De duurste dressuurhengst was de geprimeerde nummer 42 (Quaterback x Nuget), die voor 105.000 euro werd afgeslagen (naar Holstein). Zijn opvallende palomino-kleur gecombineerd met een mooi model en goede bewegingen zorgden dat velen de hengst mee naar huis wilden nemen.
Goedgekeurd bij het D.P.S. oftewel Duitse Sport Paard.
Heel vreemd wat daar allemaal gebeurt ... hengst wordt Premie en ggk terwijl zijn moeder's vader alleen ZfDP Kleur (Palomino) boek ggk is ... dus in feite is hij een HBII-hengst. Natuurlijk helpt het als je fokker in het Bestuur zit en zo alles kan regelen.
Dit is al de tweede Quaterback palomino gekleurd hengst die dit jaar voor goed geld is verkocht (70000 euro). De andere was (dacht ik) niet ggk en komt uit een Tsjech merrie. Ook weer bij het DPS.
Boras
Geplaatst: 18-11-11 19:38
Wat apart met die appeltjes in zijn palomino vacht. Maar paard en kleur zijn niet mijn smaak.
Peterina
Geplaatst: 18-11-11 19:58
Appeltjes worden door Sooty gen veroorzaakt en een NO-NO voor fokkers met palomino kleur in hun paardenstapel.
Citaat:
Maar paard en kleur zijn niet mijn smaak
Hij kan wel bewegen, maar hij is ook niet naar mijn smaak ... niet zijn kleur en ook niet zijn kromme staart!