd toen voor maar liefst 900.000 euro verkocht naar de Verenigde Staten.

Het was de eerste keer tijdens deze veiling in Verden dat de ruiters een veiligheidshelm droegen. Dit is een nieuwe regel en was voorheen niet verplicht. Tijdens de fotosessie voor de veilingcatalogus dragen de ruiters en amazones nog geen veiligheidshelm. In het verleden droegen ze tijdens de veiling eveneens geen helm maar een hoedje. De veiligheidshelm werd toen alleen gedragen tijdens de videobeelden voor de veiling.

AnnemiekvM

Re: Amazone in kritieke toestand na val tijdens veiling Verden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:22

Nu maar hopen dat ze het gaat redden!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:23

Bahbahbah.. Verschrikkelijk.

Zal het paard nog welw at opgebracht hebben?

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:26

pfff gelukkig dat ze een cap op had! anders was hetnog erger afgelopen. verschrikkelijk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:27

Ik hoop echt dat ze het red, ze heeft in elk geval meer kans dan wanneer ze geen cap op gehad had!

Sterkte voor familie en vrienden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:27

Altijd verschrikkelijke verhalen! Waarschijnlijk ook nog een jonge meid, je moet er niet aan denken dat het je dochter is!
Sterkte vanuit hier, voor zowel amazone als haar naaste familie en vrienden!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:32

Verschrikkelijk, ik krijg gelijk kippevel. Ik hoop voor haar dat ze het red. En ben heel blij voor haar dat ze een cap op had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:34

Ik zet toch maar een cap op in het vervolg...... wil niet weten wat de gevolgen waren geweest als ze er géén op had gehad :\

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:38

Jeetje wat heftig!!!
Gelukkig dat caps daar nou verplicht zijn... wil inderdaad ook niet weten wat er anders met haar was gebeurd. Hoop dat het helemaal goed komt met haar!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:48

Oeh, bah wat een naar ongeluk omdat het paard ergens van schrok. Hopelijk komt het goed met haar en zal ze weer goed herstellen. Beterschap vanaf hier gewenst aan haar en familie/vrienden :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:54

Zo, dat is wel heel erg bizar, dat er bij de eerste maal dat een cap verplicht is gesteld, zo'n ongeluk gebeurt. Ik hoop dat ze er doorheen komt.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:55

brr wat een naar nieuws, gelukkig dat ze net een veiligheidshelm verplicht hebben en dat ze geen hoedje op had! Wie weet hoe het dan was afgelopen. Heel veel sterkte voor de amazone, hoop dat ze het red.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:57

Wat een verschrikkelijk nieuws! maar wat een geluk dat er nu een helm verplicht is anders was het heel anders afgelopen... :'(

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:58

Nou ja , ik neem niet aan dat het paard hier op afgerekend gaat worden. Ik heb me altijd al afgevraagd of dit soort dingen niet vaker fout gaan. Het zijn tenslotte hele jonge sportpaarden met een sportkarakter en ieder dier kan schrikken!
Het is wel een goede zaak dat die ruiter nu wel een veiligheidshelm droeg en ik neem aan dat dit nu helemaal de regel wordt, ook bij de fotomomenten. En ik hoop natuurlijk zeker dat de ruiter hier uiteindelijk goed uit gaat komen. Fingers crossed!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:08

Super dat ze een helm op had,en ik hoop dat ze weer helemaal herstelt! Altijd weer vreselijk zo'n harde val.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:47

Ik hoop voor de amazone dat ze er weer goed uit komt. Gelukkig droeg ze een cap, denk niet dat het zo goed was afgelopen zonder cap.

annemieke01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:11

Jeetje dat is schrikken , sterkte gewenst voor haar familie en vrienden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:21

Jeetje, hopelijk komt het goed met die meid. Moet je toch niet aan denken dat je dat overkomt, ben blij dat ik zelfs zo verstandig en realistisch ben om altijd een cap op te hebben. Of het paard nou schrikt of struikelt mijn leven is me wel meer lief dan lekker fris hoofd.. en dat van gezegd door een depressief persoon. Ik blijf er bij hoor, bokt zou foto's zonder cap moeten weren.. maar daar hebben ze het lef niet voor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:27

Wow.. ik hoop dat ze er doorheen gaat komen... gelukkig dat ze ditmaal wel een cap op had. Ik snap echt niet waarom je dat ook niet zou doen.. zulke jonge onervaren paarden, in zo'n vreemde omgeving met nieuwe dingen. Goed dat die regel er is gekomen. Nu nog hopen dat ze het ook gaat overleven..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:01

eenitraM schreef:

Waarom niet? Het beest schrok. :=

Goed dat ze een cap op had. Gewoon lekker overal verplichten. Ik begrijp echt de moeite niet van een cap op te zetten. Maar een hoedje doen ze dan wel :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:03

Dus eindelijk eens een cap verplichten VOOR er iets ergs gebeurd is, Super!!! nu maar duimen dat de cap haar leven geredt heeft maar dat weten we nog niet.....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:04

Ayasha schreef:
eenitraM schreef:

Waarom niet? Het beest schrok. :=

Goed dat ze een cap op had. Gewoon lekker overal verplichten. Ik begrijp echt de moeite niet van een cap op te zetten. Maar een hoedje doen ze dan wel :+

Ja oprechte vraag. Ben benieuwd of er de volle pot voor is betaald of dat mensen toch wat terughoudender hebben geboden.. Kan altijd toch?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:11

Hopelijk hersteld ze snel en houdt ze er niets van over!
Een zeer bekwame amazone!

Als je ziet wat in die piste allemaal staat en rondloopt, en wat voor lawaai er is, is het echt geen wonder dat de jonge paarden schrikken en op hol slaan. Het is geen teken van hun karakter alleen van hun onervarenheid.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:33

Pfff, wat een verhaal!
Hopelijk komt ze er goed vanaf. En die cap mogen ze dan bij alles wel verplichten!

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:48

en dan te bedenken dat een fietshelm in duitsland wél verplicht is ,bij ons niet ook hier zou dat veel leed schelen ..